Kan du inte jobba alls, eller kan du inte jobba just som yrkeschaufför?
Varför a-kassa? Har du inte rätt till sjukpenning?
Epilepsi räknas inte som en sjukdom enligt försäkringskassan men gör det svårt för mig som individ att ta vilka jobb som helst och då jag inte jobbat med någonting annat och har ingen klar gymnasieutbildning så känns allt rätt hopplöst tyvärr men jag söker ju jobb som bara den ändå alla möjliga "lätta" jobb
Epilepsi räknas inte som en sjukdom enligt försäkringskassan men gör det svårt för mig som individ att ta vilka jobb som helst och då jag inte jobbat med någonting annat och har ingen klar gymnasieutbildning så känns allt rätt hopplöst tyvärr men jag söker ju jobb som bara den ändå alla möjliga "lätta" jobb
Nog är det en sjukdom, däremot är du ju inte hindrad att ta andra jobb såklart. Hur gick det till, sa du upp dig och sen sökte? Då prövar dom dig mot hela arbetsmarknaden. Om man däremot är sjukskriven men har anställningen kvar, så prövas man bara mot det man jobbar som under det första året.
Eller var du egenföretagare? Jag är osäker på vad som gäller då.
"Epilepsi räknas inte som en sjukdom enligt försäkringskassan"
Epilepsi är ju en sjukdom. Har du tänkt på att ta kontakt med en (bra) advokat för en konsultation.., och kanske få hans intresse i saken ? (Du skall säga att du har dåligt med cash när du träffar honom, var ärlig.) Det behöver inte leda någonstans.., men kan vara värt ett försök.
Jag förstår att du har dåligt med cash, dock kan ditt fall kanske få han att tänka lite längre. Ta dig "pro bono".
Jag vet ju inte annars hur svår din epilepsi är. Om du kan.., studera till ett annat yrke. Som sjukskötare kan du tjäna, lärare är ett bristyrke.., finns säkert fler..
Beklagar att det inte det fungerade med ditt ex, hoppas hon är förstående under detta.
Nog är det en sjukdom, däremot är du ju inte hindrad att ta andra jobb såklart. Hur gick det till, sa du upp dig och sen sökte? Då prövar dom dig mot hela arbetsmarknaden. Om man däremot är sjukskriven men har anställningen kvar, så prövas man bara mot det man jobbar som under det första året.
Eller var du egenföretagare? Jag är osäker på vad som gäller då.
Man får inte behålla sitt körkort om man har epilepsi
Tunga behörigheten kan du nog glömma tyvärr men du har väl B-kortet kvar? Lättlastare så som mathem, instabox etc kanske?
Annars lager, truckkort tar du på någon dag om du inte redan har det. Blir nog tyvärr att gå via bemanningsföretagen men borde inte vara svårt för en 32-åring med arbetserfarenhet att få ett nytt jobb tycker man. E-handeln är också ett spår som växer så det knakar.
Orkar du sätta dig i skolbänken så varför inte trafikledare, mer än en chaufför har tagit den yrkesbanan efter några år även om de inte blivit av med behörigheterna.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!