SVT agerar på ett sätt som är extremt mycket woke.
Disney sägs vara extremt woke också. Tillsammans med SVT så la dom ju upp en skylt där dom mer eller mindre bad om ursäkt för hur tecknade figurer beter sig. Något människor utan problem har klarat av att se från att dom var barn till att dom är pensionärer utan att det varit annat än ett småskojigt tecknat julprogram. Nu klarar uppenbarligen dagens människor inte av det.
Tv-serien
4400 (den nya) sägs vara woke och att den skapats för att vara just woke. Jag har sett några avsnitt men vet inte. Tycker att dom ändå speglar någon sorts verklighet även om dom har valt ut just delar som anses vara woke. I vilket fall så var den väldigt trist och kvalitetsskillnaden med originalet är ljusår.
Filmen
American Insurrection sägs vara woke på en sån extrem nivå att folk inte klarar av att se den. Folk säger att kvaliteten på produktionen gör att den borde ligga på över 6 i betyg, men woke-faktorn är så irriterande äcklig att den har bara 2.1 i betyg och det är väldigt lågt betyg för en film på IMDB. Jag skall ta mig ork en dag att se den för att göra min bedömning.
Citat:
Ursprungligen postat av
Troublezzz
För mig var det Top Gear. Fanns inget som försökte läka alla sårade mäns egon mer än det programmet och överkompensera för de senaste hundra årens utveckling som fått vita män och deras hobbys att känna sig marginaliserade och underrepresenterade. Då var man tvungen att kasta in det i tablån hur hjärndött det hela än var. Borde inte en statlig kanal (BBC) ha ett visst ansvar för folkbildning och kvalitet i sina program?
Visade ju sig förstås att programledaren var en hormonstinn "alpha male" som blev våldsam så fort maten inte var tillräckligt varm och kastade ur sig rasistiska glåpord. Ingen var förvånad.
Är inte det du beskriver raka motsatsen till det man menar med woke?