Citat:
Ursprungligen postat av
Kellermeister
Haha, ja, även sambon har gått från rejält rippad tvättbräda till mer av en tvättmaskin så att säga..
Ja, benen är ju min akilleshäl (pun intended…) men är nog tyvärr något jag bara få leva med.. har haft strul långt över halva livet nu och ingenting verkar förbättra läget - vare sig vila, träning, stretch, antiinflammatoriska, sjukgymnast eller akupunktur..
jobbigast är när jag går och det börjar ”flamma upp” - det blir liksom bara värre och värre så länge jag går och efter ett tag tappar jag lite kontrollen över foten och kan inte lyfta upp den så att säga, så blir mer lik en anka hela tiden, klafsar i foten så att säga.. har dock konstaterat att det konstigt nog blir bättre av att gå i klackar så..

Haha, jo men det förstår jag lätt händer
Tråkigt det där. Tänker inte försöka ge några tips för det vore rysk roulette. Men hoppas att du med tiden kan förbättra det.
Men utifrån dina förutsättningar såå borde du inte pressa dig för hårt med att gå. Du kanske ska kompensera med rörelser för överkroppen eller typ cykla om det inte påverkar dig i samma omfattning.
Ang det med klackskor så beror det nog på rörelsen. Du rör inte foten lika mycket och drar ihop muskeln, utan en mer statisk belastning.
I huvudsak är det viktiga att förbättra sig själv från det man kan påverka.