2022-08-17, 02:36
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena
Jobbig sak med att vara DIF: Serie A budkrigar om vår spelare.

Knappast några topp lag. Skulle ej förvåna mig om ni säljer Hien för 20. Du vet dessutom om att han är fostrad hos storebror gissar jag?
2022-08-17, 02:52
Medlem
Matsu-sans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skarparattarn
Knappast några topp lag. Skulle ej förvåna mig om ni säljer Hien för 20. Du vet dessutom om att han är fostrad hos storebror gissar jag?

20? Är du ett skämt eller?
Nu ryktas det om 60 miljoner och Gala gett sig in i leken
2022-08-17, 05:36
Medlem
Lundbondens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av salad
Fokusera på göteborg. Lämna europa diskutionerna till dom större klubbarna B)

Dif är Dif, 12 sm guld, 5 cupen guld. Vi har haft större framgång och mer historia senaste 5åren än vad spektaklet bajen haft sedan ni grundades 1897...eller juste, det ändrade ni ju på i år. När grundades hammarby nu igen? 1793 tror jag det var, på en roddbåt.

Vilka är de "större klubbarna" ? Märkligt att du inte räknar Bajen dit.

Förresten, hur mycket får MFF för Eric Larsson?
2022-08-17, 08:13
Medlem
eternussermos avatar
Berisha kostade tydligen 16msek för bajen till hans norska klubb, sen tillkommer signon oå 10m men en lägre lön.

Källa Discos låsta artikel.
https://www.aftonbladet.se/a/1O1x1X
2022-08-17, 11:55
Medlem
sunessensommars avatar
Börjar bli duktigt pinsamt hur förbisedd värvningen av Simon Gustafson är bland medias tyckare, alldeles särskilt som Häcken faktiskt leder Allsvenskan.

Här (låst artikel) som exempel: https://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/a/dnomvq/allsvenskan-silly-season-de-ar-storsta-vinnarna

Fem journalister svarar på frågan "Vilka tre nyförvärv är i ditt tycke de vassaste i allsvenskan i sommar?". En (Simon Bank) av dem har med Simon Gustafson som en av de tre bästa värvningarna. Makota Asahara säger till exempel att han egentligen vill ha med fyra men pekar då ut Berisha som den han inte fick in på sin topp tre. I stället har han med Arnor Sigurdsson som naturligtvis är en mycket bra spelare på allsvensk nivå men som inte på något vis har bevisat mer än Simon Gustafson, är ett lån och som innan han kom till Norrköping dessutom bara spelat 315 minuter klubblagsfotboll senaste året varav endast 15 minuter kommit under 2022.

I övrigt nämns Zeidan fem gånger, Guidetti fyra gånger, Danielson två gånger, Berisha en gång och Ceesay en gång.
2022-08-17, 12:12
Medlem
Korders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sunessensommar
Börjar bli duktigt pinsamt hur förbisedd värvningen av Simon Gustafson är bland medias tyckare, alldeles särskilt som Häcken faktiskt leder Allsvenskan.

Här (låst artikel) som exempel: https://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/a/dnomvq/allsvenskan-silly-season-de-ar-storsta-vinnarna

Fem journalister svarar på frågan "Vilka tre nyförvärv är i ditt tycke de vassaste i allsvenskan i sommar?". En (Simon Bank) av dem har med Simon Gustafson som en av de tre bästa värvningarna. Makota Asahara säger till exempel att han egentligen vill ha med fyra men pekar då ut Berisha som den han inte fick in på sin topp tre. I stället har han med Arnor Sigurdsson som naturligtvis är en mycket bra spelare på allsvensk nivå men som inte på något vis har bevisat mer än Simon Gustafson, är ett lån och som innan han kom till Norrköping dessutom bara spelat 315 minuter klubblagsfotboll senaste året varav endast 15 minuter kommit under 2022.

I övrigt nämns Zeidan fem gånger, Guidetti fyra gånger, Danielson två gånger, Berisha en gång och Ceesay en gång.

Hade Sigurdsson varit en permanent lösning så hade man kunnat argumentera att det varit en vassare värvning än Gustafsson, inte minst med tanke på försäljningspotentialen, men i och med att det bara rör sig om ett lån så är det väldigt märkligt att hålla den högre.

Utan att komma ihåg alla värvningar i huvudet skulle jag väl ranka Berisha, Gustafsson och Holmén som de tre främsta på förhand. Dock har ju Zeidan fått en så pass flygande start att han gott kan utmana där med nu, men det hade jag inte gissat tidigare.
Senast redigerad av Korder 2022-08-17 kl. 12:17.
2022-08-17, 12:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lundbonden
Vilka är de "större klubbarna" ? Märkligt att du inte räknar Bajen dit.

Förresten, hur mycket får MFF för Eric Larsson?

Mff, Dif, Aik bla. Sedan så retas jag lite, så ta det inte för seriöst.
2022-08-17, 12:45
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
@SwedeStats
Citat:
Isak Hien (23) has been linked to a bunch of different clubs;

- Torino
- Hellas Verona
- Galatasaray
- Cremonese
- AEK Athens
- FC Basel
- Slavia Prague

The price tag is said to be €4-5 million.
+ Galatasaray med bud på 60 miljoner enligt Fotbolldirekt.

Vi plockar russinen ur kakan i er ungdomsverksamhet. Det är väl en bra deal?
2022-08-17, 12:56
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sunessensommar

Klart att Danielson är en riktigt vass värvning. Speciellt med tanke på prislappen. Folk hatar på honom pga DIF-ankytning, men rent objektivt har han monstersiffror i statistiken.
2022-08-17, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena
@SwedeStats

+ Galatasaray med bud på 60 miljoner enligt Fotbolldirekt.

Vi plockar russinen ur kakan i er ungdomsverksamhet. Det är väl en bra deal?

Läste någon kommentar som handlade om Hien+Ekdal för 100 miljoner totalt. Ingen aning om det stämmer dock. Vore ju helt sanslösa summor som är omöjliga att tacka nej till, men vad händer med vårt försvar isf?
2022-08-17, 13:57
Medlem
Citat:

Det här får du gärna motivera. Varför skulle vi sälja för 20 miljoner om det finns ett konkret bud på 40 miljoner?
Och sen 40 miljoners-budet las har ännu flera intressenter blandat sig i.
2022-08-17, 13:59
Medlem
Läser något om att Celtic försöker köpa Haksabanovic? Strider inte det mot sanktionerna att betala övergångsumma till ryssarna?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in