2022-01-01, 13:57
Medlem
Haubits77Bs avatar
Ja, som rubriken antyder kan jag stilla konstatera att Sverige faller samman som nation.

Tecknen är många: energikris, bostadskris, ekonomisk kris för de som arbetar - lönerna efter skatt räcker knappt till det allra nödvändigaste vilket bevisas av att det svenska folkets skuldberg för konsumtionslån bara ökar och ökar.

De enda som har det egentligt bra är de ekonomiska migranter som kan plocka ut grova bidrag utan motprestation samt de gängkriminella som kan dra in grova svarta pengar på illegala verksamheter.

Vi har alltså ett A och ett B-lag i samhället där de största förlorarna är de som arbetar och är hederliga. Större förlorare än dessa är endast de som har arbetat, det vill säga våra pensionärer.

Politiken står helt stilla. Inte konstigt: ledaren för S har fullt upp med sitt eget alkoholmissbruk och inre strider. Deras tidigare samarbetspartner MP har fullt upp med att hitta på nya verklighetsfrånvända projekt. M tror de vet vad som pågår, men ligger helt off-line. C har fullt upp med sina interna pedofilskandaler som börjar bli för många att hålla reda på vid detta lag.

L ligger under spärren och vet inte vad de vill, KD har fullt upp med Ebbas märkliga privata affärer och SD har fullt upp med att hantera inre skandaler.

Glömde jag några?

Jo, V, det tror att en anpassning till Kuba och Nordkorea vore bra. Jag tänker inte ens kommentera det.

Lika illa är det inom statsförvaltningen på tjänstemannanivå!
En Folkhälsomyndighet som ägnar sig åt att "killgissa" och en överbefälhavare (ÖB) som har fullt upp med att delta i Pride-parader.

Tullen kan inte bevaka gränsen, och inom Polismyndigheten flyr personalen på löpande band.

Den svenska skolan har slagits sönder av förflumning, kommunalisering och privatisering. Världens bästa skola år 1972 har blivit ett internationellt skräckexempel år 2022.

Samtidigt pågår en aktiv islamisering i sällan skådad takt. I bästa fall är Sverige som Libanon om några år. I sämsta fall som Afghanistan.

Kan vi själva ändra på denna utveckling?

Nej, jag tror faktiskt inte det.

Kanske dags för oss att hyra in ett styra från ett fungerande demokratiskt land istället?
Exempelvis Ryssland!

Vad tror NI om tanken att låta Ryssland gå in och styra upp det sjunkande skepp vi kallar Sverige?
Citera
2022-01-01, 14:01
Bannlyst
Menar du verkligen Ryssland är ett fungerande demokratiskt land?

Allt är bättre än svenska politiker så varför inte jag hälsar Putin välkommen.
Citera
2022-01-01, 14:01
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haubits77B
Ja, som rubriken antyder kan jag stilla konstatera att Sverige faller samman som nation.

Tecknen är många: energikris, bostadskris, ekonomisk kris för de som arbetar - lönerna efter skatt räcker knappt till det allra nödvändigaste vilket bevisas av att det svenska folkets skuldberg för konsumtionslån bara ökar och ökar.

De enda som har det egentligt bra är de ekonomiska migranter som kan plocka ut grova bidrag utan motprestation samt de gängkriminella som kan dra in grova svarta pengar på illegala verksamheter.

Vi har alltså ett A och ett B-lag i samhället där de största förlorarna är de som arbetar och är hederliga. Större förlorare än dessa är endast de som har arbetat, det vill säga våra pensionärer.

Politiken står helt stilla. Inte konstigt: ledaren för S har fullt upp med sitt eget alkoholmissbruk och inre strider. Deras tidigare samarbetspartner MP har fullt upp med att hitta på nya verklighetsfrånvända projekt. M tror de vet vad som pågår, men ligger helt off-line. C har fullt upp med sina interna pedofilskandaler som börjar bli för många att hålla reda på vid detta lag.

L ligger under spärren och vet inte vad de vill, KD har fullt upp med Ebbas märkliga privata affärer och SD har fullt upp med att hantera inre skandaler.

Glömde jag några?

Jo, V, det tror att en anpassning till Kuba och Nordkorea vore bra. Jag tänker inte ens kommentera det.

En Folkhälsomyndighet som ägnar sig åt att "killgissa" och en överbefälhavare (ÖB) som har fullt upp med att delta i Pride-parader.

Tullen kan inte bevaka gränsen, och inom Polismyndigheten flyr personalen på löpande band.

Den svenska skolan har slagits sönder av förflumning, kommunalisering och privatisering. Världens bästa skola år 1972 har blivit ett internationellt skräckexempel år 2022.

Samtidigt pågår en aktiv islamisering i sällan skådad takt. I bästa fall är Sverige som Libanon om några år. I sämsta fall som Afghanistan.

Kanske dags för oss att hyra in ett styra från ett fungerande demokratiskt land istället?
Exempelvis Ryssland!

Vad tror NI om tanken att låta Ryssland gå in och styra upp det sjunkande skepp vi kallar Sverige?

Haha, du tycker på riktigt att Ryssland är mer demokratiskt än Sverige?!
Citera
2022-01-01, 14:06
Medlem
snivlems avatar
Citat:

Glömde jag några?

Exempelvis Ryssland!

hela västvärldens civilisation är halvvägs ner i toaletten om du inte visste det.

vi kan alla se fram emot att se våra barnbarn och barnbarnsbarn i kinesiska fängelseläger
Citera
2022-01-01, 14:07
Bannlyst
Yes det imploderar. Men att bli utsugen av ryska oligarker istället för socialdemokratika pk byrokrater är i vart fall för mig inget alternativ.

Vi måste helt enkelt själva ta tag i det. Det ser ut att vara övergripande, detta för att samhället kollapsar på alla fronter. Men grundorsaken är den samma och det är vad man kan kalla "pk systemet" alternativt "Värdegrundsdoktrinen".

Gör vi oss av med de systemet, kan landet fungera igen. Jag är tyvärr för ung för att på allvar förstå hur Sverige sköttes politiskt,kulturellt och rättsligt innan pk systemet. Men man har ju haft ett samhälle utan pk förut.

Det handlar först och främst om att rösta för en klar och tydlig konservativ majoritet i September. Sedan kommerden tidskrävande uppgiften att kulturellt och byrokratiskt tvätta bort den politiska korrektheten och prideideologierna. Vi måste bli av med politiskt färgade myndighetsutövare, vi måste normalisera våra instituioner och få bort all transhysteri och annan galenskap som nu förhindrar effektiv beslutsfattning.

Gör vi det så kommer alla andra krisande aspekter av vårt land bli avsevärt bättre. Utan batikhäxor på våra myndigheter och utan cancelculture, så kan man föra en vettig debatt och i en vettig öppen debatt faller pk snabbt.

Det handlar inte om att förtrycka minoriteter, kolonisering, rasistisk mjölk eller chauvinistisk snöröjning. Det handlar om att återigen använda sig av sunt jävla förnuft och att vara lite resonabel.
Senast redigerad av EttSjuktFanskap 2022-01-01 kl. 14:10.
Citera
2022-01-01, 14:08
Medlem
Xpander-s avatar
Vad spelar det för roll vad som är mest demokratiskt (mobbstyre) när det ena (SWE) förvandlas till skit och det andra utvecklas till det bättre?

Om landsförrädare är höger eller vänster, spelar det någon roll? Samma lobbyism korrumperar bägge.

https://open.spotify.com/episode/1Gq...8387edc10d4c37
Citera
2022-01-01, 14:11
Medlem
Opaques avatar
Citat:
Exempelvis Ryssland!

Haha...Det var ett oväntat avslut

Svaret är självskriven. Regimen i Ryssland bygger på vänskapskorruption hela vägen. Där finns en president som ändrat grundförfattningen så att han kan sitt tills han trillar av pinn. Går alltså inte att rösta bort oavsett vad han hittar på. Valfusk, mutor och hot.

Yttrandefriheten är begränsad, regimkritiker är förföljda . En hel cirkus av inkompetenta ledare som använder maktmedel närhelst de kan. I Ryssland äger staten dig på ett sätt vi inte kan föreställa oss. Så länge du håller käft och går snällt till ditt underbetalda jobb så är allt ok. .
Senast redigerad av Opaque 2022-01-01 kl. 14:15.
Citera
2022-01-01, 14:15
Medlem
Haubits77Bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Opaque
Yttrandefriheten är begränsad, regimkritiker är förföljda . En hel cirkus av inkompetenta ledare som använder maktmedel närhelst de kan. I Ryssland äger staten dig på ett sätt vi inte kan föreställa oss

Till skillnad från i Sverige då menar du???

Vänligen byt ut Ryssland mot Sverige i det du skriver så ser du själv!
Citera
2022-01-01, 14:18
Medlem
Tarrous avatar
Citat:

Med tanke på vilket illaluktande råttbo Ryssland är så tror jag inte det minsta på den idén!
Citera
2022-01-01, 14:21
Medlem
Konfucius2s avatar
Vad gäller skolan ger jag dig rätt. Dagens skola är mer av fritidsverksamhet .

Lärarens uppdrag nummer är se till att hålla eleverna och föräldrarna nöjda.
Citera
2022-01-01, 14:22
Medlem
Opaques avatar
Citat:
Till skillnad från i Sverige då menar du???

Vänligen byt ut Ryssland mot Sverige i det du skriver så ser du själv!

Gosse, du vet inte vad du talar om !

Vi snackar om en nivå som inte är långt efter Nordkorea.

Så varför i hela friden skulle ett ryska styre kunna fixa problemen i Sverige ? Det är 10 resor värre Sådär naiv får man bara inte lov att vara. Har det någonsin föresvävat dig att ryssland är en diktatur med en kriminell ledare som sabbat grundförfattningen flera gånger samt byggt egna privata palats åt sig själv ?
Citera
2022-01-01, 14:23
Medlem
TS
Kanske inte hyra in Ryssland, även om jag förstår vad du menar.

En liten räddning vore om Danmark började styra över Skåne igen.

Nåja slut med fantasier och drömmar.

Sverige kommer bli Europas U-land, och man tror tydligen att import av analfabetism och 6mån koranskola är lösningen.

Transfersystemet kommer braka samman. Det hjälper inte med skattehöjningar. Spelar ingen roll hur mycket skatten höjs, vi kommer ändå inte ha råd.

De som kommer drabbas värst som alltid i U-länder är kvinnor och barn.

En sak är säker, är inte avundsjuk på de yngre idag som kommer behöva stå i skiten, ända upp till midjan.

Fint arv vi lämnar efter oss, för första gången efterlämnas ett land och samhälle som är sämre än det vi en gång ärvde själva.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in