Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-01-10, 11:41
  #1
Medlem
Jag antar att jag börjar bli lite avtrubbad som inte reagerar längre. Nuförtiden förväntar jag mig homosex, könsbyte o snälla men förtryckta muslimer närhelst jag slår på teven.
Men ni därute som inte slutat att reagera? Vad representerar peak woke som ni ser det?
Citera
2022-01-10, 11:51
  #2
Medlem
Troublezzzs avatar
För mig var det Top Gear. Fanns inget som försökte läka alla sårade mäns egon mer än det programmet och överkompensera för de senaste hundra årens utveckling som fått vita män och deras hobbys att känna sig marginaliserade och underrepresenterade. Då var man tvungen att kasta in det i tablån hur hjärndött det hela än var. Borde inte en statlig kanal (BBC) ha ett visst ansvar för folkbildning och kvalitet i sina program?

Visade ju sig förstås att programledaren var en hormonstinn "alpha male" som blev våldsam så fort maten inte var tillräckligt varm och kastade ur sig rasistiska glåpord. Ingen var förvånad.
Citera
2022-01-10, 12:02
  #3
Medlem
SomaliaKickers46s avatar
Nya Jönsonligan där Vanheden var neger.
Citera
2022-01-10, 12:23
  #4
Medlem
icuesofty20s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SomaliaKickers46
Nya Jönsonligan där Vanheden var neger.

Fast det är väl ganska naturlig utveckling när Vanheden var kleptoman.
Citera
2022-01-10, 12:49
  #5
Medlem
Taufatts avatar
Disneys Marvel serier och filmer är nog toppen av woke.
Citera
2022-01-10, 13:35
  #6
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PerAlbinErlander
Jag antar att jag börjar bli lite avtrubbad som inte reagerar längre. Nuförtiden förväntar jag mig homosex, könsbyte o snälla men förtryckta muslimer närhelst jag slår på teven.
Men ni därute som inte slutat att reagera? Vad representerar peak woke som ni ser det?
Star Trek Discovery ligger helt klart i toppen där just nu.
Citera
2022-01-10, 13:37
  #7
Avstängd
grungewhores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troublezzz
För mig var det Top Gear. Fanns inget som försökte läka alla sårade mäns egon mer än det programmet och överkompensera för de senaste hundra årens utveckling som fått vita män och deras hobbys att känna sig marginaliserade och underrepresenterade. Då var man tvungen att kasta in det i tablån hur hjärndött det hela än var. Borde inte en statlig kanal (BBC) ha ett visst ansvar för folkbildning och kvalitet i sina program?

Visade ju sig förstås att programledaren var en hormonstinn "alpha male" som blev våldsam så fort maten inte var tillräckligt varm och kastade ur sig rasistiska glåpord. Ingen var förvånad.
nog för att jag skiter i Top Gear och dess existens, men woke är det inte.
Citera
2022-01-10, 14:22
  #8
Medlem
kalkryggars avatar
SVT agerar på ett sätt som är extremt mycket woke.

Disney sägs vara extremt woke också. Tillsammans med SVT så la dom ju upp en skylt där dom mer eller mindre bad om ursäkt för hur tecknade figurer beter sig. Något människor utan problem har klarat av att se från att dom var barn till att dom är pensionärer utan att det varit annat än ett småskojigt tecknat julprogram. Nu klarar uppenbarligen dagens människor inte av det.

Tv-serien 4400 (den nya) sägs vara woke och att den skapats för att vara just woke. Jag har sett några avsnitt men vet inte. Tycker att dom ändå speglar någon sorts verklighet även om dom har valt ut just delar som anses vara woke. I vilket fall så var den väldigt trist och kvalitetsskillnaden med originalet är ljusår.

Filmen American Insurrection sägs vara woke på en sån extrem nivå att folk inte klarar av att se den. Folk säger att kvaliteten på produktionen gör att den borde ligga på över 6 i betyg, men woke-faktorn är så irriterande äcklig att den har bara 2.1 i betyg och det är väldigt lågt betyg för en film på IMDB. Jag skall ta mig ork en dag att se den för att göra min bedömning.

Citat:
Ursprungligen postat av Troublezzz
För mig var det Top Gear. Fanns inget som försökte läka alla sårade mäns egon mer än det programmet och överkompensera för de senaste hundra årens utveckling som fått vita män och deras hobbys att känna sig marginaliserade och underrepresenterade. Då var man tvungen att kasta in det i tablån hur hjärndött det hela än var. Borde inte en statlig kanal (BBC) ha ett visst ansvar för folkbildning och kvalitet i sina program?

Visade ju sig förstås att programledaren var en hormonstinn "alpha male" som blev våldsam så fort maten inte var tillräckligt varm och kastade ur sig rasistiska glåpord. Ingen var förvånad.

Är inte det du beskriver raka motsatsen till det man menar med woke?
Citera
2022-01-10, 14:34
  #9
Medlem
Narutoshippchops avatar
Ghostbuster 2016. Är en sån woke och feministisk film att den skadade Ghostbusters som franchise.

Sen kom Disney med sin fejk star wars. Första filmen var en dålig kopia på de gamla filmerna, och 2a filmen var ett helvetiskt feministkalas.

Allt Disney har pungat ut sen dess är så fruktansvärt feministiskt, politiskt och mångkulturellt att Disney har tappat sin respekt och magi.

Stackars de unga som växer upp med all denna propagandan överallt idag. VIDRIGT
Citera
2022-01-10, 16:19
  #10
Medlem
Pecka-s avatar
Alla program och serier har väl minst en obligatorisk kvot-neger/arab nu för tiden.
Citera
2022-01-10, 16:28
  #11
Medlem
https://www.imdb.com/title/tt5714470/
Peter (Pan) och Alice (i underlandet) som negrer.
__________________
Senast redigerad av Nypan-sr 2022-01-10 kl. 16:33.
Citera
2022-01-10, 16:36
  #12
Medlem
Tv-serien The Witcher som bygger på spelet med samma namn.
https://nordfront.se/kritisk-granskn...av-the-witcher
"Nordfront går i den här artikeln igenom hur Netflix förgripit sig på The Witcher-berättelsen genom att låta vita karaktärer spelas av icke-vita skådespelare. Ett fenomen som i omvända situationer brukar kallas för ”white washing” och ”kulturell appropriering”."
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback