Citat:
Ursprungligen postat av
User30
Jag har svårigheter med besvikelser som leder till ångest. Den är hanterbar men jag känner mig som ett ledset och vilset barn. Pågår i ett antal timmar.
Det är oftast triggat av tjejer/matchningar som inte hade intresset som jag byggt upp till att tro. Men även att se andra par och bli ledsen att jag inte fått uppleva förhållanden.
Jag släpper tjejerna ganska snabbt, men tillstånden är jättejobbiga. Det är långt ifrån varje tjej. Men ibland känner man något extra och verkligen hoppas att den här gången... Och varenda gång har man fel.
Vad föreslår ni för coping strategier? Jag måste ju leva och "tro", men samtidigt rasar världen för mig när nästa besvikelse kommer. Jag är tillbaka till ruta 1. Ensamheten kickar in, och jag får panik.
Hoppas det inte verkar allt för psykotiskt, för det är jag inte.
Jag har en kompis som upplevt panikångest av ensamhet, det skulle jag aldrig trott om han sa det. Han är väldigt bra på att göra andra på bättre humör, både trevlig och rolig. Enligt honom så är han egentligen inte så ensam, vilket möjligen är hans coping strategi.
Själv har jag blivit pessimist och tror att alla som ser ut att ha ett bra liv egentligen lider och sopar det under mattan. Jag drar inte upp hoppet längre, om jag ser en snygg attraktiv tjej så har hon nog en penis.
Det finns bara två vägar, antingen når du upp till dina ideal, eller så jämnar du dina ideal med marken. Hur slutar man bry sig? Det gör man t.ex. när man inte har tid till sådant, när man bara har tid till överlevnads strategier: mat, vatten, värme, säng.