2022-09-13, 18:39
Medlem
Nico77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grungewhore
Jo visst, det blir så positivt som vad man gör det till, men har flera kontakter som fabricerat rena Mitt Livs Novellexemplen på hur de lyckats. Det är som att psykopaterna liksom övar på hur jävla bra allt kan låta.

Ok. Då är jag med på vad du menar.
Citera
2022-09-13, 19:26
Medlem
Prodelins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Håller med TS om att det tyvärr blivit mer och mer facebook av Linkedin och jag tror jag vet varför, kvinnorna har hittat dit.

De älskar att skicka hjärtan, tummar upp och älskar dig meddelanden för att någon har fått en blomma på jobbet, bytt jobb eller fått ett diplom. Skulle gärna vilja ha ett filter där man kan ta bort dessa typer av inlägg.

Jsg skulle nog säga som kille att jag älskar linkedin, man kan synas, skryta, rekryterare dreglar över ens profil och desperat ber om att man ska börja just hos dom, perfekta ego stället
Citera
2022-09-13, 19:29
Medlem
Prodelins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plukke
Vad exakt tror du högerregering kan göra egentligen om du får spekulera?

Skapa frihet och att inte staten styr människors liv som vänstern älskar, feminism, klimat, lika värde, pride och sånt kommer låsas in för gott och framförallt lägre skatter
Citera
2022-09-13, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prodelin
Skapa frihet och att inte staten styr människors liv som vänstern älskar, feminism, klimat, lika värde, pride och sånt kommer låsas in för gott och framförallt lägre skatter

Om det får igenom det ja.
Citera
2022-09-13, 21:27
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Jsg skulle nog säga som kille att jag älskar linkedin, man kan synas, skryta, rekryterare dreglar över ens profil och desperat ber om att man ska börja just hos dom, perfekta ego stället

Du låter som en äkta facebookare som lever på likes.
Citera
2022-09-13, 22:51
Medlem
Prodelins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Du låter som en äkta facebookare som lever på likes.

Nope...skriver aldrig privat skit på Linkedin och har inget facebook.

Men det hjälper att bli känd i karriären och linkedin är bra för det, bästa som kommit sen skivat bröd.
Citera
2022-09-13, 23:24
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Nope...skriver aldrig privat skit på Linkedin och har inget facebook.

Men det hjälper att bli känd i karriären och linkedin är bra för det, bästa som kommit sen skivat bröd.

Så är det. Har fått ett antal erbjudanden om jobb att söka via Linkedin men endast ett fåtal som jag faktiskt gått vidare med men till slut sagt nej.

Har man väl gjort sig ett namn på linkedin och har rätt erfarenhet, utbildning och kunskap så kan det bli jävligt bra.
Citera
2022-09-13, 23:49
Medlem
Tankiss avatar
Jag har märkt samma sak utan att någonsin sätta min fot på LinkedIn. Folk som på olika arbetsplatser runt om i landet ger sig själva så otroligt förfinade titlar till sitt jävla pissjobb som de hatar att gå till. Men de gör allt för att det ska kännas bättre när de på fredagen går hem och sätter sig i soffan bredvid sin fula fru och äter halvfabrikat kryddat med självhat.

Titlar som "Continuous Improvement Manager" och "Senior Quality Analyst" får mig att vilja dö en lång och plågsam död, speciellt när det är fjomparna själva som namngett sin egen post...
Citera
2022-09-14, 08:12
Medlem
Nico77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tankis
Jag har märkt samma sak utan att någonsin sätta min fot på LinkedIn. Folk som på olika arbetsplatser runt om i landet ger sig själva så otroligt förfinade titlar till sitt jävla pissjobb som de hatar att gå till. Men de gör allt för att det ska kännas bättre när de på fredagen går hem och sätter sig i soffan bredvid sin fula fru och äter halvfabrikat kryddat med självhat.

Titlar som "Continuous Improvement Manager" och "Senior Quality Analyst" får mig att vilja dö en lång och plågsam död, speciellt när det är fjomparna själva som namngett sin egen post...

Du beskriver nog bara dig själv... . Fast, du kanske inte ens har fru.

Självklart älskar man sitt jobb. Du kan aldrig ge dig själv en titel och fortfarande ha kvar ens mikroskopisk mängd pondus och respekt. En titel oavsett vad det månde vara är något som enbart kan ges av andra.

Samtidigt ska man komma ihåg att de som förfinar sina jobb lite grand online, är samma människor som inte skriver medelmåtta om sig själv i sitt CV. För är du inte ledande inom ditt fält så är du just en medelmåtta.
Citera
2022-09-15, 12:54
Medlem
Det är så det fungerar. Testa att nätverka igrnom att skriva exakt vad du tycker till folk på Linkedin, och se hur lätt det blir att bli rekryterad därifrån sen.
Citera
2022-09-16, 23:16
Medlem
laughingducks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hbtq4life
Varför är IG fullt av rumpor, FB fullt av mat och barn och Linkedin av idioter? För att sociala medier handlar alltid om den minsta gemensamma nämnaren.

Alla har rumpor och därför är det fullt med rumpor på IG och ingen har nåt att komma med. Alla äter mat och därför är det fullt av mat på FB för att mat är lätt att fota. Alla hittar på titalr på Linkedin för att de inte har nåt annat att göra. Den minsta gemensamma nämnarens tyranni.

Stenklart ..
Citera
2022-11-17, 20:07
Medlem
Nu måste man nästan som entreprenör skriva allt där för att få kunder och etablering.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in