• 1
  • 2
2022-01-13, 16:33
Bannlyst
Men det känns väl bra? Att Google ska kliva in i det svenska valet och hjälpa till med att tänka rätt? Tänka rätt, rösta rätt!

Citat:
Det är Google, som äger Youtube, som nu planerar att styra vilken information som får spridas inför det svenska riksdagsvalet i höst. Officiellt heter det att man ska ”öka säkerheten och motverka desinformation” kring valet.

Enligt TT har nätjätten satt upp ett speciellt team för att hantera valet och som kommer ha direktkontakt med svenska myndigheter, politiker och journalister.

Google samarbetar bland annat med Myndigheten för samhällsskydd och beredskap, MSB, samt det nya ”Sanningsministeriet” Myndigheten för psykologiskt försvar.

Sverige?
Nordkorea?

https://nyheter.swebbtv.se/google-re...agsvalet-2022/
Senast redigerad av Pfizervaccinslayer 2022-01-13 kl. 16:35.
Citera
2022-01-13, 16:37
Avstängd
CalzoneItalias avatar
Jag röstar på Maggan
Citera
2022-01-13, 16:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av CalzoneItalia
Jag röstar på Maggan
Dålig smak om jag får säga vad jag tycker. Men vissa tycker om att hamna i arbetsläger, vissa föredrar det inte. Du kommer inte äga något men vara lycklig ändå säger dom. Medans du äter brödsmulor...
Citera
2022-01-13, 16:41
Medlem
Blankröst för mig. Inget parti är ens i närheten till bra.
Citera
2022-01-13, 16:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mike-F
Blankröst för mig. Inget parti är ens i närheten till bra.
Då blir det arbetsläger också. Jag hoppas att ni inser gravitationen av det här valet som kommer nu i höst.
Citera
2022-01-13, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pfizervaccinslayer
Då blir det arbetsläger också. Jag hoppas att ni inser gravitationen av det här valet som kommer nu i höst.

Utveckla din teori.
Citera
2022-01-13, 16:55
Medlem
(FB) Google startar upp en grupp för att stoppa desinformation inför valet 2022
Citera
2022-01-13, 16:56
Medlem
TheJackets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pfizervaccinslayer

Gulligt att du tror att valet går rätt till.
Citera
2022-01-13, 16:57
Medlem
Niggwards avatar
Spelar ingen roll. Sverige går inte att räddas utan krig. Redan kört
Citera
2022-01-13, 17:11
Medlem
VelvetReds avatar
Var det inte något liknande som de gjorde inför presidentvalet i USA? Var väl en del prat om det.

Att censurera den fria debatten har ju blivit nätjättarnas modus operandi, så knappast förvånande dock.

På tal om det man sade för ett tag sedan, "valpåverkan från yttre makt", det gäller givetvis inte de "goda" google antar jag?
Citera
2022-01-14, 07:05
Bannlyst
Dags att starta alternativ streamingtjänst där inte censur råder. Det är hemskt att google censur team skall avgöra vad som skall få förekomma i en debatt inför ett riksdagsval eller inte.

Om sossarna har verkligen kört Sverige i konkurs och vanstyrt Sverige 8 år nu. Dags att förpassa socialdemokraterna till historiens bakgård, dom inte haft en vettig partiledare sedan Tage Erlander.
Citera
2022-01-14, 17:41
Medlem
Agent.Smiths avatar
Prisa Gud! Jag som hade så svårt för att veta hur man ska tänka och vad man ska välja för att det ska bli rätt. Vad ska man tycka egentligen? Nu gör Google och staten allt det här åt mig! Tack, tack! Äntligen kan jag dra mig undan och stänga av hjärnan med glädje och förvissning om att Google gör korrekta avvägningar för just mig.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in