• 1
  • 2
2022-01-11, 17:14
Medlem
https://www.svtplay.se/husdrommar-sicilien

https://www.svtplay.se/hjalp-vi-har-kopt-en-bondgard

Ser i programmet hur de håller på att lyx renovera sina hus.

Men får en bitter smak i munnen. Är det vi skattebetalare som finansierar dessa privata familjers lyx renoveringar?

Kan vi få ut hur mycket ersättning SVT betalat från VÅRAN gemensamma skattkista så att de kan leva sin dröm??

VILL DU BETALA SKATT SÅ ATT DE SKA FÅ LYXRENOVERA SINA HUS? ANTAGLIGEN ANVÄNDER DET PENGAR SOM BETALAS UT AV SVT DVS DIG
Citera
2022-01-11, 17:32
Medlem
Nej, det är inte du som betalar, vilket du hade hittat ifall du visste vad internet samt en sökmotor är

https://kontakt.svt.se/guide/husdrommar-sicilien
Hjälper SVT till ekonomiskt med renoveringen?
Nej, SVT har inte på något vis finansierat eller bidragit med resurser till familjens renoveringar. Det är helt och hållet familjens eget projekt som SVT följer dokumentärt.
Citera
2022-01-11, 17:33
Medlem
franges avatar
Kan inte svara på vem som står för kalaset - men du kan nog ge dig fan på att div hantverkare, byggfirmor och leverantörer ställer upp gratis eller till vrakpris och jobbar - för att få vara med i TV som gratisreklam.
Citera
2022-01-11, 17:47
Medlem
Oljeapans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Kan inte svara på vem som står för kalaset - men du kan nog ge dig fan på att div hantverkare, byggfirmor och leverantörer ställer upp gratis eller till vrakpris och jobbar - för att få vara med i TV som gratisreklam.
Om vi ser till ts exempel så tvivlar jag på att de italienska hantverkare som anlitats jobbar gratis för att hamna i svensk tv.
När det gäller bondgården så gör dom det mesta själva och vad jag har sett så har dom nog en bit kvar till lyxrenovering.
Citera
2022-01-11, 17:50
Medlem
jack.danielss avatar
Ja, varför skall (skattebetalare) bekosta denna underhållning när vi kunde ta hit ytterligare 3 afghaner för samma pengar! Ofattbart!
Citera
2022-01-11, 18:02
Medlem
Att media, inkl SVT, finansierar är nog klart men inte vad? T.ex. arkitekten som deltar och ger tips och förslag samt knyter säkert kontakter. Företag blir genast intresserade av reklam och erbjuder då sina tjänster om de får synas. Man nämner eller föreslår olika produkter, företag och märken och ger på detta vis reklam.

För att ta en gammal sak inom sporten så hade hela SVT sport Boomerang kläder på sig på 80-talet och nog f-n hade de fått kläderna för att de syntes i tv.
Citera
2022-01-11, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rixton
Nej, det är inte du som betalar, vilket du hade hittat ifall du visste vad internet samt en sökmotor är

https://kontakt.svt.se/guide/husdrommar-sicilien
Hjälper SVT till ekonomiskt med renoveringen?
Nej, SVT har inte på något vis finansierat eller bidragit med resurser till familjens renoveringar. Det är helt och hållet familjens eget projekt som SVT följer dokumentärt.

Självklart fattar jag det. Frågan är hur mycket cash de betalar ut i ersättning till deltagarna. 50 tusen? 500? 2 miljoner?

Jag vill inte betala för att de ska få pengar som de sen använder för sin renoveringsobjekt , förstår du eller vill du pröjsa det?

De lever på dina skattekronor känns det värt?

DOCK SKRÄMMANDE HUR DU RESONERAR, DET ÄR SÅDANA SOM DIG SOM GÖR ATT DETTA VANSINNE FÅR FORTGÅ!!!
Senast redigerad av Goldmansach 2022-01-11 kl. 18:14.
Citera
2022-01-11, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Att media, inkl SVT, finansierar är nog klart men inte vad? T.ex. arkitekten som deltar och ger tips och förslag samt knyter säkert kontakter. Företag blir genast intresserade av reklam och erbjuder då sina tjänster om de får synas. Man nämner eller föreslår olika produkter, företag och märken och ger på detta vis reklam.

För att ta en gammal sak inom sporten så hade hela SVT sport Boomerang kläder på sig på 80-talet och nog f-n hade de fått kläderna för att de syntes i tv.

Antagligen får de ett fett arvode utbetalt per avsnitt?

Det blir ju som att vi finansierar deras bygge i praktiken?
Citera
2022-01-11, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oljeapan
Om vi ser till ts exempel så tvivlar jag på att de italienska hantverkare som anlitats jobbar gratis för att hamna i svensk tv.
När det gäller bondgården så gör dom det mesta själva och vad jag har sett så har dom nog en bit kvar till lyxrenovering.

Varför kan vi inte få se vad för arvode deltagarna får?

Självklart förstår jag att deltagarna betalar hantverkare från deras arvode som de fått av svt

Arvodet får de för att vara med i programmet. Men det känns jävligt sjukt att vi skattebetalare i princip finansierar deras lyxbygge?
Citera
2022-01-11, 18:27
Medlem
Oljeapans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goldmansach
Självklart fattar jag det. Frågan är hur mycket cash de betalar ut i ersättning till deltagarna. 50 tusen? 500? 2 miljoner?

Jag vill inte betala för att de ska få pengar som de sen använder för sin renoveringsobjekt , förstår du eller vill du pröjsa det?

De lever på dina skattekronor känns det värt?

DOCK SKRÄMMANDE HUR DU RESONERAR, DET ÄR SÅDANA SOM DIG SOM GÖR ATT DETTA VANSINNE FÅR FORTGÅ!!!
Gäller inte det alla som jobbar på tv? Sanna Nielsen kan renovera sin sommarstuga med sin lön från allsången. Du betalar!
Citera
2022-01-11, 19:50
Medlem
Det är nog bäst om SVT helt slutar med program som är till för att roa tittare eller andra aktörer.
Vi har kommersiella kanaler för detta och då blir det skatteverkets huvudvärk. Det bordet det iofs
vara redan nu.
Citera
2022-01-11, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lättöl
Det är nog bäst om SVT helt slutar med program som är till för att roa tittare eller andra aktörer.
Vi har kommersiella kanaler för detta och då blir det skatteverkets huvudvärk. Det bordet det iofs
vara redan nu.

Denna typ av program görs inte av de reklam finansierade bajskanalerna. De gör väl knappt program alls, bara köper in skräp från uäsa

Svt sysslar med propaganda och hjärntvätt av folket, då krävs att folket lockas att titta. Därför måste de försöka producera sådant pöbeln vill ha, som detta och mello och sådant, och så ska det visas upp lite transsexuella och bruna religiösa människor någonstans.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in