2022-01-14, 19:42
Medlem
Kellermeisters avatar
DAG 6

Somnade sent, vaknade tidigt.. var rejält segt att gå ur sängen idag men lyckades ändå ”bara göra” det.. en kall dusch senare så kändes det lite enklare..

Fick in en lunchpromenad i min i övrigt ganska stillasittande arbetsdag.

Planen var att sluta tre och åka till gymmet. Som vanligt så kom en miljon saker mellan och jag kom inte från jobbet förrän efter fem. Var enormt kluven, ville åka hem men ville också träna..

Träningen vann! Dock mycket folk och mycket som var upptaget så blev rätt kort..

Knäböj i Smith : 5x5x30+stång (var upptaget på alla lyftarplatserna..) kändes oväntat tungt och lite stumt i framsida lår..

Sittande bencurl: 5x5x 22,5 - kändes helt okej

Sittande benspark: 5x5x13,5 - testade på 22,5 först men fick sänka till 13,5 som invit för sig kändes på gränsen till för lätt..

Superset inre/yttre lårpress: 3x10x18 - yttre hade klarat mer, inte inre.. pulsade på yttre två sista seten. Framåtlutad i yttre press så det tog mer på rumpa också..

Hade velat ha in någon mer renodlat rövövning också men det här fick duga.. känner mig lätt darrig i benen nu så..

Stegräknaren står nu på 9 300 så lär bli över 10k idag också..

Frukost: fralla med smör och ost
Lunch: var tänkt kvarg men verkligen NOLL aptit så det blev bara att knapra i mig mina två morötter..
middag: hemlagad pizza, barnportion..

Mellanmål - blev en bar innan gymmet och kommer nog bli lite grönsaker och dippa ikväll när barnen somnat..
Citera
2022-01-14, 19:43
Medlem
Revejs avatar
60 kilo låter väldigt lite men 160 är å andra sidan ganska kort.
Men upp till 70 är säkert inga problem.
Antar promenader sker i raskt tempo. Du kan variera med HIIT och spinningen.

Bra att du lägger in styrkelyft med bas övningar, bara att öka på vikterna när formen sitter.

Vad är det för medicin du tar?
Citera
2022-01-14, 23:57
Medlem
Kellermeisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Revej
60 kilo låter väldigt lite men 160 är å andra sidan ganska kort.
Men upp till 70 är säkert inga problem.
Antar promenader sker i raskt tempo. Du kan variera med HIIT och spinningen.

Bra att du lägger in styrkelyft med bas övningar, bara att öka på vikterna när formen sitter.

Vad är det för medicin du tar?

När jag trivdes som bäst låg jag på 55, men inser att det hade varit för lite nu.. 60 är dock i övre delen av normalvikt enligt bmi..

Promenader sker i det tempo som funkar för dagen, beroende på benens kondition.. mestadels ganska raskt i alla fall..
styrkelyft var ju min grej innan graviditeterna så det är där jag känner mig hemma, men ack så svag nu såhär snart åtta år senare..
Citera
2022-01-15, 00:02
Medlem
Kellermeisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thebroffessor
Hahahaha bästa jag läst.

Till ts, lycka till du känns motiverad och jag tror du fixar det enkelt.

Tänk på att när du väl har kommit in i träningen då kommer du inte att vara lika taggad som du är nu på det, då det bara blir ”tråkigare” och bara en del av vardagen. Men ge inte upp då utan fortsätt.

Tack för uppmuntran och tips! Jag tränade en hel del under en period tidigare så fick in det i vardagen bra då..
jag tror att det som kommer sätta mest käppar i hjulen för mig är vardagslogistiken där jag är mycket ensam med barnen och därmed har svårt att komma loss och få egen tid att träna. Finns liksom ingen tid i veckan som kan vara fast för träning då sambons schema är så jäkla urkukat… så tyvärr måste väldigt mycket anpassas efter det schemat.. men när den här jävla pandemin passerat kommer jag i alla fall kunna ta med kidsen till gymmet och placera dem i lekhagen..
Citera
2022-01-15, 08:02
Medlem
obscenitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kellermeister
Tack för uppmuntran och tips! Jag tränade en hel del under en period tidigare så fick in det i vardagen bra då..
jag tror att det som kommer sätta mest käppar i hjulen för mig är vardagslogistiken där jag är mycket ensam med barnen och därmed har svårt att komma loss och få egen tid att träna. Finns liksom ingen tid i veckan som kan vara fast för träning då sambons schema är så jäkla urkukat… så tyvärr måste väldigt mycket anpassas efter det schemat.. men när den här jävla pandemin passerat kommer jag i alla fall kunna ta med kidsen till gymmet och placera dem i lekhagen..
Finns det någon möjlighet att klrs hemmaträning? Finns mycket bra på youtube, appar mm. Hemmagym?
Citera
2022-01-15, 09:04
Medlem
Kellermeisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av obscenitet
Finns det någon möjlighet att klrs hemmaträning? Finns mycket bra på youtube, appar mm. Hemmagym?

Ett hemmagym ingår i det bygge som är på gång men det dröjer tyvärr ett tag innan det står klart..
Citera
2022-01-16, 21:37
Medlem
Kellermeisters avatar
DAG 7/8

Gårdagen var en utpräglad pissdag, bestående av irritation, frustration och aggression typ.. föll stenhårt tillbaka i mina vanliga vanor med cirka noll rörelse..
maten gick dock okej, inget allt för illa..

Idag var jag ute med kidsen plus en vän och dennes barn. Var och röjde loss i ”skogen” där barnen lekte loss och så. Korvgrillning för övriga sällskapet och så en liten promenad.
Kände mig för en gångs skull sjukt hungrig när det var dags att börja fixa middag så stoppade i mig en bar för att inte ha helt tom mage.. insåg att jag saknade lite för att hålla mina snitt 10k steg om dagen så fick bli en ”tvångsrunda” idag också..

Frukost: Ingen
Lunch: en macka
Middag: en bar innan matlagning och en halv portion pasta och köttfärssås
Mellanmål: ett äpple

Bild på stegen..
http://www.bilddump.se/bilder/202201...160.57.57.jpeg
Citera
2022-01-16, 21:44
Medlem
Kellermeisters avatar
Sjukt obekvämt, men tänker att detta ändå är bra att ha för mig själv om inte annat…

”Formbilder” från i fredags.. kanske inte så mycket runkmaterial för Gyros men ni får väl stå ut tänker jag..

http://www.bilddump.se/bilder/202201....160.57.57.png

Upptäckte idag förresten att mina överdragsbyxor som jag inte använt sedan typ 8 år tillbaka för att de varit för tajta nu passade finfint!
Citera
2022-01-16, 21:59
Medlem
Citat:
DAG 6..

Frukost: fralla med smör och ost
Lunch: var tänkt kvarg men verkligen NOLL aptit så det blev bara att knapra i mig mina två morötter..
middag: hemlagad pizza, barnportion..

Mellanmål - blev en bar innan gymmet och kommer nog bli lite grönsaker och dippa ikväll när barnen somnat..
Du har inte skrivit hur det går med själva viktnedgången. Men du är noga med att berätta om dina 10.000 steg. Du bränner bara "en bar" om ens det på 10.000 steg. Det är mycket enklare att äta mindre och att äta rätt än att gå de där stegen. Det är bra att du gör det. Men häng inte upp allt på bara det.

Det är enklare att äta mindre om du äter mindre kolhydrater. Och definitivt inte socker. Skippa fralla, pizza och gröt. Fokusera på ägg, fisk, kyckling, kött. Grönsaker och sallad kan du äta hur mycket du vill. Testa i en vecka. Händer det inget behöver du räkna ut din basmetabolism, som kan vara runt 1800 kcal. Sätt upp ett mål att inte äta över 1200 kcal per dag. Det finns appar där du kan registrera vad du äter. Följ detta och fortsätt med stegen för all del, då kommer du garanterat gå ner i vikt.
Citera
2022-01-17, 06:22
Medlem
Kellermeisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Binary
Du har inte skrivit hur det går med själva viktnedgången. Men du är noga med att berätta om dina 10.000 steg. Du bränner bara "en bar" om ens det på 10.000 steg. Det är mycket enklare att äta mindre och att äta rätt än att gå de där stegen. Det är bra att du gör det. Men häng inte upp allt på bara det.

Det är enklare att äta mindre om du äter mindre kolhydrater. Och definitivt inte socker. Skippa fralla, pizza och gröt. Fokusera på ägg, fisk, kyckling, kött. Grönsaker och sallad kan du äta hur mycket du vill. Testa i en vecka. Händer det inget behöver du räkna ut din basmetabolism, som kan vara runt 1800 kcal. Sätt upp ett mål att inte äta över 1200 kcal per dag. Det finns appar där du kan registrera vad du äter. Följ detta och fortsätt med stegen för all del, då kommer du garanterat gå ner i vikt.

Som jag har skrivit i något tidigare inlägg så fokuserar jag nu på att få in mer rörelse i vardagen och skapa de rutinerna samt att äta mindre ren skit, så som godis och läsk osv. I övrigt har jag gjort ett aktivt val att inte införa någon större ändring i diet utom att minska portionerna och äta mer grönsaker. Och jag ligger på under 1200 kcal om dagen de dagar jag har orkat logga..

Anledningen till mitt beslut är att jag äter tillsammans med mina barn oftast och inte vill krångla för mycket då. Dessutom ser jag det som viktigare att få in rörelsen än själva viktnedgången i sig eftersom rörelsen troligtvis kommer hjälpa mig på flera plan. Med en utmattningsdepression i bagaget har jag också fått lära mig att satsa på en sak i taget..
Citera
2022-01-17, 07:35
Medlem
Citat:
Sjukt obekvämt, men tänker att detta ändå är bra att ha för mig själv om inte annat…

”Formbilder” från i fredags.. kanske inte så mycket runkmaterial för Gyros men ni får väl stå ut tänker jag..

Upptäckte idag förresten att mina överdragsbyxor som jag inte använt sedan typ 8 år tillbaka för att de varit för tajta nu passade finfint!

Jättesnyggt! Det materialet går absolut att runka till, men det blir ingen cum-video innan målet uppnås. Väldigt feminin kvinna.

Håller inte med dom som vill ha mer fokus på vågen och maten redan nu. Tycker det är för tidigt att gå in i en sådan fas. Bättre att satsa på rutiner nu och komma igång. Du har också kämpigt med barnen vilket inte kommer hjälpa om du ska leva på en shake och avokado.

Ps. uppfattade den där signalen om "urkukat schema".
Citera
2022-01-17, 09:09
Medlem
obscenitets avatar
Citat:

Det där fixar du, inget illa utgångsläge.
Åtta månader kommer inte vara för snävt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in