2022-01-09, 12:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draken55
Då kan vi ta den säkerhetskontrollen och spola ner den..?
MA är ju uppenbarligen en monumental säkerhetsrisk, släpper in vem som helst i sitt hus,det kan nu vara buggat? stulna säkerhetsklassad epapper? noll koll.
Nej, det skulle jag inte säga. Hon har rimligen inte säkerhetsklassad information hemma. Kollen går ju ut på att säkerställa att personen inte riskerar att arbeta för andra intressenter än det är tänkt. Håller med om att det är ganska uppseendeväckande att hon ger externa personer koden till larmet, känns ju inget vidare.

Säkerhetsklassningen hänger ju ihop med att man inte har känslig information på platser den inte ska vara. Eller för den delen diskuterar känsliga saker. Detta just för att en buggning t.ex. inte ska ge så mycket. Annars skulle ju SÄPO behöva svepa mängder av hem där folk i försvarsindustrin bor.
Citera
2022-01-09, 12:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WbZV
Det är ett klassiskt upplägg med en bulvanfirma som anlitar en annan bulvanfirma som anlitar svart arbetskraft, vilket gör att den som beställer tjänsten rent juridiskt kan klara sig undan genom att inte veta vem som utför arbetet. Vanligt inom bland annat byggbranschen, men där svarar ansvariga ministrar regelmässigt att det är beställaren som måste ta större ansvar för att verkligen utforska att den som utför arbetet har papper och betalar skatt. Att som chef för regeringen skylla på någon annan håller inte. Varför kontrollerade hon inte att utföraren betalade skatt?
Eller att diffusa medelklassköpare är ansvariga för gängkriminella är för deras droghandel.

Att sådant här är vanligt förekommande i städbranschen och inte minst skattesubventionerad hemstädning borde vara bekant för landets statsminister. Men överklassen vill ha sina tjänsteandar så billigt som möjligt, skattesubvention kombinerat med svart arbetskraft som kanske får som mest en 50-lapp i timmen är den bästa av värdar.

Hur svårt hade det varit för magda att slå en signal till någon kompis på LO, har den här firman kollektivavtal?
Citera
2022-01-09, 12:45
Medlem
pittbrads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AKforever
Orkar inte lägga igenom 89 sidor.. Vilken städfirma handlar det om?

Behöver ej läsa igenom allt, använd sökfunktionen längst upp så hittar du
Citera
2022-01-09, 12:50
Medlem
pestloppans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av poltergeister
Klart som fan Maggan skulle kollat upp vem hon släpper in i sin bostad. Allt annat är skitsnack.

Men SÄPO? Vilka jävla retards de är. Stadsministern skall skyddas 24/7 alltså borde samma skydd finnas i deras privata bostad.

Detta kan nog bli ganska stort. Hoppas Säpo får lite stock från alla håll nu. Kanske kan en större bevakning av Säpo leda till att vi får reda på vad som faktiskt hände Lars Vilks och hans GTA livvakter ?

Åtminstone statsministern...
Citera
2022-01-09, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av biljon
Kollade in på sr.se för att se hur detta rapporteras.
Självfallet inte ett ljud på startsidan om att svart, illegal arbetskraft anlitats.
Däremot ett försvarstalsliknande reportage om att Magdalena Andersson flyttat till Sagerska Huset dagarna innan kvinnan greps.
https://sverigesradio.se/artikel/and...eps-i-bostaden
Självfallet inga frågor om kvinnan även städat innan flytten.

Jag hittar inget om svart städhjälp när jag söker på Magdalena Andersson svart i deras sökfunktion.

Sveriges Radio, ett skämt.

Lyssnade på Ekot/SR: de inledde med det att Maggan flyttat innan kvinnan greps, det upprepades flera gånger under inslaget.
Och nån Säpokvinna rabblade ur sig att de minsann inte har ”något ansvar för privata tjänster” typ.

Så nog gör Statsmedia sin plikt när det gäller att förminska och sopa under mattan.
Citera
2022-01-09, 12:52
Medlem
SVT säger att firman hon ANLITADE inte hade kollektivavtal. Således är Maggan som alla här trodde en hycklare. Hon har inte kontrollerat om företaget är seriöst. Vanligt folk får feta böter och åker i fängelse för sådant!!!
Citera
2022-01-09, 12:57
Medlem
526s avatar
Hur ska MA kunna veta om städarna är illegala eller inte?
Hur ska nån kunna göra det?

Jag ID kollar inte min städerska. Det vore sinnessjukt att begära leg av de man anlitar.
Citera
2022-01-09, 12:58
Medlem
Giant Squids avatar
Lagar hon mat ens själv drottning Magdalena, eller är det catering som gäller. Det är skamligt att hon inte reder sitt eget bo.
Citera
2022-01-09, 12:58
Medlem
antoneriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av poltergeister
SVT säger att firman hon ANLITADE inte hade kollektivavtal. Således är Maggan som alla här trodde en hycklare. Hon har inte kontrollerat om företaget är seriöst. Vanligt folk får feta böter och åker i fängelse för sådant!!!

Jaså? Kan du ge mig ett enda exempel på någon som någonsin har fått böter och fängelse för att ha anlitat ett oseriöst städföretag?
Citera
2022-01-09, 13:01
Medlem
Wotans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Lagar hon mat ens själv drottning Magdalena, eller är det catering som gäller. Det är skamligt att hon inte reder sitt eget bo.

Speciellt som hon leder ett parti som vill minska RUT & ROT. Men det är väl som när Leila Freivalds var S-minister, röstade och jobbade mot möjligheterna att ombilda hyresrätter till bostadsrätter. Sen när hon och maken hade möjlighet att göra en hacka så köpte de loss sin egen lägenhet. Sossar gillar skatt, men bara när vi ska betala, inte de själva.
Citera
2022-01-09, 13:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 526

Jag ID kollar inte min städerska. Det vore sinnessjukt att begära leg av de man anlitar.

Man kan tycka att statsministern borde kolla upp bolaget hon anlitat lite mer noggrant än vad du och jag förväntas göra. Både för säkerhetens skull och för att hon styr ett parti som står för arbetsrätt och kollektivavtal.

Jag tycker väl framförallt att detta blottlägger hur kass säkerheten är när SÄPO tillåter något sådant här.
Citera
2022-01-09, 13:02
Medlem
A32s avatar
Mänskligt att missa! Hon har inte hunnit att vända på alla stenar än? 😂
Citat:
Ursprungligen postat av 526

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in