Citat:
Ursprungligen postat av
JokerJohan
Har väldigt mycket fönster uppe samtidigt, så skulle vilja kunna se väldigt mycket samtidigt utan att minimera, minska och flytta runt allting.
Vet sen jag satt på 2st 27” att jag störde mig rätt mycket på kanten i mitten, därför tänkte jag att 1 stor skulle lösa allt. Kanske har fel? Vet ej!
De af mina kollegor son nu sitter med flera skärmar har den primära rakt framför (Som när man bara har en), och den andra / de andra vid sidan om, sådan att arbetsområdet är utan kant i mitten, medans det perifera informationerna är just det, perifera. Kräver att man vid bruk av dessa då skall vrida huvudet ibland. Om en sekundär uppgift plötsligt är huvudsakligt arbete i en periode flyttar dom runt på fönstren.
Här är inte tal om rätt eller fel, men naturligtvis mer vad som passar dig bäst. Rätt och fel när det omhandlar "ergonomi" beror ofta (oftast ?), på vilkn säljare man talar med och vilka produkter han jobbar med, för tillfället.
Jag har en gång fått besök av en som jag talat med kort tid tidigare, och plötsligt sablade han ned det han talat sig varm för bara någon månad tidigare - Så kan det gå när man byter jobb men blir i "branschen"