2022-01-08, 22:08
Medlem
Jag bor som sagt i Colombia just nu och det har tagit mycket tid att vänja sig med maten och fick tipset från en bekant här att börja dricka te baserat på ökenäppleblad (manzano del desierto) Tipset var att dricka detta för typ 25 dagar för att förbättra matsmältningen och fick köpa extraktet för 127 000 cop.

Började dricka och det här teet var äckligt som bara den och har druckit sedan julafton. Jag känner att min motorik har varit lite dålig sedan jag började dricka teet och folk har även här sagt att mina inlägg har varit osamanhängande den senaste tiden. Har även börjat se avlidna besöka mig och tala till mig, tror som sagt på spöken men vet inte varför alla ska störa mig nu helt plötsligt.

Min bekanta säger att detta är typ som att dricka ginseng och inget farligt, mina syner och motorik förmodligen beror på solsting och jag får ha mer solskydd och dricka mer vatten och fortsätta med teet för att få ut alla hälsoeffekter.

Så vad tror ni? kan det vara ökenäpplebladet eller är det bara solen som har påverkat mig till denna grad?
Citera
2022-01-09, 02:15
Medlem
Tillhör arten spikklubba som har flera sorter som är hallucinogena, vissa även giftiga. Så överdosera inte…
Citera
2022-01-09, 10:59
Moderator
Morfar-52s avatar
Flyttar

Drogakuten --> Psykedeliska substanser
/Moderator
Citera
2022-01-15, 23:06
Medlem
TunderTarFyrs avatar
Verkar vara denna växt: https://en.m.wikipedia.org/wiki/Datura_discolor

Datura släktet innehåller atropin och scopolamin som i större doser ger både delirium och hjärnskador.
Citera
2022-01-15, 23:43
Medlem
Gabriel Knights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TunderTarFyr
Verkar vara denna växt: https://en.m.wikipedia.org/wiki/Datura_discolor

Datura släktet innehåller atropin och scopolamin som i större doser ger både delirium och hjärnskador.

Usch det låter ju farligt
TS verkar ju blivit lurad av sina bekanta och blivit sjuk av teet.
Citera
2022-01-16, 06:18
Medlem
The desert thornapple is a rather rarely cultivated representative of the genus Datura. It bears white flowers with violet mark inside the chalices and reaches a height of about one meter. It may originate from Asia or the Sonoran Desert in Mexico, but it can be found in many tropical areas.

Like many other daturas, the desert-thorn-apple is cultivated for medical purposes, especially in North Africa. In South America it is in use as a shamanic plant, but is considered to be extremely difficult to dose - its use is reserved for the most experienced shamans because the content of alkaloids can vary drastically, depending on the age of the plant. Depending on the active substance concentration, the intake of even the smallest amounts can be fatal.
Citera
2022-01-16, 06:25
Medlem
psykoshippiens avatar
Herre jävlar ja ... vilka rötägg till kompisar som slänger på TS lite växtmaterial och säger "drick tills vidare". Man ska aldrig ta naturläkemedel längre än tre veckor i stöten. Man ska alltid börja så lågt det går. Bladen ska aldrig koka över 70 grader och de ska aldrig vara i längre än fyra minuter.

Det är alltså, hur det än är - dags för TS att avsluta denna kur med datura.
Citera
2022-01-18, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psykoshippien
Herre jävlar ja ... vilka rötägg till kompisar som slänger på TS lite växtmaterial och säger "drick tills vidare". Man ska aldrig ta naturläkemedel längre än tre veckor i stöten. Man ska alltid börja så lågt det går. Bladen ska aldrig koka över 70 grader och de ska aldrig vara i längre än fyra minuter.

Det är alltså, hur det än är - dags för TS att avsluta denna kur med datura.

Tack för alla råd, mår bättre nu när jag lagt ner skiten och ska inte ta råd från bekanta om att dricka olika naturläkemedel. borde ha googlat själv.

Intressanta är att det innehåller scopolamin som används i denna del för att droga ner personer.
Citera
2022-01-19, 15:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mofasti
Tack för alla råd, mår bättre nu när jag lagt ner skiten och ska inte ta råd från bekanta om att dricka olika naturläkemedel. borde ha googlat själv.

Intressanta är att det innehåller scopolamin som används i denna del för att droga ner personer.

Kan du inte ta en bild på förpackningen och lägga upp?

/B
Citera
2022-01-20, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av badis
Kan du inte ta en bild på förpackningen och lägga upp?

/B

Jag slängde skiten då jag inte vill ta mer av daturan. Jag fick det i en plastpåse från Jumbo så inget speciellt.

Vet inte vad detta har med saken att göra.
Citera
2022-01-21, 10:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mofasti
Jag slängde skiten då jag inte vill ta mer av daturan. Jag fick det i en plastpåse från Jumbo så inget speciellt.

Vet inte vad detta har med saken att göra.

För att du bara trollar,,,,
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in