2022-01-11, 13:04
Medlem
Jag har ungefär 200k på sparkontot och sparar även på pensionen men också funderingar på köpa bostadsrätt.

Jag har läst skrämmande scenario men också konspirationsteori kring The Great Reset som blivit bekräftade med fakta nämligen att man inte ska äga något men vara lycklig, dvs man ska återlämna sparande och ägandet till staten. Men också på hur World Economic Forum förespråkar att kapitalismen behöver marxism för att överleva.

https://www.weforum.org/agenda/2016/...al-revolution/

Låt oss leka med tanken men ge mig logiska skäl varför skulle de inte ta våra ägodelar och sparade pengar? Vad är det som stoppar de? De kan väl lika gärna iscensätta ett scenario som får folket tro att det är naturlig skäl och att man inte har några andra val.

Jag vill inte diskutera om huruvida konspirationsteoritiker är galna eller teorierna är galna men eftersom mycket av teorierna blev sanna så låt oss också anta att foliehattarna kommer ha rätt igen. Vi måste på nåt sätt förbereda oss, vi kan inte stopp huvudet i sanden bara för att vi inte är bekväma med konspirationsteorier. Låt oss svälja stoltheten och hjälpas åt om hur vi kan komma undan?

Är det bättre ta ut allt och flytta utomlands?
Senast redigerad av blade99 2022-01-11 kl. 13:07.
Citera
2022-01-11, 13:09
Medlem
Hur skulle du klara dig en längre tid i utlandet på 200 000?

Ta ut dina kontanter här i Sverige om du vill, eller köp lite guld.
Citera
2022-01-11, 13:25
Medlem
SmyghukareNs avatar
Problemet att flytta kan ha problemet, att Klaus Schwab siktar på att bli världsdiktator.

Men då han har bespetsat sig på dom rika "vita" länderna först, så är det fortfarande många länder kvar.

När nu väl börskraschen snart är här, så kommer bankerna att ta folks insatta kapital, tömma bankfacken för att rädda sig själv från konkurs.

Man kommer sedan att kräva in lånen, vilket innebär att folk får gå från hus och hem.

Guld kommer man inte så långt med i Diktator Schwabs lyckorike, detta då han kommer att påtvinga sina lyckliga undersåtar en global digital valuta.

Och försöka växla guld till denna digitala valuta går inte - detta då du är förbjuden att äga något.

Bara några månader kvar nu, för att avliva och skada så många som möjligt körs en sprutagenda först.

Men sedan när alla är fullbesprutade, så brakar det löst.
Senast redigerad av SmyghukareN 2022-01-11 kl. 13:29.
Citera
2022-01-11, 14:40
Medlem
200.000kr är väl över snittet i sparande i alla fall vad jag vet,
Citera
2022-01-11, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blade99
Jag har ungefär 200k på sparkontot och sparar även på pensionen men också funderingar på köpa bostadsrätt.

Jag har läst skrämmande scenario men också konspirationsteori kring The Great Reset som blivit bekräftade med fakta nämligen att man inte ska äga något men vara lycklig, dvs man ska återlämna sparande och ägandet till staten. Men också på hur World Economic Forum förespråkar att kapitalismen behöver marxism för att överleva.

https://www.weforum.org/agenda/2016/...al-revolution/

Låt oss leka med tanken men ge mig logiska skäl varför skulle de inte ta våra ägodelar och sparade pengar? Vad är det som stoppar de? De kan väl lika gärna iscensätta ett scenario som får folket tro att det är naturlig skäl och att man inte har några andra val.

Jag vill inte diskutera om huruvida konspirationsteoritiker är galna eller teorierna är galna men eftersom mycket av teorierna blev sanna så låt oss också anta att foliehattarna kommer ha rätt igen. Vi måste på nåt sätt förbereda oss, vi kan inte stopp huvudet i sanden bara för att vi inte är bekväma med konspirationsteorier. Låt oss svälja stoltheten och hjälpas åt om hur vi kan komma undan?

Är det bättre ta ut allt och flytta utomlands?

Det enklaste och säkraste är att du slutar glufsa i dig galna konspirationsteorier utan minsta substans eller seriösa fakta. Det är allt för många galningar som sprider en massa falskt skit och fake news, och allt för många naiva som sväljer skiten….

Jag har några mille på banker i ett par olika länder, och sover gott utan oro.
Risken att jag ska dö i trafiken är mycket mycket större, eller slå ihjäl mig i trappen eller i en halkolycka, än att mitt sparade kapital ska gå upp i rök som du oroar dig för.
Citera
2022-01-11, 21:40
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blade99
Jag vill inte diskutera om huruvida konspirationsteoritiker är galna eller teorierna är galna men eftersom mycket av teorierna blev sanna så låt oss också anta att foliehattarna kommer ha rätt igen.

Vilka teorier ”blev sanna”?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in