Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-01-07, 13:31
Medlem
TheKhurgans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hackenbush55
Är glad att jag sålde mitt hus 2020, hade direktverkande el och det hade varit svindyrt nu.

Lite drastiskt att sälja ditt hus. Kunde väl bytt värmekälla istället
Citera
2022-01-07, 13:35
Medlem
2872kr inklusive allt (el, elnät, skatt, moms) för 852 kWh. Energisnålt hus och delar med damen, så går ingen nöd på oss även om man känner sig lite korkad angående val av elavtal.

Dock synd om alla som lever på marginalen och får en käftsmäll nu.
Citera
2022-01-07, 13:36
Medlem
Hackenbush55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheKhurgan
Lite drastiskt att sälja ditt hus. Kunde väl bytt värmekälla istället

Nja jag sålde inte bara för elens skull, Jag var trött på att renovera och ansa trädgården hela tiden.
Så fick jag ett bra financiellt tillskott till pensioneringen.
Citera
2022-01-07, 13:47
Medlem
Zunars avatar
4000 spänn för förbrukningen och då har inte fasta avgiften kommit ännu. Tack för det satans MP-as, jag ska fan mosa varenda en av er, era smutsiga lakejer.
Citera
2022-01-07, 13:54
Medlem
vetenskapspartiets avatar
För att rädda kvar MP i riksdagen kommer man väl sätta eld på hela Sveriges skog lagom till juli.
Citera
2022-01-07, 13:58
Medlem
TheKhurgans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zunar
4000 spänn för förbrukningen och då har inte fasta avgiften kommit ännu. Tack för det satans MP-as, jag ska fan mosa varenda en av er, era smutsiga lakejer.

Fyfan, stackare. Har inte fått min än men den kommer vara brutal. Jävla MP jävlar.

Citat:
Ursprungligen postat av vetenskapspartiet
För att rädda kvar MP i riksdagen kommer man väl sätta eld på hela Sveriges skog lagom till juli.

Ja något drastiskt kommer de ju göra och folk kommer glömma bort all skit MP ställt till med. idioter.
Citera
2022-01-07, 14:08
Medlem
Lawlines avatar
https://samnytt.se/magnus-ett-av-rodgrona-elkrisens-offer-kan-tvingas-ga-fran-garden/
Citat:
Den senast tidens skenande elpriser har kört Magnus och sambons hushållsekonomi i botten. Man har nu att välja på att betala elräkningen på dryga 9 000 kronor för december plus den fasta avgiften från statliga Vattenfall på ytterligare 6 000 kronor eller att äta. Båda delarna finns det inte pengar till.

Ytterligare en person som utgår ifrån att någon annan ska lösa problemet till han. Varför fortsätter man att förbruka el om man vet att man inte kommer att ha råd att betala räkningen sen? Varför drar man inte ner till ett minimum så man bara har värme till det nödvändigaste så att vatten inte fryser osv. Man behöver inte ha full värme i alla rum. Framförhållning existerar inte idag hos folk. Varför har man inte kunnat tänka själv och inse att nu ska man nog binda priset istället för att vägra inse vad som händer, för detta är ingen nyhet att elpriset kommer att bli dyrt. Fan vad jag hatar folk som hela tiden tycker att någon annan ska leverera förutsättningar så att man själv kan leva ett bekymmerslöst liv. Jävla idioter!
Citera
2022-01-07, 14:17
Medlem
MASSAGATTIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tao707
Men sen tillkommer väl nätavgiften också? Varför tar du inte med den? Den är ju inte gratis

Allt är inbakat i avgiften . Så jag tog med den sörru. Bättre att kolla innan man börjar mästra.
Citera
2022-01-07, 14:47
Medlem
Fick 4800 denna månad än som tidigare 2400 så dubbel avgift. Tack o lov att det inte blev ännu dyrare sen tillkommer 1000 spänn i fast kostnad.
Citera
2022-01-07, 15:05
Medlem
7300:-
Får skylla mig själv lite då jag har haft rätt varmt (Sjukt att man ska behöva skriva så dock).

Men men bara bita ihop och hoppas att det vänder
Citera
2022-01-07, 15:21
Medlem
Tranquility Bass avatar
Om man har en sådan ekonomi så man inte klarar enstaka utgifter på några tusen kronor kanske man inte ska bo i hus och ha rörligt elpris? Framför allt bör man nog styra upp sin ekonomi generellt.
Citera
2022-01-07, 16:30
Medlem
Kommer åtgärder inom kort. Många riksdagsmän bor i villa och då de mest skor sig själva till varje pris, kommer det hända saker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in