Citat:
Ursprungligen postat av
Kontemplikt
Men du resonerar ju helt öppet som så att eftersom vi idag bara observerar naturliga händelser så innebär det att allt tillkommit genom en extrapolation av dessa händelser.
Varför skulle vi anta något annat? Har du evidens för något annat?
Citat:
Det du verkar MENA är att du på det sättet observerat hur allt uppkommit. Det understryks av att du vidare frågar om jag observerat något tillkomma på onaturlig väg. Jag har tidigare svarat på det. Att alternativet inte är onaturligt, utan att jorden sett annorlunda ut än vad en extrapolering av dagens naturliga händelser förutsätter.
Alternativet till naturlig väg är onaturlig väg.
Som sagt, har du evidens för att jorden sett annorlunda ut?
Citat:
(Det finns observationer som tyder på att en annan tolkning är mer korrekt. Men eftersom det inte går i linje med extrapolering av dagens händelser så förkastas dessa mer med observationen korrekta tolkningar.)
Tydligen finns det inte det för om det hade funnits det hade man utgått ifrån det också.
Citat:
Att resonera som du gör blir därför ett cirkelresonemang helt utan objektivt värde.
Nej, det blir det inte.
Citat:
Du får naturligtvis resonera så om du vill. Risken är ju att du, och andra du övertygar går miste om viktiga sanningar.
"Sanningar" som att eftersom det står i Bibeln att det förhållit sig på andra sätt så gör vetenskapen ett stort misstag som extrapolerar efter observerbara naturlagar och inte förhåller sig till det som beskrivs i Bibeln. Jösses.
Citat:
Jag vill bara att du är medveten om det helgalna i ditt resonemang.
Det är bara din bias som får dig att tycka det är galet. Ta till dig det om ingenting annat.
Citat:
Och förstår tyvärr det hopplösa i att ens hoppas på intresse från din sida.
Du är helt enkelt totalt ointresserad. Och du har helt lyckats i din föresats att övertyga mig om det.
Jag är tämligen ointresserad av att försöka förändra hela vetenskapliga metoden till att acceptera myter som grund för att förkasta all insamlad kunskap och teorierna kring detta.
Om du hade haft någonting att komma med hade det varit annorlunda men verkar inte ha det eftersom du inte kan presentera något annat än fördömande av befintliga teorier på grund av saker som Gubben Noak. DET är helgalet.
Citat:
Såvida du inte helt plötsligt skulle författa något UTAN halmgubbar från början till slut, medvetna missförstånd eller bara en allmän vilja att förstöra pågående diskussioner med meningslösa påståenden så kommer jag fortsättningsvis inte se någon mening att bemöta dina inlägg då det är helt bortkastad tid.
Det du tror är galmgubbar och medvetna missförstånd är faktiskt bara jag som efterfrågar belägg för det du säger. Du verkar bara inte förstå det.
Du gör precis som du vill men jag kommer fortsätta ifrågasätta dumheter.