2022-01-05, 08:30
Medlem
Smegmas avatar
För jävligt! Hoppas att Röfven drabbas av skiten han har skapat och skeppat hit. Tvi FAN!
Citera
2022-01-05, 08:31
Medlem
Split-eds avatar
Min mor jobbade inom äldreomsorgen hela sitt yrkesliv, tills förra året då hon tog pension.

Hon har haft utlandsfödda medarbetare, samtliga asiater, Filippinskor (om det bara var just kvinnor från Filippinerna låter jag vara osagt), och min morsa var så OTROLIGT nöjd med dessa medarbetare.

Hade inga större svårigheter med språket, trots att dom kommit hit när dom varit i medelåldern och börjat arbeta. Alltid flitiga, vänliga och uppskattade av samtliga (samtliga i personalen åtminstone)

Varför har just dessa människor inga problem med språk och arbete? Morsan är absolut ingen som tycker mer om invandrare än andra, ej heller är hon rasist. Men hon var fan så glad över dessa kollegor
Citera
2022-01-05, 08:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Hur kan du få det till det? Lyssnade du verkligen på inslaget? Fann inget rasistiskt i det.
Rubriksättaren skjuter i alla fall över skulden på de äldre, som om det är deras fel att de inte klarar av att förstå. I själva verket är ju problemet det omvända, de anställda talar inte begriplig svenska.
Citera
2022-01-05, 09:11
Medlem
Cuckslayers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dannbaggen
Dock finns det inget som heter "kan svenska" rent binärt. Många här på Flashback som är ur-rasister och tycker sig vara mycket extremt högstående svenskar skriver uttrycker sig som krattor, kan inte stava och skulle absolut inte kunna göra sig förstådda till en äldre människa från en annan generation.

Så en invandrad iranska som bryter lätt men är vänlig och trevlig är betydligt mer lämpad inom äldreomsorgen än någon random cuckslayer som visserligen påstår sig vara född här.

Du hade alltså inget bättre att komma med? Det var en väldigt undermålig replik må jag säga. Det luktar desperation
Citera
2022-01-05, 09:11
Medlem
SupaStrats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Split-ed
Min mor jobbade inom äldreomsorgen hela sitt yrkesliv, tills förra året då hon tog pension.

Hon har haft utlandsfödda medarbetare, samtliga asiater, Filippinskor (om det bara var just kvinnor från Filippinerna låter jag vara osagt), och min morsa var så OTROLIGT nöjd med dessa medarbetare.

Hade inga större svårigheter med språket, trots att dom kommit hit när dom varit i medelåldern och börjat arbeta. Alltid flitiga, vänliga och uppskattade av samtliga (samtliga i personalen åtminstone)

Varför har just dessa människor inga problem med språk och arbete? Morsan är absolut ingen som tycker mer om invandrare än andra, ej heller är hon rasist. Men hon var fan så glad över dessa kollegor
Det är en kulturell grej. I Filippinerna (mfl länder i Sydostasien) är människor väldigt omhändertagande, därför så otroligt många jobbar i serviceyrken runt om i värden. Raka motsatsen till mena alltså.
Citera
2022-01-05, 09:13
Avslutad
Åldringar idag är delvis ansvariga för att det ser ut så här... Man brydde sig mer om några hundra extra i pension än att problematisera den höga invandringen, obefintliga integrationen och frånvaron av språkkrav.
Citera
2022-01-05, 09:22
Medlem
Esprades avatar
AFÄ är svaret. Arabiska för äldre
Citera
2022-01-05, 09:26
Medlem
Haubits77Bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Turistparadiset
Rubriksättaren skjuter i alla fall över skulden på de äldre, som om det är deras fel att de inte klarar av att förstå. I själva verket är ju problemet det omvända, de anställda talar inte begriplig svenska.

Hade gamlingarna lärt sig arabiska i tid så hade det inte varit något problem.

Jag menar, dårarna har ju röstat på S, V, C och MP och då kan väl inte arabiseringen komma som någon överraskning, eller?
Citera
2022-01-05, 09:28
Medlem
knasen79s avatar
Jag skulle mycket hellre vårdas av en invandrare med svag svenska än en Svärjis som vädrar sina bruna åsiktsdunster likt Tourette syndrom.
Citera
2022-01-05, 09:28
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Martlet
Och vilket parti röstade dessa äldre på?

Som man bäddar får man ligga, heter det.

Sant. Men ja även om de röstade på Palme så tror jag inte de röstade för just den här skiten idag. Att ligga där och skrika på svenska och den som svarar fattar inte.

Det ligger litet på oss. Vårt ansvar som fortsatt inte behöver äldrevård att fixa det här. Hur nu det ska gå till är en annan femma. Folk tidigare har ju röstat i evighet för att svenskar ska bli främmande i sitt eget och enda jävla hemland.
Citera
2022-01-05, 09:39
Medlem
LKKINGENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dannbaggen
Verkar vara ett undantagsfall. Min egen erfarenhet är att just våra tappra vårdarbetare med invandrarbakgrund är extra måna om att ta hand om och göra ett bra jobb.

Gäller både min egen kontakt med vården och mina föräldrars.

Du verkar ha mycket sk. Confirmation bias.
Det är väl en del av det nya Sverige att man inte ska lita på sina egna erfarenheter utan istället gå på vad som är politiskt korrekt?
Citera
2022-01-05, 09:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cuckslayer
Du hade alltså inget bättre att komma med? Det var en väldigt undermålig replik må jag säga. Det luktar desperation

Anfall är bästa försvar, särskilt om man anfaller överraskande på ett oväntat område. Dvs släpper sakdiskussionen, skiftar fokus, helt byter ämne. Han gör det standardmässigt när han vill fly debatten, det är inte ens överraskande längre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in