2022-08-17, 14:24
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av salad
Läste någon kommentar som handlade om Hien+Ekdal för 100 miljoner totalt. Ingen aning om det stämmer dock. Vore ju helt sanslösa summor som är omöjliga att tacka nej till, men vad händer med vårt försvar isf?
Troligare att vi behåller Hien än att vi säljer båda.

Sedan tror jag Danielson kan växla upp lika snabbt som Hien kunde i början av säsongen. Behöver några minuter i benen bara.
2022-08-17, 14:33
Medlem
regndroppens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena
Troligare att vi behåller Hien än att vi säljer båda.

Sedan tror jag Danielson kan växla upp lika snabbt som Hien kunde i början av säsongen. Behöver några minuter i benen bara.
Tror Hien går strax och Danielson kliver in ihop med Ekdal. Vi säljer Ekdal i vinter sen och Danielson får en ny kamrat till nästa år.
2022-08-17, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ahmed945
Läser något om att Celtic försöker köpa Haksabanovic? Strider inte det mot sanktionerna att betala övergångsumma till ryssarna?

Borde väl gå att komma runt om det skulle vara ett problem, vill inte han gå miste om pengar kan ju Celtic kompensera honom för det han behöver betala till sin ryska klubb för att komma loss från kontraktet.
2022-08-17, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Borde väl gå att komma runt om det skulle vara ett problem, vill inte han gå miste om pengar kan ju Celtic kompensera honom för det han behöver betala till sin ryska klubb för att komma loss från kontraktet.
Trodde hela grejen med pausade kontrakt var för att slippa betala pengar till ryssarna
2022-08-17, 17:35
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
I morse rapporterade SportExpressen att turkiska Caykur Rizespor är detaljer från att göra klart med Anthony van den Hurk.

Nu bekräftar Helsingborgs IF för HD.se att den holländske anfallaren är på väg bort.

Jaha det var det.
2022-08-17, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ahmed945
Trodde hela grejen med pausade kontrakt var för att slippa betala pengar till ryssarna

Vet inte vad "reglerna" säger, men om någon vill bli löst från kontraktet antar jag att någon sorts ekonomisk uppgörelse måste till... eller är det bara att bryta det? Då behöver ju inte Celtic spendera en krona.
2022-08-17, 18:16
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Berisha kostade tydligen 16msek för bajen till hans norska klubb, sen tillkommer signon oå 10m men en lägre lön.

Källa Discos låsta artikel.
https://www.aftonbladet.se/a/1O1x1X

Men du och andra nybajare gick ju i taket när jag var säker på att han fick 10 mille i sign on?
2022-08-17, 18:29
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MartinDahlinsMamma
Men du och andra nybajare gick ju i taket när jag var säker på att han fick 10 mille i sign on?
Nybajare kanske gick i taket, men gammelbajare som jag var väl snarare tveksam till siffror på 40 miljoner totalt. Han har antagligen en lägre lön pga den höga signonen som också skattas lägre än lön om jag begripit allt.
2022-08-17, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Nybajare kanske gick i taket, men gammelbajare som jag var väl snarare tveksam till siffror på 40 miljoner totalt. Han har antagligen en lägre lön pga den höga signonen som också skattas lägre än lön om jag begripit allt.

Ja, det är billigare att ge 10 mille sign on än låg sign on och högre lön.
2022-08-17, 19:29
Medlem
https://www.fotbollskanalen.se/allsvenskan/agent-far-tung-kritik-av-spelare-och-ledare-har-portats-fran-allsvensk-arena/

Nu börjar han äntligen myggas av, BluffBlash.
Livrädd över vad han kan ställa till med rörande Hien, även om Isak verkar väldigt vettig.
Han och fettot Mörck kan gärna försvinna för evigt.

Rolig tråd btw:
https://twitter.com/pdgiorgio/status/1556740980618960896?s=21&t=eSbvBvN4Xli4ntntQvSMog
2022-08-17, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zorrkan
https://www.fotbollskanalen.se/allsvenskan/agent-far-tung-kritik-av-spelare-och-ledare-har-portats-fran-allsvensk-arena/

Nu börjar han äntligen myggas av, BluffBlash.
Livrädd över vad han kan ställa till med rörande Hien, även om Isak verkar väldigt vettig.
Han och fettot Mörck kan gärna försvinna för evigt.

Rolig tråd btw:
https://twitter.com/pdgiorgio/status/1556740980618960896?s=21&t=eSbvBvN4Xli4ntntQvSMog

Vilket ärkeäckel.
2022-08-17, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MartinDahlinsMamma
Vilket ärkeäckel.

Hörde även från bekant med insyn i Hammarby att Blash betett sig än mer svinigt i Jeahze-gate.

Han ska ha hört av sig med vad han påstod var Besiktas bud och bett Hammarby ta ställning, innan klubbarna ens varit i kontakt med varandra.
Hammarby ska då ha förklarat för honom att han inte är Besiktas och att det är klubbarna som sköter de diskussionerna med varandra.

Blash ska då ha blivit så kränkt att han via omvägar hört av sig med hot till folk i den sportsliga ledningen att de ska ”tänka sig för” och ”visa respekt”.

Tydligen ska budet han presenterat inledningsvis varit högre än vad Besiktas sedan kom med också.

Det är ju tydligt att det här en riktig idiot som tror att all publicitet är bra och att han kan testa vilka gränser som helst utan konsekvenser.

Det här är alltså en medelmåttig svensk agent vars bästa spelare är Carl Starfelt som på sin höjd är en landslagsspelare.
Ändå verkar han tro att han är gud själv.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in