Citat:
Ursprungligen postat av
slik
Så du menar att du kan åka till valfritt Ålandsbanken kontor och komma med 30k i cash som du vill sätta in och inga frågor eller krav på redovisning krävs? För några insättningsautomat har de väl inte? Är själv i behov utav ett bankbyte då jag tröttnat på swedbanks jävla översittarstil.
Precis så, som det är i många länder.
Jag har besökt deras Stockholmskontor flera gånger och har gjort en del "större" insättningar där (stora för Sverige. I andra länder; en skitsumma). Det största beloppet var strax över 26000 som jag fick från en moped jag sålt, i kontanter. Det var inte en enda fråga. Gav dom pengarna över disken och de satte in allt på mitt konto. Alla banker har väl en gräns men det finns inte en chans att en skitsumma som 26000 skulle vara något galet. Det är tyvärr synd att svenskar & svenska banker blivit såpass jävla hjärntvättade. I många länder kan du ta ut och sätta in miljonbelopp utan en fråga var pengarna kom ifrån eller vad de ska användas till.
Ålandsbanken är förmodligen den sista riktiga banken i Sverige. De alla andra hade nog fryst dina konton om du ens försökte sätta in en skitsumma som 5000 kr.
Fatta hur galet Sverige har blivit där kontanter anses endast användas i kriminella sammanhang och att absoluta skitsummor blir rödflaggade i deras system.
I USA är det fortfarande vanligt att folk tar ut eller sätter in tusentals dollar på sina konton. Likadant är det i andra länder runt om i världen. Endast Skandinavien har blivit såpass totalitära när det gäller banker och kontanter. De vill ha full kontroll över dig.
Jag bor inte längre i Sverige, men har kvar mitt konto på Ålandsbanken. Det är bra att ha dom för de gånger jag besöker släkten. Kommer aldrig byta till någon annan bank i Sverige. Mina stora insättningar och uttag gjorde jag dock när jag fortfarande bodde i Sverige.