Citat:
Ursprungligen postat av
BajsBoo
Det är inget frimuraretecken
Jo, det är det. Du kan inte bara komma sådär och bara "det är det inte" utan någon argumentation, jag tror jag har bättre koll på det totala internationala frimureriet än vad du har, och vad hela grejjen är, så varför skulle jag lyssna på dig öht, du är väl bara nån sorts SFMO-expert verkar det som. SFMO är inte totaliteten av hela det globala frimureriet, och ännu mindre totaliteten av hela det globala samveldet av dom "upplysta" (illuminerade) rörelser.
I själva värket verkar du indoktrinerad eller något, till att tro att allt som kan kallas "konspirationsteori" automatiskt är trams (och denna indoktrination liknar lite på dom som säger sig vara så "vetenskapliga" som tror sig vara bättre än allt av alternativ tänkning). Något som helt enkelt inte håller mått som teori om man går lite djupare in på temat. Det många försöker att göra till åtlöja som "skrattretande foliehattstrams," är igentligen bara dom LÄGRE NIVÅ av konspirationsteori, dom som amatörer och låg-intelligenta driver med, eller som kommer i dom där skrattretande fake-magasin med massa aliens och ufos och så (world weekly news eller vad det hette). Bakom dessa nivån finns dom mera äkta och djupa nivån av äkta konspirationsteori, för dom som orkar med att gräva djupare för att hitta dom värkliga godbitar av fakta.
Det du inte ser ut att fatta är att det finns ett nivå där saker är väldigt strikta och allt måste ske utifrån fasta rutiner och ritualer och allt detta (och ett strikt hierarki), medans det också finns ett annat (högre) nivå där saker INTE är så strikta och fasta, och det är i det nivåt man hittar dom som användar "hidden hand" tecknet och jo det är ett frimurartecken FÖR DET NIVÅT, som dom som är på lägre och striktare nivå inte förstår. Och det finns många tecken som dom värkligen invigda använder omkring i samhället och i det offentliga, dom flesta är mer små och oskuldiga än "the hidden hand" och svårare att uppdaga för dom som inte är invigda i dessa tecken, som t.ex. knytnäve som stödjar upp hakan (ett ofta använd sätt att posera för kameran på) och flera andra. Både "peace"-handtecknet och djävlu-handtecknet är också handtecken med ockult innebörd.
Du säger att "det och det, är inte frimureri" och det och det "är inte, är inte," när i själva värket nästan allt i samhället och samhällets uppbyggnad är det. Sanningen är alltså motsatsen från vad du försöker presentera det som, den är att nästan allt är antingen frimurerisk, "illuministisk" (från dom uråldriga mysterier och dessa rörelser i en större kontext) eller ockult. För F:n, se på Davids-stjärnan, om du tänker metaforiskt kan du säga att "upp och ner, varmt och kallt, dag och natt" är ockult!! Det ger mer förnuft att tänka att ALLT är ockult och frimurerisk, än att tänka att ingenting är det.
Det kommer iaf inte fungera på mig att gå omkring och bare "det är det inte, nej det är inte tecken, nej det är inte, nej det är inte" och så tror du att jag automatiskt skall förändra mina uppfatninger från något så tunt då eller?
Jag tror att du har några fastställta uppfatninger om hur det hela innan frimureri och det ockulta hänger ihop, som inte helt stämmer med värkligheten. Du ser ut att inte ha studerat det ockulta djupt nog, för mig. Ockultism är något som partiellt också kan relateras till frimureriet, men som också är en vidare beteckning som kan användas bredare och på flera saker. Och det är här, i det ockulta, du kan lära dig att "allt hänger ihop," något som ligger bakom varför nästan allt kan kopplas till frimureri om man vill det (och för att delar av frimureriet rör sig in på det ockulta -> som kan kopplas till allt möjligt). Det ockulta (dolda) är nästan kvant-teoretiskt och tilldels "sammansmältande" medans det uppenbara offentliga samhället är mer som traditionell, gammal, fyrkantig vetenskap så som vetenskapen var för ungf 100-150 år sedan.