Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-01-03, 23:01
  #13
Medlem
SittFints avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exoticspice
En bokningscylinder är inte helt gratis, kostar visst runt 250 kr och antar att man som hyresgäst själv får stå för kostnaden.

https://www.nyckelbutiken.se/las/tva...cator-500.html
Vilket ju är riktiga småpengar jämfört med vad det brukar kosta att tappa en dörrnyckel. 250kr räknar jag som gratis i sammanhanget. Fast ok, är man riktigt jävla utfattig kan det ju förstås vara en stor kostnad, men för de allra flesta skulle det på sin höjd innebära att man får avstå från tre-fyra stora stark den månaden.
Citera
2022-01-03, 23:24
  #14
Medlem
exoticspices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SittFint
Vilket ju är riktiga småpengar jämfört med vad det brukar kosta att tappa en dörrnyckel. 250kr räknar jag som gratis i sammanhanget. Fast ok, är man riktigt jävla utfattig kan det ju förstås vara en stor kostnad, men för de allra flesta skulle det på sin höjd innebära att man får avstå från tre-fyra stora stark den månaden.
Nä, det är inte mycket pengar men ändå en onödig utgift som man kunde ha roligare för, som några öl.

Jag visste faktiskt inte att det gick att köpa en ny ute på stan utan trodde man var tvungen att ringa värden som sitter på ett lager med extranycklar och som tjänar några extra kronor för "servicen" men då är det ingen större fara om man skulle tappa bort den.
Citera
2022-01-03, 23:29
  #15
Medlem
exoticspices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DollarSignStore
OT men tack för länk, ska kanske beställa en så att jag kan tvätta i föreningens alla tvättstugor samtidigt…
Ja just det, vad smart. Det finns inga nummer på brickan heller så ingen vet att det är du som tvättar.
Citera
2022-01-03, 23:32
  #16
Medlem
SittFints avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exoticspice
Nä, det är inte mycket pengar men ändå en onödig utgift som man kunde ha roligare för, som några öl.
Aja, folk är olika. Jag hade då verkligen inte orkat krångla för att slippa betala 250 spänn. I synnerhet inte eftersom man ändå inte kommer undan i längden och kommer bli betalningsskyldig när man flyttar.

Däremot hade jag mycket väl kunna vara den där kufen som tycker att det är lite roligt att dyrka istället för att ha en nyckel.
Citera
2022-01-03, 23:47
  #17
Medlem
exoticspices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SittFint
Aja, folk är olika. Jag hade då verkligen inte orkat krångla för att slippa betala 250 spänn. I synnerhet inte eftersom man ändå inte kommer undan i längden och kommer bli betalningsskyldig när man flyttar.

Däremot hade jag mycket väl kunna vara den där kufen som tycker att det är lite roligt att dyrka istället för att ha en nyckel.
Du menar att nyckeln man fick från början måste finnas kvar när man flyttar.
Citera
2022-01-03, 23:59
  #18
Medlem
SittFints avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exoticspice
Du menar att nyckeln man fick från början måste finnas kvar när man flyttar.
Ja? Det är väl ändå högst rimligt? Någon måste köpa en ny. Jag kan inte komma på några bra argument till att det skulle vara någon annan än den som slarvat bort den.
Citera
2022-01-04, 00:16
  #19
Medlem
exoticspices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SittFint
Ja? Det är väl ändå högst rimligt? Någon måste köpa en ny. Jag kan inte komma på några bra argument till att det skulle vara någon annan än den som slarvat bort den.
Jo så är det ju. Jag menade, om man slarvar bort originalnyckeln och köper en ny så kommer inte värden att acceptera den utan dom kommer att kräva att man betalar för en nyckel som dom har ( i sin låda).

Det blir ju 500 spänn
Citera
2022-01-04, 00:18
  #20
Medlem
SittFints avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exoticspice
Jo så är det ju. Jag menade, om man slarvar bort originalnyckeln och köper en ny så kommer inte värden att acceptera den utan dom kommer att kräva att man betalar för en nyckel som dom har ( i sin låda).

Det blir ju 500 spänn
Det beror ju helt på. Om den fungerar till låset så finns ju chansen att de aldrig märker det. Har man otur är nycklarna numrerade och den som kontrollerar övernitisk. Sen kan man nog också fråga sig hur stor rätt de har att kräva ersättning i en sådan situation, men du är ensam och de har folk anställda som har betalt för att vara dryga så det är inte ett krig värt att föra. Iaf inte för sådana småsummor.
Citera
2022-01-04, 00:55
  #21
Medlem
exoticspices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SittFint
Det beror ju helt på. Om den fungerar till låset så finns ju chansen att de aldrig märker det. Har man otur är nycklarna numrerade och den som kontrollerar övernitisk. Sen kan man nog också fråga sig hur stor rätt de har att kräva ersättning i en sådan situation, men du är ensam och de har folk anställda som har betalt för att vara dryga så det är inte ett krig värt att föra. Iaf inte för sådana småsummor.
Det är sant. Det handlar om en liten nyckel för att kunna tvätta, inte hela världen. Det är mycket värre att tappa eller slarva bort dörrnycklar till bostaden om dom sedan kommer i orätta händer. Då är det bara att byta lås och det är inte billigt det.
Citera
2022-01-04, 01:05
  #22
Medlem
SittFints avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exoticspice
Det är sant. Det handlar om en liten nyckel för att kunna tvätta, inte hela världen. Det är mycket värre att tappa eller slarva bort dörrnycklar till bostaden om dom sedan kommer i orätta händer. Då är det bara att byta lås och det är inte billigt det.
Kan ju hända att de byter lås även här, men då är det ju också frågan om betydligt billigare lås.

Aja, känns som den här fråga diskuterats mer än den förtjänar
Citera
2022-01-04, 01:13
  #23
Medlem
exoticspices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SittFint
Kan ju hända att de byter lås även här, men då är det ju också frågan om betydligt billigare lås.

Aja, känns som den här fråga diskuterats mer än den förtjänar
Ja och vi har hjälpt ts med hur h*n ska reda ut sitt nyckelproblem
Citera
2022-01-04, 08:27
  #24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exoticspice
Ja just det, vad smart. Det finns inga nummer på brickan heller så ingen vet att det är du som tvättar.

Det går ju att beställa med gravering. Ingen annan använder vad jag vet mer än den tvättstugan de själva bor närmast. Vattentät plan.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback