2022-01-25, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hippili
Njaa jag har inga som ska behöva lida i alla fall den saken är ett dom är säkert.

Vad är det som är så hemskt som de skulle lida av då?
Citera
2022-01-25, 19:37
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Vad är det som är så hemskt som de skulle lida av då?
Tittar man på hur samhället ser ut nu hur det var för 10 år sedan är det inte svårt att se hur det ser ut om 10 år framåt. Det blir sämre och sämre är riktigt glad att inte behöva se mina barn uppleva allt elände, jag börjar bli gammal så jag skiter I det men skulle inte vilja växa upp detta som är nu
Citera
2022-01-25, 19:39
Medlem
Citat:
Tittar man på hur samhället ser ut nu hur det var för 10 år sedan är det inte svårt att se hur det ser ut om 10 år framåt. Det blir sämre och sämre är riktigt glad att inte behöva se mina barn uppleva allt elände, jag börjar bli gammal så jag skiter I det men skulle inte vilja växa upp detta som är nu

Kan du vara mer specifik om vad som blivit sämre?
Citera
2022-01-25, 19:46
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Kan du vara mer specifik om vad som blivit sämre?
Tjaaa folk har inte arbete, tror att droger inte är skadligt, folk är har inga pengar, folk har fullt upp med att försöka ta död på varandra, bostads brist är för att nämna några få saker
Citera
2022-01-25, 19:50
Medlem
Citat:
Tjaaa folk har inte arbete, tror att droger inte är skadligt, folk är har inga pengar, folk har fullt upp med att försöka ta död på varandra, bostads brist är för att nämna några få saker

Starta eget. Folk är mer medvetna om drogers skadlighet nu än de någonsin varit tidigare. Bidragen då? vi lever ju trots allt i bidragens förlovade land. Bara de gängkriminella. Söka utanför Stockholm hjälper.
Citera
2022-01-25, 19:55
Medlem
Citat:
Vem sa någon som superior? Dagens sanning är ju den att de som inte skaffar barn kommer vara beroende av barnen som andra skaffat. Ur det perspektivet kan man ju se er som freeloaders, som inte ville bemöda er med det arbete som barn innebär men som ändå kommer förvänta er att bli omhändertagna.

I vårt samhälle är det inte barnen utan hemhjälpen som tar hand om de gamla.

Barnen är alldeles för upptagna med sina egna liv för att ta hand om föräldrarna!
Citera
2022-01-25, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GaussBonnet
I vårt samhälle är det inte barnen utan hemhjälpen som tar hand om de gamla.

Barnen är alldeles för upptagna med sina egna liv för att ta hand om föräldrarna!

Och hemhjälpen har trillat ner från himlen eller?
Citera
2022-01-25, 19:57
Medlem
Citat:
Och hemhjälpen har trillat ner från himlen eller?
Ja, givetvis!

Nej skämt åsido. Hemhjälpen är proffs på det de gör, och de tar hand om många fler per anställd än barnen kan klara av.

Att vara barn innebär inte med automatik att man har förmågan, kompetensen, tiden eller orken att ta hand om föräldrarna så länge de lever. Det oavsett om man vill eller ej.
Senast redigerad av GaussBonnet 2022-01-25 kl. 20:06.
Citera
2022-01-25, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GaussBonnet
Ja, givetvis!

Nej skämt åsido. Hemhjälpen är proffs på det de gör, och de tar hand om många fler per anställd än barnen kan klara av.

Att vara barn innebär inte med automatik att man har förmågan, kompetensen, tiden eller orken att ta hand om föräldrarna så länge de lever. Det oavsett om man vill eller ej.

Nej men de kommer ju förhoppningsvis se till att andra saker i samhället kommer att fortsätta fungera.
Citera
2022-01-25, 21:20
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Starta eget. Folk är mer medvetna om drogers skadlighet nu än de någonsin varit tidigare. Bidragen då? vi lever ju trots allt i bidragens förlovade land. Bara de gängkriminella. Söka utanför Stockholm hjälper.
Ungdomarna använder droger mer nu än någonsin exempelvis tror folk att cannabis skulle kunna bota sjukdomar. Bidrag ja det är väl det folk lever på i framtiden och det blir man inte rik på
Citera
2022-01-25, 21:41
Medlem
Citat:
Ungdomarna använder droger mer nu än någonsin exempelvis tror folk att cannabis skulle kunna bota sjukdomar. Bidrag ja det är väl det folk lever på i framtiden och det blir man inte rik på

Man får ju se till att ungen sköter skolan och vill ha en karriär inom ett område. Men det hade ju inneburit jobb och det är ju jobbigt.
Citera
2022-01-25, 21:57
Medlem
HighwayDelights avatar
Citat:
Vem sa någon som superior? Dagens sanning är ju den att de som inte skaffar barn kommer vara beroende av barnen som andra skaffat. Ur det perspektivet kan man ju se er som freeloaders, som inte ville bemöda er med det arbete som barn innebär men som ändå kommer förvänta er att bli omhändertagna.

Det är ju vad en del hjon tror, se bara på den yra skiten jag citerade innan.
Så alla som föds nu blir personal på äldreboende, ok, och de som redan jobbar, ska de skita i att hjälpa folk för att de inte födde barn?
De som INTE KAN få barn då? Tänker hjon någonsin på detta? Nej, givetvis inte, för ett logiskt tänk finns inte.

Och HUR kan andras val att avstå barn vara så besvärligt för en del? Freeloader? Du har ju fan ingen aning om vad jag gjort i mitt liv, sluta med dumheterna nu
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in