För övrigt tycker jag det är tråkigt att, som många gör, hålla på och jämföra Mondo med Bubka. Alla borde vid det här laget förstå att Bubka med allra största säkerhet var dopad då Sovjetunionen höll på med statsunderstödd doping sedan slutet av 60-talet.
Många, många dopade sig förr. Jag ser ingen skillnad mellan tränarunderstödd doping (USA) och statsunderstödd doping (DDR, Sovjet), förutom att den senare demaskerats.
Almgren på 1500 meter men inte på 5000 meter. Glans på 10 km men inte på 5000 meter. Henrik Larsson dubblerar. Bengtström på 400 meter men inte på 400m häck. Herrarnas stafettlag vet jag inte riktigt vad jag skall tycka om. Ingen Kimumba eller Hellqvist på damernas 400 meter, är det därför Granat måste dubblera? Bahta på 10 km men inte på 5000 meter. Ingen Palmqvist eller Svärd på 400m häck utan istället Ebba Svantesson. Ingen Hallberg Hossain i längd. Hanna Karlsson i långa stafettlaget.
Trulsson springer 400 meter i ungdomsfinnkampen. Ingen Agnes Thundal i ungdomsfinnkampen.
Senast redigerad av Alkibiades 2022-08-29 kl. 16:05.
Almgren på 1500 meter men inte på 5000 meter. Glans på 10 km men inte på 5000 meter. Henrik Larsson dubblerar. Bengtström på 400 meter men inte på 400m häck. Herrarnas stafettlag vet jag inte riktigt vad jag skall tycka om. Ingen Kimumba eller Hellqvist på damernas 400 meter, är det därför Granat måste dubblera? Bahta på 10 km men inte på 5000 meter. Ingen Palmqvist eller Svärd på 400m häck utan istället Ebba Svantesson. Ingen Hallberg Hossain i längd. Hanna Karlsson i långa stafettlaget.
Trulsson springer 400 meter i ungdomsfinnkampen. Ingen Agnes Thundal i ungdomsfinnkampen.
Tyvärr kunde Almgren inte dubblera eftersom 1500 och 5000 går samma dag. Men hade hoppats på dubblering av Kramer, liksom av Hellström. Och precis som du verkar att tycka, varför inte Bengtström i långa stafetten, när han nu inte som i fjol kan dubblera 400 med och utan häckar? Dubblering av Granat är tveksam när båda loppen går samma dag.
Edit. Insåg nu att du avser korta stafettlaget? Ja, vad skall man säga. Stafettsatsningen, jo jag tackar.
Senast redigerad av Nossenos 2022-08-29 kl. 16:38.
- Lehikoinen gör en granat
- covid verkar inte stoppa Raitanen, Richardsson eller Blomqvist
- ingen Ella Junnila i höjd
- Senni Salminen hoppar även längd
Diskus: Salla Sipponen Keuruun Kisailijat, Helena Leveelahti Virtain Urheilijat, Katri Hirvonen Joensuun Kataja.
Slägga: Silja Kosonen Someron Esa, Krista Tervo Karhulan Katajaiset, Suvi Koskinen Kauhajoen Karhu.
Spjut: Sanne Erkkola Turun Urheiluliitto, Julia Valtanen Rauman Urheilijat, Jatta-Mari Jääskeläinen Turun Urheiluliitto.
3-kamp (200 m, längd, kula): Saga Vanninen Tampereen Pyrintö, Miia Sillman Tampereen Pyrintö, Jessica Rautelin Esbo IF.
4×100 m: Jenna Kokkonen Kajaanin Kipinä, Aino Pulkkinen Jyväskylän Kenttäurheilijat, Anniina Kortetmaa Jyväskylän Kenttäurheilijat, Anna Pursiainen Espoon Tapiot, Johanna Kylmänen Raision Kuula.
4×400 m: Viivi Lehikoinen HIFK-friidrott, Mette Baas Joensuun Kataja, Milja Thureson Turun Toverit, Ronja Koskela Kuivasjärven Aura, Kristiina Halonen Lappeenrannan Urheilu-Miehet, Aino Pulkkinen Jyväskylän Kenttäurheilijat.
Gångkampen:
Herrar, 10000 m gång: Joni Hava Espoon Tapiot, Jerry Jokinen Naantalin Löyly. (Tredje gångaren utses senare).
Damer, 10000 m gång: Enni Nurmi Espoon Tapiot, Elisa Neuvonen Lappeenrannan Urheilu-Miehet, Venla Laiho Laitilan Jyske.
Senast redigerad av rcs 2022-08-29 kl. 17:01.
Hittade finländska laget. https://www.yleisurheilu.fi/uutinen/...yhtaan-mitaan/
OK. En aning sen.
Tråkigt att programmet är anpassat så att svenska stjärnorna Bengtström och Almgren inte kan dubblera medan Raitanen kan. Tillfällighet? Nja. Å andra sidan utnyttjar vi inte de dubbleringar som är möjliga, som exempelvis Kramer, Glans, Hellström eller Bahta. Eller Larsson och Bengtström i stafetterna.
Senast redigerad av Nossenos 2022-08-29 kl. 16:51.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!