Jag har ungefär 200k på sparkontot och sparar även på pensionen men också funderingar på köpa bostadsrätt.
Jag har läst skrämmande scenario men också konspirationsteori kring The Great Reset som blivit bekräftade med fakta nämligen att man inte ska äga något men vara lycklig, dvs man ska återlämna sparande och ägandet till staten. Men också på hur World Economic Forum förespråkar att kapitalismen behöver marxism för att överleva.
https://www.weforum.org/agenda/2016/...al-revolution/
Låt oss leka med tanken men ge mig logiska skäl varför skulle de inte ta våra ägodelar och sparade pengar? Vad är det som stoppar de? De kan väl lika gärna iscensätta ett scenario som får folket tro att det är naturlig skäl och att man inte har några andra val.
Jag vill inte diskutera om huruvida konspirationsteoritiker är galna eller teorierna är galna men eftersom mycket av teorierna blev sanna så låt oss också anta att foliehattarna kommer ha rätt igen. Vi måste på nåt sätt förbereda oss, vi kan inte stopp huvudet i sanden bara för att vi inte är bekväma med konspirationsteorier. Låt oss svälja stoltheten och hjälpas åt om hur vi kan komma undan?
Är det bättre ta ut allt och flytta utomlands?