• 1
  • 2
2022-01-03, 18:45
Medlem
Fried81s avatar
Jag fick information om ett fall där pappan sköt sin fru och sen sig själv när barnen var i skolan i Hammarö utanför Karlstad 1986. Jag har aldrig hört om detta. Jag fick höra om det påstådda brottet från sonen. Kan någon ge mer information. Google ger inte mycket.
Citera
2022-01-03, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fried81
Jag fick information om ett fall där pappan sköt sin fru och sen sig själv när barnen var i skolan i Hammarö utanför Karlstad 1986. Jag har aldrig hört om detta. Jag fick höra om det påstådda brottet från sonen. Kan någon ge mer information. Google ger inte mycket.

Utifrån vad jag minns var detta i början av 2000-talet, men någon här kanske minns bättre.
Var sonen som berättade för dig ensam överlevande?
Citera
2022-01-03, 19:48
Medlem
Ja, det skedde 1986. Det var frun som mannen sköt utomhus, med fyra skott varav ett som träffa en polares hus. Sonen och dottern var inte hemma då.
Citera
2022-01-03, 19:48
Medlem
Ettsjutrettons avatar
Det inträffade den 8 oktober 1986, och paret var i 40-årsåldern. Jag vet tyvärr inget mer.
Citera
2022-01-03, 21:37
Medlem
Svettiga-babbars avatar
Det du beskriver är ingen tragedi.
En tragedi är en sorglig händelse där inget ont uppsåt har förelegat.
Det du beskriver är ett regelrätt mord.
Citera
2022-01-03, 21:41
Citat:
Ursprungligen postat av Glaskras
Utifrån vad jag minns var detta i början av 2000-talet, men någon här kanske minns bättre.
Var sonen som berättade för dig ensam överlevande?

Det var ingen överlevande då om du menar

"Skoghall, januari 2000. Efter ett 20-årigt äktenskap hade hon bestämt sig för att skiljas. Hon hade precis flyttat till en egen lägenhet. Han sköt henne och deras två söner, 10 och 13, och familjens hund med ett jaktgevär. Sedan tog han sitt liv."
Citera
2022-01-03, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ekrabab
Det var ingen överlevande då om du menar

"Skoghall, januari 2000. Efter ett 20-årigt äktenskap hade hon bestämt sig för att skiljas. Hon hade precis flyttat till en egen lägenhet. Han sköt henne och deras två söner, 10 och 13, och familjens hund med ett jaktgevär. Sedan tog han sitt liv."

Så fruktansvärt onödigt. Ta med sina barn i döden känns som en fullständigt vanvettig lösning på sina problem.. Galna människor
Citera
2022-01-09, 22:59
Medlem
Fried81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ettsjutretton
Det inträffade den 8 oktober 1986, och paret var i 40-årsåldern. Jag vet tyvärr inget mer.

Tack för infon.
Citera
2022-02-16, 10:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glaskras
Så fruktansvärt onödigt. Ta med sina barn i döden känns som en fullständigt vanvettig lösning på sina problem.. Galna människor

Du har ingen aning om hur pappan var innan!
Vi firade nyår, hade grillkvällar ja allt tillsammans innan de fruktansvärda hände. Han var en bra familjefar innan.

Dom hade skilt sig och han blev svartsjuk för han trodde att hon hade träffat någon annan.

Det var en Fredag 21 januari 2000 som helvetet brakade lös för alla som kände dom. Vi hade 2 eller 3 ambulanser utanför oss som inte fick gå in i huset innan polisen kom. En åkte iväg till lägenheten där hon och deras riktiga son bodde. Ambulansförare kom in till oss och vi ringde ner till mamman men fick inget svar.

Då började den olidliga väntan på att få information via text tv och polisen. Tyvärr så hade pappan som även var jägare tagit ett vapen och skjutit hunden + deras adoptiv son i huset, tagit bilen åkt ner till mamman i lgh och sköt henne och deras riktiga son, sen ringt polisen och sagt att jag har skjutit flera personer nu skjuter jag mig själv.

Jag var med från början till slut!

R. I. P J, R-M, J, 2000-01-21 Mina fina vänner som aldrig kommer tillbaka R. I. P ❤️
Citera
2022-02-18, 10:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fried81

Det stämmer. Det hände på området Hammar, Ålvägen om jag minns rätt. Pappan i familjen var målare. Familjen hade två barn en äldre son och en yngre dotter
Citera
2022-02-19, 13:34
Medlem
Lill-Einars avatar
Jag förstår inte riktigt.
Finns händelsen 1986 som TS frågar om eller inte?
Händelsen 2000 mins jag också väl även om jag bara inte har koppling till någon av de inblandade på något sätt.
Citera
2022-02-19, 15:20
Medlem
Mandelbrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lill-Einar
Jag förstår inte riktigt.
Finns händelsen 1986 som TS frågar om eller inte?
Händelsen 2000 mins jag också väl även om jag bara inte har koppling till någon av de inblandade på något sätt.
Båda fallen har ägt rum.

Trådens rubrik samt inlägg #1, #3, #4, #5, #8, #10 rör det dåd som begicks den 8 oktober 1986.

Inlägg #2, #6, #7, #9 rör dådet som begicks den 21 januari 2000.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in