2022-01-04, 14:50
Medlem
Firewaias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Provocative3.0
Inte alls. Du fokuserade på mig som person så jag måste först veta hur du tagit reda på så mkt om mig.
Ja eller så drog jag slutsatsen att eftersom du tror att hemvården drivs av invandrare och alltid gjort det, eftersom du uppenbarligen inte tror att det finns någon annan att anställa så lär du vara samma person som vill kvotera in på andra områden?

Oavsett vad så yrar du bara
Citera
2022-01-04, 14:51
Medlem
NoSafetyInNumberss avatar
Citat:
Kommunalskatten betalar inget till bistånd. Bistånd betalas av statens finanser.

Staten hade kunnat styra in pengar i den kommunala kassan, det vet både du och jag.
Citera
2022-01-04, 14:56
Medlem
magpests avatar
Dessutom hostar dessa språkhandikappade tbc på våra stackars äldre. Den stora frågan är dock om de har intelligensen att ens lära sig svenska
Citera
2022-01-04, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Firewaia
Ja eller så drog jag slutsatsen att eftersom du tror att hemvården drivs av invandrare och alltid gjort det, eftersom du uppenbarligen inte tror att det finns någon annan att anställa så lär du vara samma person som vill kvotera in på andra områden?

Oavsett vad så yrar du bara
Så, vart skrev jag att jag tror att hemvården drivs av invandrare? Du drar tydligen dina slutsatser utan att ens läsa vad som skrivs. Min slutsats av dig blir då att du är en person som jämför andra utifrån dig själv. Sluta gärna med det för alla kan inte vara riktigt så korkade.
Tillbaka till ruta ett och bemöt det jag skriver. Inte det du tror att jag skriver.
Citera
2022-01-04, 15:48
Medlem
Firewaias avatar
Citat:
Så, vart skrev jag att jag tror att hemvården drivs av invandrare? Du drar tydligen dina slutsatser utan att ens läsa vad som skrivs. Min slutsats av dig blir då att du är en person som jämför andra utifrån dig själv. Sluta gärna med det för alla kan inte vara riktigt så korkade.
Tillbaka till ruta ett och bemöt det jag skriver. Inte det du tror att jag skriver.
Du skrev att det inte finns någon annan än invandrare att anställa. Konstigt, vi har alltid haft vita svenskar i detta landet och hemsjukvården har drivits av de tills folk fick för sig att enbart anställa invandrare. Löner? Anspråk? Fan vet, men att säga att det inte FINNS någon annan att anställa är ju bara idioti.
Citera
2022-01-04, 16:04
Medlem
jag vet en svensk person och 80% av alla brukare den personen har kan inte ett ord svenska. De är från MENA. Allt är bara ett jävla kaos som den DN-skadade stockholmseliten medvetet skapat och vägrar debattera. Politiker borde ge sig ut i verkligheten. - Försök tex boka en tid för coronatest i Malmö. För varje timme som går bör de förlora en månadslön. Det är det enda språket de förstår.
Citera
2022-01-04, 16:38
Medlem
Kosmos.s avatar
En pizza i veckan, så mycket kostar invandringen - Schyffert

F. Ö.- Finns någon myndighet/instans i offentlig sektor som funkerar korrekt idag?... Nämn något som inte är på dekis liksom.. Det enda verkar vara politiker och deras löner som det går bra för...
Citera
2022-01-04, 16:38
Medlem
Kent62s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoSafetyInNumbers
Språkkrav och medborgartester á USA, hade kunnat vara ett sätt att råda bot på problemet.
Men det uppfattas väl som kränkande, i det här jävla fittlandet..!
Helt obegripligt att man ger medborgarskap till personer som inte talar svenska. Arbetstillstånd, fine. Uppehållstillstånd, ok. Men medborgarskap? Hål i huvudet. Givetvis bör man ha språkkrav på personer inom vården. Vem rekryterar dessa personer? De borde hållas ansvariga.
Citera
2022-01-04, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drattenpatten
Det skapar en otroligt stress och oro hos dom äldre.
Tänk dig själv att vara sjuk och är i behov utav hjälp och så kan du inte kommunicera med den som skall hjälpa dig.
Viss personal är så slut i huvudet så att man undrar hur fan dom ens tog sig till jobbet.

Jupp och detta är bara ett område, det är samma sak inom skolan osv.
Citera
2022-01-04, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fredag2010
Valet är enkelt - krav på godkänt språkprov. Detta på en nivå att kunna föra en social konversation med äldre, kunna skämta, känna till svenska traditioner och följa svenska nyheter.

Annars får man inte jobbet och inte heller bidrag.

Det skulle ju politikernas statistik på invandrare i jobb.
Citera
2022-01-04, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Firewaia
Du skrev att det inte finns någon annan än invandrare att anställa. Konstigt, vi har alltid haft vita svenskar i detta landet och hemsjukvården har drivits av de tills folk fick för sig att enbart anställa invandrare. Löner? Anspråk? Fan vet, men att säga att det inte FINNS någon annan att anställa är ju bara idioti.
Då tycker jag att du ska ta jobbet som rekryterare i min samt några av grannkommunerna då jag beskrev dagens verklighet i många kommuner.
Men du verkar leva i det förgångna då du pratar om hur det var för några år sedan.
Citera
2022-01-04, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ok-perfekt
Det kan säkert också påverka, men det krävs 2 barn för att ersätta 2 föräldrar.

Annars blir det färre och färre som fysiskt finns och som kan ta hand om de gamla.

Med en minskad befolkning finns det också efterhand färre gamla att ta hand om. I Sverige dör de flesta av oss i 80-årsåldern så vår befolkningspyramid hade inom några decennier varit ok igen - om vi inte hade importerat två miljoner (åldrande, tärande) välfärdsmigranter. Att en befolkning minskar är inte dåligt i sig och svenska födslotal är ingalunda katastrofala. Alla döda behöver inte ersättas. Samhället får anpassas efter folkmängden. Att importera miljontals människor som aldrig blir användbara utan bara belastar samhället och gör åldringsproblemet till ett riktigt stort problem är naturligtvis ingen lösning på någonting. Det är att gräva vår egen grav.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in