Det gäller inte bara de äldre. Ett mycket typisk scenario:
-Har du gett Agda insulin?
-Ska jag ge Agda insulin?
-Jag frågar om du har gett Agda insulin.
-Aha, jag ska ge Agda insulin.
Man får öppna medicinskåpet och titta.
Byt ut mot i princip allt, som har Agda fått mat, har du bytt på Agda, ligger Agda i sängen, har du hjälpt Agda att borsta tänderna?
-Aha, ska jag borsta Agda?
Har absolut ingenting emot invandrare i vården, men svensk-kurser är väldigt viktigt.
Citat:
Ursprungligen postat av
Ok-perfekt
Du skulle äldrevården bli underbemannad.
Så är det, men man kan kräva mer av de som redan är i branschen.