Citat:
Ursprungligen postat av
malfunctioning
Om man berättar för någon på psykatrin att man planerar att ta sitt liv och att allt är klart, vad händer? Trycker de på den där larmknappen de har på sig och tillkallar mer personal/låser dörrarna och håller kvar en så polisen kan köra en till psykakuten eller skickar de polisen hem till en? Antar att det kanske beror på om man planerar att göra det samma eftermiddag eller på sin födelsedag om 3 veckor.
Anledningen att jag frågar är att jag av någon anledning känner ett behov att berätta för en psykolog jag träffat några få gånger och kommer göra en gång till men ändå byggt ett ganska nära band till att jag ger upp för jag vill inte bara dö bort ensam utan att få chansen att motivera mig för någon som faktiskt bryr sig lite om mig. Jag ville ju inte dö egentligen men min hjärna är så trasig att det är hopplöst vid det här laget och jag vill inte dö ensam bärandes på den tyngden utan i något slags vagt samförstånd även om han säkert inte kommer att förstå att jag är hopplöst fall, ingen vill ju helst tro på att sånna fall finns, men han kanske i alla fall kan känna hur jag känner. Jag vet inte. Hursomhelst vill jag absolut inte bli medsläpad till ett psyke och spendera mina sista dagar i livet där innan de släpper ut mig så jag kan göra det. Vore bara förnedrande. Så är jag fri att gå utan våld även om jag berättar det eller kan jag inte berätta det?
Berätta för psykologen, och betona varför du berättar och dina tankar och oron som finns där bakom. Resonera lite och lufta tankarna i ord, det är viktigt.
Det går som det går, men du måste prata med psykologen.
Du är inte ensam om att gå o bära på såna tankar du är inne på, relaterar!
Ta dag för dag timme för timme, i taget.