2022-01-03, 18:37
Medlem
Blev brutalt dissad igår på en dejt för att jag enligt henne såg annorlunda ut jämfört med bilderna. Började bli osäker där men sa som det är att det var någon månad sen jag klippte mig (när jag tänker efter är det närmare två månader sen) men skit samma.

Har fan inte tänkt på det själv men när jag går ut från frisören så ser jag fan så mycket bättre ut egentligen, stiger med typ 3 poäng och måendet blir automatiskt bättre, ler mer. Märker att grannar, folk i kassor osv är trevligare och ler mer mot mig. Efter en månad typ så dalar det även om det bara är något längre.

Har ändå inte jättelångt utan trodde hon skulle acceptera mig även om jag hade lite längre, körde med vax å så. (Har växt typ 2 cm på två månader men har tjockt hår.) Särskilt när man vet hur kvinnor förändrar sig med smink, skulle fan ha kontrat med det. Iallafall för mig så påverkar håret proportionerna i ansiktet, tycker jaw linjen blir mer framträdande med kortare hår och ser lite äldre mognare ut. Blir bara dyrt att springa hos frissan varannan månad och lägga ut 250-350 spänn även om jag har bra ställt. Skulle aldrig kunna få till en snygg frisyr själv heller och känner ingen frisör.

Andra som känner igen sig?
Citera
2022-01-03, 18:41
Medlem
Straminskys avatar
Ja visst är det så.
Man kanske inte tycker det behövs men sen när man klippt sig inser man att det var nog dags ändå.
Citera
2022-01-03, 18:42
Medlem
Farbaute666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zoomy
Blev brutalt dissad igår på en dejt för att jag enligt henne såg annorlunda ut jämfört med bilderna. Började bli osäker där men sa som det är att det var någon månad sen jag klippte mig (när jag tänker efter är det närmare två månader sen) men skit samma.

Har fan inte tänkt på det själv men när jag går ut från frisören så ser jag fan så mycket bättre ut egentligen, stiger med typ 3 poäng och måendet blir automatiskt bättre, ler mer. Märker att grannar, folk i kassor osv är trevligare och ler mer mot mig. Efter en månad typ så dalar det även om det bara är något längre.

Har ändå inte jättelångt utan trodde hon skulle acceptera mig även om jag hade lite längre, körde med vax å så. (Har växt typ 2 cm på två månader men har tjockt hår.) Särskilt när man vet hur kvinnor förändrar sig med smink, skulle fan ha kontrat med det. Iallafall för mig så påverkar håret proportionerna i ansiktet, tycker jaw linjen blir mer framträdande med kortare hår och ser lite äldre mognare ut. Blir bara dyrt att springa hos frissan varannan månad och lägga ut 250-350 spänn även om jag har bra ställt. Skulle aldrig kunna få till en snygg frisyr själv heller och känner ingen frisör.

Ja, man kan känna sig som en, kanske inte ny - men bättre och snyggare människa efter klippning eller en riktigt lyckad rakning.

Inget konstigt med det :-) det är något man lär sig om man har drabbats av psykisk ohälsa under en period. När man mår lite bättre, och orkar göra något, jobba inifrån och ut. Hygien, utseende, kläder et cetera.

Sedan - där här är ju FB och jag måste få hugga lite... om du har god ekonomi, varför bokar du inte en stående tid var sjätte vecka? Och... hade du börjat pratat om kvinnors smink, så hade du nog bara gjort bort dig. Du kanske hade vunnit ronden, men förlorat matchen, så att säga ;-)
Citera
2022-01-03, 18:43
Medlem
TupolevTu-144s avatar
Jag känner också igen mig, med den skillnaden att jag inte går till frisören längre. Men på den tiden jag gjorde kände man sig både snyggare och yngre när man gick ut därifrån.

Den effekten blir än mer påtaglig när du väl lärt dig att klippa dig själv, då får man det EXAKT som man vill ha det.

Numera är jag så bra på att klippa mig själv att jag inte ens behöver "dubbelspegel" för att se hur det blir i nacken, jag "känner" när det är snyggt och perfekt.

Sedan att man tjänar in en hacka gör ju att utöver att känna sig ung och snygg, så känner man sig också rik och smart. Perfekt!
Senast redigerad av TupolevTu-144 2022-01-03 kl. 18:45.
Citera
2022-01-03, 18:46
Medlem
CtrlAltDelThiss avatar
En perfekt klippning kan göra susen.
Citera
2022-01-03, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zoomy

4-5 veckor sen ska du klippa dig. Klipper de dig efter 4 veckor brukar de ta 200. Väntar du 8 veckor tar de mer…så du lurar bara dig själv med att gå runt med utväxt hår och det ser lite ovårdat ut. Sen när du har gift dig med henne kan du ju köra förslaget med hel snaggat om det ska vara välvårdat. Ge tjejerna chansen att du ser välvårdat ute i det socialarumet så kanske hon går på en till date! Kör på manen!!👍
Citera
2022-01-03, 20:02
Medlem
Problemet vi killar med übertjockt hår får lida med Alla har inte hår som one direction. Men som regel, klippning efter 30 dagar, efter 30 dagar tenderar det att bli ojämt på nacken och bakhuvudet, iaf på mig.

Men det stämmer, man är nog i sitt bästa utseende sådär 2 veckor efter klippningen, då har man hunnit vänja sig. Ytterligare 2 veckor och man brukar få kommentaren, "sovit dåligt?". Samt brukar jag iaf känna mig ofräsh med för tjockt hår, blir alltid svårare att styla på mig. På jobbet brukade alltid folk ge komplimanger typ första dagen efter klippningen, hatade alltid sånt för att jag själv tyckte det var ok men inte så jävla bra.
Senast redigerad av fonzen 2022-01-03 kl. 20:07.
Citera
2022-01-03, 20:22
Medlem
Stockholmsjevels avatar
Såhär under vinterhalvåret är det inte så noga, annars besöker jag frisören var femte vecka. Kostar 400kr men det är det värt.
Citera
2022-01-05, 20:49
Medlem
nidhoogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TupolevTu-144
Jag känner också igen mig, med den skillnaden att jag inte går till frisören längre. Men på den tiden jag gjorde kände man sig både snyggare och yngre när man gick ut därifrån.

Den effekten blir än mer påtaglig när du väl lärt dig att klippa dig själv, då får man det EXAKT som man vill ha det.

Numera är jag så bra på att klippa mig själv att jag inte ens behöver "dubbelspegel" för att se hur det blir i nacken, jag "känner" när det är snyggt och perfekt.

Sedan att man tjänar in en hacka gör ju att utöver att känna sig ung och snygg, så känner man sig också rik och smart. Perfekt!

Killar borde läsa detta och lära er att klippa er själva. Tog mig en klippning (tog förvisso 45 min) innan jag var nöjd och har aldrig gått till en frisör igen. Sparar pengar, tid och kan klippa mig när jag vill och det blir exakt som jag vill ha det.

Trimmer med munstycken set från 3mm upp till 2cm, en frisörsax för 100 kr och en "self cut spegel" är allt man behöver.
Citera
2022-01-05, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nidhoogen
Killar borde läsa detta och lära er att klippa er själva. Tog mig en klippning (tog förvisso 45 min) innan jag var nöjd och har aldrig gått till en frisör igen. Sparar pengar, tid och kan klippa mig när jag vill och det blir exakt som jag vill ha det.

Trimmer med munstycken set från 3mm upp till 2cm, en frisörsax för 100 kr och en "self cut spegel" är allt man behöver.

Men blir det verkligen bra? För hur du ser dig själv i spegel, kontra hur andra ser dig utöver spegel, är två totalt åtskilda verkligheter. Den som klipper dig har mer överblick över hur du verkligen ser ut när han/hon klipper, just saying.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in