• 1
  • 2
2022-01-08, 13:11
Medlem
Domass avatar
Hej!

Förmodligen ligger den här tråden helt åt helvete men det får gå till mod flyttar mig.

Nu är det så att jag är i rikligt behov av energi och söker efter lagliga kosttillskott och annat som kan få en att bli mindre sömnig.

Är det någon gullig grabb som skulle kunna berätta om sina erfarenheter för mig när de provat diverse energivande substanster.

Ej tjack.

Tack på förhand.

Med vänliga hälsningar.
Citera
2022-01-08, 13:25
Medlem
knark-kungens avatar
Träning, en hälsosam livsstil med bra mat och koffein 400-600mg / dag.
Citera
2022-01-08, 13:28
Medlem
Riddarhusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Domas
Hej!

Förmodligen ligger den här tråden helt åt helvete men det får gå till mod flyttar mig.

Nu är det så att jag är i rikligt behov av energi och söker efter lagliga kosttillskott och annat som kan få en att bli mindre sömnig.

Är det någon gullig grabb som skulle kunna berätta om sina erfarenheter för mig när de provat diverse energivande substanster.

Ej tjack.

Tack på förhand.

Med vänliga hälsningar.
Vad skall du ha energin till?
orka lyfta tunga saker eller vad är det frågan om?
Att orka gå upp ur sängen?
Citera
2022-01-08, 13:49
Medlem
Domass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Riddarhuset
Vad skall du ha energin till?
orka lyfta tunga saker eller vad är det frågan om?
Att orka gå upp ur sängen?

Har drabbats av en sensorisk överbelastning, ett av symptomen är låg energi eller utmattning.

Santidigt bor jag i en lägenhet som ligger i en sänka med stora lägenhetshus runtomkring så det blir väldigt stilla och man blir väldigt sömnig.

Går jag ut så överbelastas jag o kan max va ute 5-10 min då det är centralt i stan.

Bor i en etta med så det finns bara så mycket man kan göra, även telefoner, datorer överbelastar mycket, annars har jag spelat spel hela dagarna.

Kan heller inte byta miljö till landstället då fittarslerna i regeringen har "fipplat bort" vår el-försörjning och värmen i stugan är avstängd detta året under typ alla omständigheter.

Det är vinter också o de dagarna de är sol spenderar jag solandes med fönstret öppet.
Senast redigerad av Domas 2022-01-08 kl. 13:51.
Citera
2022-01-09, 00:32
Medlem
Riddarhusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Domas
Har drabbats av en sensorisk överbelastning, ett av symptomen är låg energi eller utmattning.

Santidigt bor jag i en lägenhet som ligger i en sänka med stora lägenhetshus runtomkring så det blir väldigt stilla och man blir väldigt sömnig.

Går jag ut så överbelastas jag o kan max va ute 5-10 min då det är centralt i stan.

Bor i en etta med så det finns bara så mycket man kan göra, även telefoner, datorer överbelastar mycket, annars har jag spelat spel hela dagarna.

Kan heller inte byta miljö till landstället då fittarslerna i regeringen har "fipplat bort" vår el-försörjning och värmen i stugan är avstängd detta året under typ alla omständigheter.

Det är vinter också o de dagarna de är sol spenderar jag solandes med fönstret öppet.
Då förstår jag.
Inte kul.
Lantstället är nog bra.
Spelandet...triggar inte det symptomen?
Inga tips mer tyvärr mer än att inte använda droger och kräva korrekt behandling av sjukvården.
Ha de'!
Citera
2022-01-09, 00:53
Medlem
neuron-drones avatar
Jag bara drar detta ur kattens arsel. Men kan det vara att du vilar för djupt? Man blir lätt sömnig om man övervilar. Blir det så för mig brukar jag börja vila med en app där man kombinerar naturljud. För mig är det både stimulerande och lugnande samtidigt och det blir mer aktiv vila. Svårt att förklara. Det kanske bara gäller mig och ingen annan.

Sedan ska man inte börja med opioider. Men väldigt svagt kratom är uppiggande. Grejen är att starkt är sänkande. Och varjedagsbruk kan leda till missbruk eller beroende. Annars är det som kaffe men utan kaffedarr på väldigt låg dos.
Citera
2022-01-09, 23:32
Medlem
Tja!

Jag hade faktiskt gjort så att jag hade provat på Kratom i ditt fall.

Själv har jag ett missbruk som är efter ca 1års behandling under kontroll gällande bensodiazepiner, har närmare 20år haft problem med detta.

Så det som verkligen hjälper vissa dagar när jag känner mig REJÄLT cpskadad och ingen energi ÄR just kratom!

Prova! All lycka! ✌️
Citera
2022-01-10, 00:15
Koffein + vitaminer + magnesium + l-teanin

EDIT: Ser nu att du inte ens orkar spela spel eller läsa? Vet ej om detta är säkert att ta då eller hur det påverkar dig... Detta är tips från min "normalfungerade" (nåja) kropp/hjärna.

Koffeintabletter (finns på apotek/gymbutik, 100mg eller 200mg per tablett. 1 kopp kaffe är 100mg) Själv tar jag 1-2 tabletter om dagen. Det räcker fortfarande även efter lång användning.

Vitaminer! I Sverige är det mörkt som fan och blir inte bättre nu när alla sitter hemma.
Köp vanlig multivitamin i matbutik eller om du vill ta enstaka så rekommenderar jag D-Vitamin och B-Vitamin.

D-Vitamin "ska" vi få via solen men lycka till med det... förmodligen går alla i Sverige runt med D-Vitamin brist.

B-Vitamin tycker jag ger mig mer energi.
Förmodligen en anledning till att det är med i energidryck osv

Magnesium - motverkar darr från koffeinet och kramper i vaderna för mig.

L-Teanin - ämnet som är lugnande i Te. Motverkar också darr från koffein och är i sig både lugnande och uppiggande.

+ vatten.
Själv drack jag alldeles för lite och kör det fortfarande ibland om jag bara sitter inne.
Citera
2022-01-10, 20:09
Medlem
kattingSSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dismisswall
Koffein + vitaminer + magnesium + l-teanin

EDIT: Ser nu att du inte ens orkar spela spel eller läsa? Vet ej om detta är säkert att ta då eller hur det påverkar dig... Detta är tips från min "normalfungerade" (nåja) kropp/hjärna.

Koffeintabletter (finns på apotek/gymbutik, 100mg eller 200mg per tablett. 1 kopp kaffe är 100mg) Själv tar jag 1-2 tabletter om dagen. Det räcker fortfarande även efter lång användning.

Vitaminer! I Sverige är det mörkt som fan och blir inte bättre nu när alla sitter hemma.
Köp vanlig multivitamin i matbutik eller om du vill ta enstaka så rekommenderar jag D-Vitamin och B-Vitamin.

D-Vitamin "ska" vi få via solen men lycka till med det... förmodligen går alla i Sverige runt med D-Vitamin brist.

B-Vitamin tycker jag ger mig mer energi.
Förmodligen en anledning till att det är med i energidryck osv

Magnesium - motverkar darr från koffeinet och kramper i vaderna för mig.

L-Teanin - ämnet som är lugnande i Te. Motverkar också darr från koffein och är i sig både lugnande och uppiggande.

+ vatten.
Själv drack jag alldeles för lite och kör det fortfarande ibland om jag bara sitter inne.

En fråga gällande koffein tycker du fortfarande att de ger samma verkan. Har i och för sig använt koffein tabletter dagligen i 2 år så kanske är mitt bruk som varit för länge. Tar de mest för att slippa ha ont i huvudet och vara vresig nuförtiden.
Citera
2022-01-10, 21:08
Medlem
tumbleeweeds avatar
Q10 gjorde under för mig iaf
Citera
2022-01-10, 21:35
Medlem
Synefrin, koffein recipt (pharma grade), egcg i större doser, hordenine men du bör dosera 10mg varanann timme, dmaa, kom jag och tänka på sådär spontant om du vill blockera melatoninproduktionen mot kvällen. Har aldrig kunnat sova på ett dmaa rus 60mg, man ligger i en såndär vaken dvala under hela natten. Kan vara uppe under den perioden om man vill.
Senast redigerad av fonzen 2022-01-10 kl. 21:40.
Citera
2022-01-11, 23:51
Citat:
Ursprungligen postat av kattingSS
En fråga gällande koffein tycker du fortfarande att de ger samma verkan. Har i och för sig använt koffein tabletter dagligen i 2 år så kanske är mitt bruk som varit för länge. Tar de mest för att slippa ha ont i huvudet och vara vresig nuförtiden.

Jag har tagit koffeintabletter med i 2 år och tycker det ger uppiggande effekt.
Tar dem alltså inte bara som återställare även om jag blir grinig på morgonen utan

Men toleransen ökar helt klart!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in