Citat:
Ursprungligen postat av
fruOl
Enligt sin Facebook lever han i en relation sedan ett tag tillbaka.
Han postar en hel del pk (som många här på FB skulle säga) inlägg bland annat ett om hur dåligt en skolchef skött kommunikation med en person....känns ju så där att han öppet kritiserar sin chef med tanke på vad han pysslat med men det är kanske just därför. Fick bita mig i fingrarna för att inte skriva nån syrlig kommentar på hans facebooksida men eftersom jag dels har ett på tok för officiellt eget konto och sen inte är säker på att det är rätt person så avstår jag.
Han kanske kritiserar skolchefen och andra pga att, enligt vad jag hört från de i hans närhet, faktiskt bett om hjälp med sitt alkoholmissbruk vid flera tillfällen, både då för 10 år sen och rätt nyligen. Han ska bla för 2 år sedan (mer mindre var lite osäkert) gått till sin chef och berättar om sitt alkoholmissbruk. Kollegor till honom har sagt att det ska finnas en handlingsplan hos arbetsgivaren att följa då någon har ett missbruk men vad gjordes undrade jag...enligt handlingsplan skall provtagning/stickprover göras. Gjordes det? Hjälp med samtal, gjordes det? Hjälp med ev rehabilitering, gjordes det? Vad gjorde skolan för att hjälpa honom komma ur sitt missbruk?
Vad jag förstår utifrån artiklarna så är det alkoholen som är boven i allt det han gjort...att han drack utanför skoltid, tog kontakt med elever och skrev extremt olämpliga saker.
Kan det vara förför han kritiserar skolchefen, för att han inte får den hjälp som de skulle get honom? Jag vet inte, vet bara att alkohol kan förstöra så mycket och för så många och oftast inte bara för de närmaste...