2022-01-07, 18:13
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maratonmaniker
NÄ att skaffa barn är dåligt för MILJÖN!
Det är det säkert. Tycker mer synd om knoddarna som måste uppleva samhället i framtiden när det redan är problem med att få arbete, våld, droger och annan skit det lär inte bli bättre om 20 år
Citera
2022-01-07, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hippili
Det är det säkert. Tycker mer synd om knoddarna som måste uppleva samhället i framtiden när det redan är problem med att få arbete, våld, droger och annan skit det lär inte bli bättre om 20 år

Påven har gjort en propagandavideo inför de hårda tiderna som väntar.
Citera
2022-01-07, 18:30
Medlem
datalogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vespasianus
https://www.tv4.se/
Påven sa att bara själviska människor väljer att avstå från barn. Jag håller med par med husdjur istället för barn är egoister och ofta empatilösa. Bara män utan kulor lever i en relation utan att skaffa barn.
Okej, och vad har en länk till TV4 att göra med ämnet?
Citera
2022-01-07, 18:40
Medlem
Såhär är det, kvinnorna ska fortsätta att satsa på karriären och degenerera sitt eget välmående.
Föda barn ska helt överlåtas till 3e världen.
Det här kommer bli succé!
Citera
2022-01-07, 18:58
Medlem
Citat:
Påven sa att bara själviska människor väljer att avstå från barn. Jag håller med par med husdjur istället för barn är egoister och ofta empatilösa. Bara män utan kulor lever i en relation utan att skaffa barn.

Påven har rätt i detta. Speciellt många nutida svenska människor skaffar sig hund eller katt som substitut för barn och familj för de får inte mänskliga relationer att fungera eftersom de själva är mentalt dysfunktionella och har osunda värderingar och prioriteringar.
Citera
2022-01-07, 19:02
Medlem
Charmaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Turist i tiden
Hur kan du vara säker på att han inte har barn?

Där fick du mig... 😅

Men om man tänker efter har han ju över en miljard barn - vi katoliker kallat honom ju den helige fadern.
Citera
2022-01-07, 19:12
Medlem
Själviskt. Jaha. Och?

Alla är själviska idag. Även påven är självisk, annars hade han inte blivit påve. Själviskt är ju bra, och något de flesta fall innerst inne beundrar.

Men det är bra för barnen att ha föräldrar som vill ha dom. Sen kan ju föräldrar ångra sig, men förhoppningsvis blir det ändå mindre dåligt än om de aldrig velat ha barn.
Citera
2022-01-07, 19:25
Medlem
PerniWhas avatar
Citat:
Oookej, har du i övrigt mycket med påven att göra? Är det fler frågor ni är rörande överens om eller bara detta?
Håller dock inte med om att de som har husdjur skulle vara empatilösa, är ett jäkla sjå att ta hand om djur också.
Tydligen klarar jag mig från påvens bullor eftersom jag både har barn och haft husdjur. Phew!
Citera
2022-01-07, 19:28
Medlem
Att skaffa ett barn som riskerar att få ett miserabelt liv bara för att man själv är sugen på att ha barn är såklart extremt egoistiskt.

Men det kan ändå inte jämföras med att skaffa barn som katolik, eftersom man då tror att barnet kan komma att plågas för evigt i helvetet.

Att skaffa ett barn som riskerar att hamna i helvetet är värre än att våldtäktsmörda en miljard barn. Oändligt mycket värre. Och det är en sådan handling som påven förespråkar.
Citera
2022-01-07, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bonnatorp
Att skaffa barn är ofta själviskt.

Jag tänker på ett citat jag såg på reddit en gång.
"Folk vill ofta ha en bäbis, som en accessoar eller hobby. De vill inte ha en femåring med mardrömmar, en tioåring som är mobbad i skolan, eller en tonåring som är deprimerad och vill ta livet av sig".

Att ha barn är definitivt roligare än att sitta ensam och vilja dö för att livet är så tråkigt, fast det är inte alltid roligt för den sakens skull. Känns ibland som att man vill dö av att barnen är uppkäftiga också.

Är det i så fall inte själviskt att förutsätta att det ska vara roligt att ha barn? Att ha barn är snarare meningsfullt. Alla människor är själviska på ett eller annat sätt, speciellt de som kräver att allt ska vara roligt.
Citera
2022-01-07, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VemArDinTalman
Jävligt många som skaffar barn som borde låta bli. Skaffa en alligator el dyl istället.

😂👍

Stämmer jävligt bra.
Citera
2022-01-07, 20:11
Medlem
scoremaxs avatar
Det är min erfarenhet att om/när man skaffar barn, så kommer husdjuren per automatik efter en tid.

Alltså inte ett substitut, utan en komplettering.
En jävligt lärorik och bra sådan.
Senast redigerad av scoremax 2022-01-07 kl. 20:14.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in