• 1
  • 2
2022-01-01, 13:46
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Polisens presstalesperson Angelica Israelsson Silfver berättar att det misstänkta frihetsberövandet skedde i Västerås, därefter ska bilen ha stoppats i Eskilstuna, där fem män i 25-årsåldern greps och sedan anhölls.

– De inblandade är inte okända för varandra, säger Angelica Israelsson Silfver.

De anhållna männen är i 25-årsåldern, och kvinnan i 20-årsåldern.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/so...ihetsberovande

Vad ska vi tro om det här då?

Fem män och en kvinna i en bil för övrigt, då måste det ju varit en minibuss annars ska ju någon ha åkt utan bälte också.
Senast redigerad av halaltarzan 2022-01-01 kl. 13:48.
Citera
2022-01-01, 14:26
Medlem
Raggare, säker raggare. Eller vad det nu kallas som driver runt i sina pilsner-skepp..
Citera
2022-01-01, 14:34
Medlem
Tippar på en BMW eller Audi.
Tonade rutor och tonade ansikten.
Citera
2022-01-01, 14:58
Medlem
Vad jag förstår ringde hon polisen från bilen med de fem männen i? Starkt och modigt gjort får man säga. Att de inte hindrade henne får en att undra hur det gick till, kan hon ha legat i bakluckan?
Hursomhelst skönt att det löste sig.
Citera
2022-01-01, 14:59
Medlem
Haubits77Bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ibis99
Raggare, säker raggare. Eller vad det nu kallas som driver runt i sina pilsner-skepp..

Ja, absolut.
Klassiskt beteende av Nils, Lennart och Sture.

Din jävla idiot. Kom ut i verkligheten!
Citera
2022-01-01, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haubits77B
Ja, absolut.
Klassiskt beteende av Nils, Lennart och Sture.

Din jävla idiot. Kom ut i verkligheten!

I detta fallet.

Kvinnan o männen var bekanta.
Kvinnan kunde ringa Polisen under färden.

Låter som fylla, WT o raggar jävlar. Eller volvoraggare med Volvo keps.
Citera
2022-01-01, 15:05
Medlem
Public Enemys avatar
Får man gissa på att samtliga har ursprung i någon "hederskultur".
Citera
2022-01-01, 15:06
Medlem
Citat:
Jag tror inte att raggare är särskilt på hugget avseende att frihetsberöva kvinnor.

Det är nog andra nationers män som ägnar sig åt sådant. Inte sällan är väl avsikten att gruppvåldta.
Citera
2022-01-01, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sorgensvart
Jag tror inte att raggare är särskilt på hugget avseende att frihetsberöva kvinnor.

Det är nog andra nationers män som ägnar sig åt sådant. Inte sällan är väl avsikten att gruppvåldta.

I andra sammanhang skulle jag hålla med dig.

Men om männen o kvinnan är bekanta, samt kvinnan kan ringa Polis under färden. Så tror jag att det är helsvenskar, fylla o allmänt slask.

Så har Polisen klassat det som en sak och säkert helt rätt. Samt tidningarna dragit på för att det säljer.

Kan givetvis ha fel, men tror fortfarande att det är svenskt slask folk som är igång. Även kvinnan tillhör slasken.
Citera
2022-01-01, 15:19
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Public Enemy
Får man gissa på att samtliga har ursprung i någon "hederskultur".

Nån form av specialmänniskor är det i alla fall. För hur i helvete får man ihop ett gäng som ställer upp på att åka och kidnappa någon brudjävel, på nyårsafton dessutom.
Senast redigerad av halaltarzan 2022-01-01 kl. 15:21.
Citera
2022-01-01, 15:37
Medlem
Citat:
I andra sammanhang skulle jag hålla med dig.

Men om männen o kvinnan är bekanta, samt kvinnan kan ringa Polis under färden. Så tror jag att det är helsvenskar, fylla o allmänt slask.

Så har Polisen klassat det som en sak och säkert helt rätt. Samt tidningarna dragit på för att det säljer.

Kan givetvis ha fel, men tror fortfarande att det är svenskt slask folk som är igång. Även kvinnan tillhör slasken.
Ja. Det låter troligt det du skriver. Det är lätt gjort att döma andra nationers män för allt som händer i Sverige numera.
Citera
2022-01-01, 16:44
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Åklagarmyndighetens presstjänst meddelar att de fem männen är anhållna på sannolika skäl, vilket är den allvarligare misstankegraden. De uppger även att det finns ytterligare en målsägande förutom kvinnan, men lämnar inte ut några uppgifter om den personen.

Kan man tänka sig att det var någon som den unga kvinnan hade haft för avsikt att fira ett stillsamt och mysigt nyår tillsammans med?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in