2022-01-09, 09:16
Medlem
Nog för att jag avskyr S av hela mitt hjärta, men vad fan. Förväntar ni att man ska göra KYB-checkar och compliance-checkar när man köper hushållsnära tjänster.

Inte fan gjorde jag bakgrundskontroller på hantverkarna när jag byggde huset. Begär ni registerutdrag när sotaren eller elektrikern kommer hem till er?
Citera
2022-01-09, 09:16
Medlem
Jagersros avatar
Jag anlitade ett städföretag under en kort period. Det kom hela tiden olika tjejer som var från olika länder; läs olika öststater. Det var ok städning men kändes knepigt med alla dessa olika damer.
Nu är jag inte känd eller statsminister i vårt land men jag känner lite igen mig i detta som hänt.
Städ branschen är en jävla röra och svarta pengar legio.
Citera
2022-01-09, 09:18
Medlem
Gnusmas80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av idontknowmyself
Nu är det nog inte så många som bryr sig om det här eftersom det var svart arbetskraft från Nicaragua, men det visar på hur lätt det är att spionera på staten via städfirmor.

Hade kvinnan varit från Ryssland så hade det blivit rabalder.

Ja eller om det var Jimmie ist för Magdalena 😂hade velat se rubrikerna i kvällspressen då😂
Citera
2022-01-09, 09:20
Medlem
Kalle81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Itoy
Det skulle vara otroligt intressant att veta vilken städfirma som Magdalena har anlitat. Är det en liten okänd firma eller är det en firma som frekvent städar hos höjdare?

https://www.allabolag.se/5567999270/...hetsservice-ab
Citera
2022-01-09, 09:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gofigur
Bara i Flashback verkar det som.

"Greenspam
Städ-vd:n fick skatteböter

Företagets vd fick i en dom i kammarrätten år 2010 skatteböter på närmare 600 000 kronor för inkomståren 2006–2007.

Företaget hade betalat bluffakturor till olika underentreprenörer, och enligt kammarrätten var det klarlagt att pengarna i slutändan hade hamnat hos vd:n själv.

Han åtalades också för hanteringen med bluffakturorna. I tingsrätten dömdes vd:n till ett års fängelse för grovt skattebrott och grovt bokföringsbrott. Han friades dock i hovrätten.

Han hävdade att fakturorna avsett verkliga kostnader för inhyrd städpersonal som tillhandahållits av en städrörelse företrädd av en kvinna vid namn Svetlana, vars efternamn han inte kom ihåg. Enligt hovrätten kunde det inte uteslutas att det gått till så som vd:n sagt.
https://www.expressen.se/nyheter/mag...-for-oseriosa/
Hans Ahlholm Städservice AB (bolaget)"

Vad är känt om Hans Ahlholm förutom skattebrott?
Kopplingar till Ryssland?
Han verkar ha många kontakter från Ryssland. Och BOR med ryssar.

EDit: Bor inte med ryssar. De verkar vara östeuropeer iaf.

"Hans är en man som är född den 12 januari 1966 och bosatt i Saltsjö-boo på Bäcktorpsvägen 65. Han flyttade till sin nuvarande villa eller småhus för 53 år sedan (den 23 juli 1968). Här bor han tillsammans med två personer - det är Vladan och Tatjana."
Låter som ett skolexempel över hur det är tänkt att välfärdsindustrin skall fungera.
Citera
2022-01-09, 09:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jagersro
Jag anlitade ett städföretag under en kort period. Det kom hela tiden olika tjejer som var från olika länder; läs olika öststater. Det var ok städning men kändes knepigt med alla dessa olika damer.
Nu är jag inte känd eller statsminister i vårt land men jag känner lite igen mig i detta som hänt.
Städ branschen är en jävla röra och svarta pengar legio.
Många som behöver sysselsättning för att få åtkomst till svenska socialförsäkringssystemet.
Citera
2022-01-09, 09:25
Medlem
Gnusmas80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oljeapan
Hur många av er begär papper på uppehållstillstånd när ni köper en tjänst? Jag har aldrig gjort det. Jag kollar upp företaget och verkar det seriöst har jag gjort vad jag kunnat.

Jag brukar göra det när jag anlitat byggare. Men nu vet jag att jag även kan anlita dom jag vet har illegala anställda😊
Citera
2022-01-09, 09:25
Medlem
Varför städar hon inte själv?
Citera
2022-01-09, 09:30
Medlem
Tror jag inte ett dugg på att hon var där för att städa. Hon hade fått ett utvisningsbeslut. Hon höll sig gömd som illegal. Inte släpper väl någon firma in en sådan för att städa hos Sveriges stadsminister. Utvisningsbeslut hade väl han också fått som mördade mor och son på IKEA. Båda dessa utvisade personer är väl från Eritrea. Nu lyckades hon ju inte komma åt Magdalena Andersson så hon blir inte kvar i Sverige. Annars hade hon ju blivit det, precis som IKEA mördaren.

Och för det andra så är SÄPO inte som de varit en gång i tiden. Vi lever i ett nytt Sverige. Det fungerar inte som det gjorde förr..
Senast redigerad av Ajabaja555 2022-01-09 kl. 09:38.
Citera
2022-01-09, 09:34
Medlem
Bennybrandslangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GROKNAK.Ankbonden
Det måste väl ändå vara städfirmans ansvar att kolla sina anställda tycker jag.
Löfven hade ju anlitat snickare när han var ny som ej hade kollektivavtal.

Tror knappast Maggan hanterar kontakten med städfirman heller för den delen.

Visst ser det illa ut, men det lär knappast ha varit så att Maggan suttit där hemma och slickat sig om munnen när hon tänkte över alla stålar hon skulle tjäna på svart arbetskraft.

Jag vet inte hur ni resonerar, men jag tar för givet att de jag anlitar har ordning och reda på papper och anställda, det är inte mitt jävla ansvar att kolla upp varje anställd på ett företag.
Hehe, vi andra tar för givet att en politiker kontrollerar att hon gör rätt med tanke på dennes förtoendegivna uppdrag.

Att du blint litar på de du anlitar är det däremot ingen som förvånas över.
Citera
2022-01-09, 09:35
Medlem
Gnusmas80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CMC-Urgayle
Hittar inget i Aftonbladet om detta. Troligen lögner.

Haha. Om du Inte hittar det i aftonbladet så är det antagligen sant 😅
Citera
2022-01-09, 09:36
Medlem
Maureliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gaggzi
Nog för att jag avskyr S av hela mitt hjärta, men vad fan. Förväntar ni att man ska göra KYB-checkar och compliance-checkar när man köper hushållsnära tjänster.

Inte fan gjorde jag bakgrundskontroller på hantverkarna när jag byggde huset. Begär ni registerutdrag när sotaren eller elektrikern kommer hem till er?
Är du också statsminister, som ska se till att kollektivavtal följs, rädda utsatta kvinnor och förhindra att illegala jobbar svart i Sverige?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in