Citat:
Ursprungligen postat av
zoomy
Blev brutalt dissad igår på en dejt för att jag enligt henne såg annorlunda ut jämfört med bilderna. Började bli osäker där men sa som det är att det var någon månad sen jag klippte mig (när jag tänker efter är det närmare två månader sen) men skit samma.
Har fan inte tänkt på det själv men när jag går ut från frisören så ser jag fan så mycket bättre ut egentligen, stiger med typ 3 poäng och måendet blir automatiskt bättre, ler mer. Märker att grannar, folk i kassor osv är trevligare och ler mer mot mig. Efter en månad typ så dalar det även om det bara är något längre.
Har ändå inte jättelångt utan trodde hon skulle acceptera mig även om jag hade lite längre, körde med vax å så. (Har växt typ 2 cm på två månader men har tjockt hår.) Särskilt när man vet hur kvinnor förändrar sig med smink, skulle fan ha kontrat med det. Iallafall för mig så påverkar håret proportionerna i ansiktet, tycker jaw linjen blir mer framträdande med kortare hår och ser lite äldre mognare ut. Blir bara dyrt att springa hos frissan varannan månad och lägga ut 250-350 spänn även om jag har bra ställt. Skulle aldrig kunna få till en snygg frisyr själv heller och känner ingen frisör.
Andra som känner igen sig?
Ja, man kan känna sig som en, kanske inte ny - men bättre och snyggare människa efter klippning eller en riktigt lyckad rakning.
Inget konstigt med det :-) det är något man lär sig om man har drabbats av psykisk ohälsa under en period. När man mår lite bättre, och orkar göra något, jobba inifrån och ut. Hygien, utseende, kläder et cetera.
Sedan - där här är ju FB och jag måste få hugga lite...

om du har god ekonomi, varför bokar du inte en stående tid var sjätte vecka? Och... hade du börjat pratat om kvinnors smink, så hade du nog bara gjort bort dig. Du kanske hade vunnit ronden, men förlorat matchen, så att säga ;-)