• 1
  • 2
2022-01-08, 14:31
Medlem
GeleZachas avatar
Jag har meckat mina jointar med cigg i flera år och kan inte säga att jag har upplevt någon minskning.
Citera
2022-01-08, 14:32
Medlem
Niggwards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Har självklart dåligt samvete för att jag röker, men min fråga var seriöst menad: Varför skulle man som rökare hamna på IVA?

Topic är dock fortfarande som ts.

Vet inte exakt. Min släkting låg med slang i halsen eller i bröstet de sista månaderna innan han dog i lungcancer. Vet inte om det är för att hjälpa lungorna att andas eller vad, såg inte kul ut iaf
Citera
2022-01-08, 14:35
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niggward
Vet inte exakt. Min släkting låg med slang i halsen eller i bröstet de sista månaderna innan han dog i lungcancer. Vet inte om det är för att hjälpa lungorna att andas eller vad, såg inte kul ut iaf
Det var nog någon annan avdelning eller om det var IVA så något annat han var tubad för.

Men självklart är rökning bara skit.
Citera
2022-01-08, 14:38
Medlem
Niggwards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Det var nog någon annan avdelning eller om det var IVA så något annat han var tubad för.

Men självklart är rökning bara skit.

Ta kontakt med vården, de kan hjälpa ifall du inte kan själv. Jag tror på dig! Rädda dig själv. Jag har lungcancern i släkten, det hjälpte mig inse hur det kan gå i mitt liv iaf. De rökte iofs 2 pack om dagen eller så, men man börjar sällan där.

Lycka till! Inga mer OT från mig
Citera
2022-01-08, 14:59
Medlem
BenDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GeleZacha
Jag har meckat mina jointar med cigg i flera år och kan inte säga att jag har upplevt någon minskning.

Jag har gjort samma sak i över 20 år, och många förändringar har skett genom åren. Som jag tidigare skrev så har tobaken blivit grövre och kommer i större bitar mot vad den brukade göra förut. I alla fall märken som Marlboro och Camel.

Först var det bara budget-ciggen som kom med tobaksklossar, men sen började finciggen också bli bulkigare.

Det i sin tur leder till sämre packade cigg och som nämnts i tråden, troligtvis mindre mängd också eftersom de stora klossarna tar mer plats än finmalen tobak.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in