2022-04-20, 21:27
Medlem
Inget nytt här? Någon som vet hur lång tid fu är planerad att fortgå? Något nytt beslut om häktningstid?
Citera
2022-04-27, 07:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dilana
Han var obehaglig som fan, ett väldigt kontrollbehov över frun.
Knepig med långa underliga utläggningar om världen ur hans synpunkt.

Jag höll mig därifrån.

Jag förstår dig. Fick för någon vecka sedan en bild på en screen från hans facebooksida där han kort och kort offentligt undrar om någon ”vill pippa på byn. Han nämner en bror som även han skulle deltaga i handlingen och han försäkrar att båda är svenskar och kan erbjuda ett redigt lunchknull samt att de båda är friska Svenskar men kan använda kondom”

Enligt min bekant i Kopparberg har han ingen bror.

Verkar vara en hyvens kille.
Citera
2022-05-02, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SilverBuster
Inget nytt här? Någon som vet hur lång tid fu är planerad att fortgå? Något nytt beslut om häktningstid?

Senaste beslutet 27/4, bevakning från första häktning 8,5 månader.

//Dagboksblad
Citera
2022-05-10, 10:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spindelblomman
Senaste beslutet 27/4, bevakning från första häktning 8,5 månader.

//Dagboksblad

Ursäkta min okunskap, men går denna info att komma åt på något lättillgängligt vis?
Hur lång tid kan det tänkas vara innan ev åtal väcks?
Citera
2022-05-11, 13:34
Medlem
Citat:
Ursäkta min okunskap, men går denna info att komma åt på något lättillgängligt vis?
Hur lång tid kan det tänkas vara innan ev åtal väcks?

Vilken info menar du?

Han omhäktades den 27/4, sedan har åklagaren 2 veckor på sig att väcka åtal. Är det så att åklagaren inte har tillräckligt på fötterna för att väcka ett åtal måste en ny häktningsförhandling hållas. Så idag 11/5 har antingen ett åtal lämnats eller så har åklagaren begärt en ny häktningsförhandling och har alltså ytterligare 2 veckor på sig att färdigställa åtalet.
Citera
2022-05-12, 08:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spindelblomman
Vilken info menar du?

Han omhäktades den 27/4, sedan har åklagaren 2 veckor på sig att väcka åtal. Är det så att åklagaren inte har tillräckligt på fötterna för att väcka ett åtal måste en ny häktningsförhandling hållas. Så idag 11/5 har antingen ett åtal lämnats eller så har åklagaren begärt en ny häktningsförhandling och har alltså ytterligare 2 veckor på sig att färdigställa åtalet.

Tack! Går det att ta del av häktningsförhandling? Alltså när den ska ske och vad som beslutas?
Citera
2022-05-12, 11:16
Medlem
Citat:
Tack! Går det att ta del av häktningsförhandling? Alltså när den ska ske och vad som beslutas?

Häktningsprotokoll

https://anonfiles.com/DdLa6df3y2/_re...an_Hansson_pdf

Dagboksblad

https://anonfiles.com/VcM468f1yb/_re...2022-05-12_pdf

.
Citera
2022-05-12, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .kungen77
Häktningsprotokoll

https://anonfiles.com/DdLa6df3y2/_re...an_Hansson_pdf

Dagboksblad

https://anonfiles.com/VcM468f1yb/_re...2022-05-12_pdf

.

Stort tack!
Citera
2022-06-14, 11:36
Medlem
BrunkeMundts avatar
Något nytt?
Citera
2022-06-19, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BrunkeMundt
Något nytt?

Nytt datum 22/6 om jag minns rätt. Antingen lämnas åtalet in eller så begär åklagaren ytterligare 2 veckor för att färdigställa åtalet.

Det måste ju finns någon boende i Kopparberg som läser här.

Vad handlar saken om? Att slå sönder fönsterrutor samt rattfylla är ju en ganska avlägsen närhet till att döda en annan människa.

Hade de en relation? Förhållande / vänskapligt?

Personen som är död verkar vara en anonym kvinna som levde och skötte sig och sina hundar. Förstår inte riktigt kopplingen mellan N-S och henne.

De jag pratat med som bor i den där hålan ”tror” att det handlar om ett knivmord där N-S ska ha varit påverkad av såväl narkotika som sprit.
Citera
2022-06-20, 15:25
Medlem
Idag väcktes åtal, står det i na. Åklagaren yrkar på som lägst 10 års fängelse.
Citera
2022-06-21, 08:44
Medlem
Ingen som FUP?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här