DAG 6
Somnade sent, vaknade tidigt.. var rejält segt att gå ur sängen idag men lyckades ändå ”bara göra” det.. en kall dusch senare så kändes det lite enklare..
Fick in en lunchpromenad i min i övrigt ganska stillasittande arbetsdag.
Planen var att sluta tre och åka till gymmet. Som vanligt så kom en miljon saker mellan och jag kom inte från jobbet förrän efter fem. Var enormt kluven, ville åka hem men ville också träna..
Träningen vann! Dock mycket folk och mycket som var upptaget så blev rätt kort..
Knäböj i Smith : 5x5x30+stång (var upptaget på alla lyftarplatserna..) kändes oväntat tungt och lite stumt i framsida lår..
Sittande bencurl: 5x5x 22,5 - kändes helt okej
Sittande benspark: 5x5x13,5 - testade på 22,5 först men fick sänka till 13,5 som invit för sig kändes på gränsen till för lätt..
Superset inre/yttre lårpress: 3x10x18 - yttre hade klarat mer, inte inre.. pulsade på yttre två sista seten. Framåtlutad i yttre press så det tog mer på rumpa också..
Hade velat ha in någon mer renodlat rövövning också men det här fick duga.. känner mig lätt darrig i benen nu så..
Stegräknaren står nu på 9 300 så lär bli över 10k idag också..
Frukost: fralla med smör och ost
Lunch: var tänkt kvarg men verkligen NOLL aptit så det blev bara att knapra i mig mina två morötter..
middag: hemlagad pizza, barnportion..
Mellanmål - blev en bar innan gymmet och kommer nog bli lite grönsaker och dippa ikväll när barnen somnat..