2022-01-06, 10:49
Medlem
Inköpte en Acer nitro 5 för x månader sedan och är hittills mycket nöjd.

Har dock märkt av att den blir varm vid vissa tillfällen (varmare en innan) vid gejming och soffhäng med datorn. Låter datorn gå på högprestanda vid gejming (5660 rpm) men datorn gick ändå upp till 89 grader, 91 max står det på nitrosense kontrollpanel som man styra fläktarnas hastighet ifrån.

Tänkte tills införskaffa mig en extrafläkt under datorn men göra rent fläktarna kan inte skada heller.
När jag browsa youtube såg jag även att man bytte "paste" på två komponenter.

Mina två frågor blir väl då:
Är det nödvändigt att rengöra fläktarna efter bara några månaders användning samt vad för paste är det man ska köpa och applicera?

Hoppas jag hamna i rätt forumdel annars får mod gärna flytta.
Citera
2022-01-06, 12:07
Har svårt att tro att datorn skulle ha blivit så igensatt med damm på så kort tid, om du nu inte har extremt dammigt hemma?

Att den låter mycket när du belastar datorn hårt, t.ex. kör spel är nog helt normalt.
Citera
2022-01-06, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pecka-
Har svårt att tro att datorn skulle ha blivit så igensatt med damm på så kort tid, om du nu inte har extremt dammigt hemma?

Att den låter mycket när du belastar datorn hårt, t.ex. kör spel är nog helt normalt.

Det var min tanke också och har givetvis inte det dammigt hemma.
Okej, får väl sitta lite lugn i båten, tyckte bara att det var väl nära smärtgränsen och att det kanske inte var något som stämde.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in