2022-01-12, 09:42
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alfax
Svensson fattar inget ändå, och fortsätter rösta på idioterna!😂
6 miljarder låter bra i deras öron.

Citat:
Ursprungligen postat av qup
Inte från vettet men extremt maktkåta. 6 miljarder i bidrag ger hur många nya följare på Rosenbad.com?
Jag hoppas Vänterpartiet och Nooshi hugger stenhårt på det här och suger åt sig massor med röster i valet. Vilka jävla svikare Sossarna är.
Citera
2022-01-12, 09:43
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlabamaHotcakes
Jo du har rätt, glömde momsen så max runt 45 öre. Vilket är högre men fortfarande inte boven i dramat. Det vi hade behövt är i min mening en bred uppgörelse för att trygga vår framtida energiförsörjning.
Om man tar med beskattningen i alla led som t.ex. löner, arbetsgivaravgifter m.m. så blir nog i slutändan statens intäkter långt över 50%.
Citera
2022-01-12, 09:46
Medlem
AlabamaHotcakess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ormbiten
En konstig politik som förs.

Man höjer priserna så att folk inte kan betala och sedan inför man bidrag.

Skulle man inte kunna tänka sig istället att man förde en politik som gjorde att folk skulle klara sig på sina inkomster till etthundra procent oavsett om man är pensionär eller arbetslös eller har ett normalt arbete.

Om man ska vara rättvis så är det inte sossarna som styr energimarknaden. De är såklart medskyldiga för att de inte har tagit tag i vårat energibehov innan men det är sant för alla riksdagspartier. Situationen vi befinner oss i nu var en självklarhet för väldigt länge sedan men ingen gjorde något åt det.
Citera
2022-01-12, 09:49
Medlem
tr0llelitos avatar
Citat:
Den ska utgå till alla villahushåll, men mest till dem med en elförbrukning på minst 2 000 kWh per månad. Det kommer att vara en trappa där den som konsumerar mer får högre kompensation.

– Exakt utformning på trappan får vi återkomma till, säger energiminister Khashayar Farmanbar (S).
Detta från Bohusläningen.
Jag uppfattade inte detta från presskonferensen, men om det stämmer så kan det här vara det dummaste jag hört i hela mitt liv komma från såssarna, och då slänger de ändå ur sig skit flera gånger i månaden
Citera
2022-01-12, 09:51
Medlem
Madagascars avatar
Regeringen ger tillbaka pengar för el-kostnad, men endast till storkonsumenter!!!

Regeringen föreslår sex miljarder kronor i stöd för att kompensera de 1,8 miljoner hushåll som drabbats hårdast av höga elpriser, säger finansminister Mikael Damberg (S) vid en pressträff.

Det innebär max 2 000 kronor per månad och hushåll och gäller december, januari och februari – alltså totalt max 6 000 kronor per hushåll.

– Vi har väldigt höga elpriser i Sverige och i Europa det tror jag inte har undgått någon. Regeringen tar situationen på fullaste allvar, säger Mikael Damberg.

Förslaget omfattar hushåll med en elförbrukning på över 2 000 kilowattimmar i månaden.

https://omni.se/forslag-upp-till-6-0...under/a/8QWKVx, idag

Vad är det för fel på dagens sossar? Varför fattar de inte att alla bör få pengar tillbaka!?

Kommer Vänsterpartiet eller Miljöpartiet tjäna på detta i nästa val?

Kommer sossarna tvingas ändra förslaget så att alla får pengar tillbaka?
Senast redigerad av Madagascar 2022-01-12 kl. 10:20.
Citera
2022-01-12, 09:53
Medlem
Arnstads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlabamaHotcakes
Om man ska vara rättvis så är det inte sossarna som styr energimarknaden. De är såklart medskyldiga för att de inte har tagit tag i vårat energibehov innan men det är sant för alla riksdagspartier. Situationen vi befinner oss i nu var en självklarhet för väldigt länge sedan men ingen gjorde något åt det.

Visst, försummelserna går långt tillbaka. Det gör det inte mindre osmakligt att spela ut ett bidragskort. Ge i stället klartecken för återstart av kärnkraftverken och stäng dessa först när det finns andra fungerande alternativ.

Mönstret går igen.
Citera
2022-01-12, 09:54
Medlem
Drozds avatar
Typiskt såssarna att först beskatta stenhårt, sen spela jultomte och dela ut klappar till dumsvennen (som betalt dem själv). Och självklart fördelar S allmosorna på det sätt som ger flest röster, företag ersätts inte.

Men Mark Zuckerberg har ingen anledning att klaga över energiskatterna: https://www.friatider.se/svensk-it-j...ihet-it-jattar
Citera
2022-01-12, 09:56
Medlem
AlabamaHotcakess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arnstad
Visst, försummelserna går långt tillbaka. Det gör det inte mindre osmakligt att spela ut ett bidragskort. Ge i stället klartecken för återstart av kärnkraftverken och stäng dessa först när det finns andra fungerande alternativ.

Mönstret går igen.

Återstarta inte bara. Bygg även nytt. Utan en ökad produktion för att möta en ökad efterfrågan så kommer priserna bara rusa uppåt.
Citera
2022-01-12, 09:57
Medlem
MrLevaLivets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ikea-Kamprad
De höga svenska elpriserna är Putins fel, menar ministrarna Bill och Bull på pressisen. Really?

Nord stream 2 är klar för att tas i bruk men Tyskland har stoppat det. Samtidigt ska amerikanska senaten rösta om Nord stream 2. Hallååå! Ska europeiska elpriserna bestämmas av amerikanerna? Förstår att amrisarna vill få avsättning för LNG som de frackar fram mot alla löften till miljörörelsen som inte säger någonting. Vilket visar vad den rörelsen går för.

Här hemma vill ministrarna att vi konsumenter ska titta igenom vår energikonsumtion. Kanske en egen vindsnurra på tomten.

Ja, och det kommer funka bra när det inte blåser. Jävlar vilken soppa detta är alltså.
Citera
2022-01-12, 09:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qup
Får de som inte bundit sina bolåneräntor också bidrag när räntorna skenor kommande år? Eller får jag med bundet elpris kompensation på somrarna när jag betalar mer än de som nu behöver bidrag?

Ofattbart detta.

Är väll bevis på att många hushåll håller på att klappa ihop. Annars är det riktigt sjukt det de gör nu.
Citera
2022-01-12, 09:58
Medlem
För användare med 20 000 kwh eller mer i förbrukning per månad. Ja, det låter som en härlig lättnad för de som bor i slott med direktverkande el eller har cannabisodling i källaren.

Edit: Blev fel. Det är visst 2 000 kwh, och inte 20 000 som jag skrev.
Senast redigerad av Faszkivan 2022-01-12 kl. 10:02.
Citera
2022-01-12, 09:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Faszkivan
För användare med 20 000 kwh eller mer i förbrukning per månad. Ja, det låter som en härlig lättnad för de som bor i slott med direktverkande el eller har cannabisodling i källaren.

Dags att dra igång sin bitcoinfarm igen då
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in