2022-01-06, 21:27
Medlem
Okej, vi börjar i rätt ände. Jag äger den här trimmern sedan två år tillbaka: https://www.webhallen.com/se/product...323733333230f5

Har sedan köp alltid hållit mig till 5mm, vilket är ett av många tillbehör som medföljer. Insåg dock nyligt att det står Body 5mm, på just den, men har alltid kört i ansiktet och varit nöjd.

Är det till att börja med någon skillnad på dessa och när det står Body? Tänker att det är samma längd oavsett, visst?

Hur som. Innan jul valde jag att spara ut lite längre. Hittade då lägligt ett huvud i påsen där man kan justera mellan 3-7mm, vilket gjorde att jag tog 7mm. Vid tillfället var skägget bra längre än så, men det tog inte mer än någon sekund mot huden innan den tagit mer eller mindre allt. Skulle tippa på att det är 1-2mm MAX.

Fattade så klart ingenting. Testade att ta lös det, justera och fixa, där man såg snabbt att det var väldigt tight när den låg på 3mm och desto större glapp vid 7.

Ska jag inte kunna vrida och vända apparaten hur jag vill, utan att det tar mer än 7? Ska väl dessutom kunna lägga lite tryck mot huden?

Jag kanske är helt bakom flötet men får fan inte ihop det. Oavsett om jag applicerar tryck eller ens kör 5mm på detta ”munstycke” så är det bra mycket kortare än så.

Vad gör jag för fel? Eller är något annat knas?

Att växa ut det 7-8mm igen tar inte en evighet men känns självklart otroligt tråkigt och frustrerande.. sorry för lång post!
Citera
2022-01-06, 21:50
Medlem
Raka dej med fri hand. Se till att du inte är bakfull och skakis.
Enda sättet faktiskt, apparaterna är värdelösa med sina finesser, har själv aldrig förstått mej på dessa.
Kör endast med fri hand, övriga konstiga tillbehör bryr jag mej inte om.
Senast redigerad av SlowCooker 2022-01-06 kl. 21:53.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in