• 1
  • 2
2022-01-08, 10:47
Medlem
constants avatar
Röker mestadels Marlboro när jag röker, och tycker en cigarett tar slut snabbare nu än tidigare. Har man minskat mängden tobak i premiumcigaretterna?

Vet att man för kanske tio år sedan minskade från tjugo till nitton cigg i ett paket.
Citera
2022-01-08, 10:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Röker mestadels Marlboro när jag röker, och tycker en cigarett tar slut snabbare nu än tidigare. Har man minskat mängden tobak i premiumcigaretterna?

Vet att man för kanske tio år sedan minskade från tjugo till nitton cigg i ett paket.

Nej det har man inte, det är ett typiskt resultat av att man röker mer intensivt.

Att det minskat när man införde 19 i stället för 20, är väl ganska uppenbart. Det är en mindre i förpackningen.
Citera
2022-01-08, 10:53
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Nej det har man inte, det är ett typiskt resultat av att man röker mer intensivt.

Att det minskat när man införde 19 i stället för 20, är väl ganska uppenbart. Det är en mindre i förpackningen.
Har rökt i fyrtio år...
Citera
2022-01-08, 10:57
Medlem
BenDaviss avatar
Citat:

Tobaken är inte lika finfördelad som den brukade vara och därför inte lika tätt packad. Det borde väl påverka brinntiden en aning.

Först var det bara budget-ciggen som hade klumpar, men nu även premiumciggen.
Citera
2022-01-08, 10:59
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BenDavis
Tobaken är inte lika finfördelad som den brukade vara och därför inte lika tätt packad. Det borde väl påverka brinntiden en aning.
Och då borde det även vara mindre mängd tobak i varje cigg.
Citera
2022-01-08, 11:31
Medlem
nej de är inte mindre
Citera
2022-01-08, 11:38
Medlem
snivlems avatar
brukade också röka marlboro

och ungefär i samma sväng som de började med 19 i varje paket så hände massa annat. De gjorde nåt för att ciggen ska självslockna om man slutar dra bloss. men jag tyckte också de blev "luftigare" och brann fortare och intensivare när man drog ett bloss...och glöden lossnade forttare vid askning.

lika bra att lägga ner du också, och kom ihåg, det är tobaksbolagen som skapat myten om att det är "SÅ SVÅRT" att sluta ... så nu vet du det ..

min släkting slutade efter över 50 års rökning, han var lite nervig första veckan sen va det bara att han slutade tänka på det. var "attack" med röksug håller bara i sig i max 4 minuter...
Citera
2022-01-08, 14:04
Medlem
Niggwards avatar
Citat:
Har rökt i fyrtio år...

Hur kommer det sig? Når aldrig en person som du aldrig till insikten att det kanske är dags att sluta?

Har inte nått 30 ännu, men alltid vetat att jag aldrig kommer kunna passera åldern och kunna ta ett bloss. Skräcken att se dessa 40+ tanter och gubbar som fortfarande röker och knappt kan andas eller ha en normal röst är skrämmande.

Hur tänker man när man röker i 40år? Skiter man helt enkelt att man kommer hamna på intensiven en dag med slang i halsen? Genuint intresserad.

Lite OT, men om det hjälper så tror jag inte det är någon skillnad i ciggen
Citera
2022-01-08, 14:12
Medlem
hippilis avatar
Citat:

Man kan ju börja undra. Förr kunde röken från en cigg lukta gott nu luktar det mest pyrande wellpapp och det luktar mer om rökare så något har ju hänt
Citera
2022-01-08, 14:14
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niggward
Hur tänker man när man röker i 40år? Skiter man helt enkelt att man kommer hamna på intensiven en dag med slang i halsen? Genuint intresserad.
Varför skulle man hamna på IVA av att röka? Genuint intresserad.

Och som du skrev själv, klart off topic.
Citera
2022-01-08, 14:20
Medlem
Niggwards avatar
Citat:
Varför skulle man hamna på IVA av att röka? Genuint intresserad.

Och som du skrev själv, klart off topic.

En öm punkt märker jag. Lycka till
Citera
2022-01-08, 14:22
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niggward
En öm punkt märker jag. Lycka till
Har självklart dåligt samvete för att jag röker, men min fråga var seriöst menad: Varför skulle man som rökare hamna på IVA?

Topic är dock fortfarande som ts.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in