2021-12-30, 04:38
Medlem
Sterilt vatten för injektion verkar bara finnas på receptet men den här produkten på denna länk, är det samma som Sterilt vatten på recept? Det står att det inte är för injektion utan för rengöring. Men kan man använda den för injektion skulle det funka? https://www.apotea.se/sterilt-vatten...flaska-1000-ml eller Sterilt vatten för inandning etc
Senast redigerad av HackForums 2021-12-30 kl. 04:45.
Citera
2021-12-30, 04:47
Medlem
Ken-Ring-Intes avatar
Varför vill du injicera vatten?
Citera
2021-12-30, 05:00
Medlem
icuesofty20s avatar
Bara ta vatten, koka upp och injicera. Varför ska du köpa vatten för?
Citera
2021-12-30, 05:38
Moderator
Arne.Ankas avatar
Ser ut o vara en produkt som på sin höjd är steril oöppnad men så fort du öppnar produkten så har bakterier o skit en väg in, inget jag skulle använda för injektioner.
Citera
2021-12-30, 08:47
Medlem
likabarnlekaballs avatar
Inte ska vatten injiceras heller tjack ska de va och i fall det inte ringer går de fint att snorta
Citera
2021-12-30, 10:45
Medlem
SkepticVikings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HackForums
Sterilt vatten för injektion verkar bara finnas på receptet men den här produkten på denna länk, är det samma som Sterilt vatten på recept? Det står att det inte är för injektion utan för rengöring. Men kan man använda den för injektion skulle det funka? https://www.apotea.se/sterilt-vatten...flaska-1000-ml eller Sterilt vatten för inandning etc
Det finns att köpa sterilt vatten som är lämpligt för injektion här.

Att denna produkt är lämplig för injektion kan du se på FASS.se
Citera
2022-01-09, 07:03
Medlem
De gjorde skum av substansen ej injektbar. plus sved svullna up runt området. sorry for alls som köpte. Och nerve ont i den handen arm.och gjorde mig snurrig och kräk känsla i magen/abdomen. de har olistat ingredient. vrf några folk gömmer doseringen på kostillskotten? går inte hela vägen in om använt gånger better på surfecen.
Citera
2022-01-10, 00:36
Moderator
Lapapps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HackForums
De gjorde skum av substansen ej injektbar. plus sved svullna up runt området. sorry for alls som köpte. Och nerve ont i den handen arm.och gjorde mig snurrig och kräk känsla i magen/abdomen. de har olistat ingredient. vrf några folk gömmer doseringen på kostillskotten? går inte hela vägen in om använt gånger better på surfecen.
Vad snackar du om? Texten ser ut som hebreiska skrivet av en azerbajdzjanier som sedan kört Google translate till svenska. Men om jag förstått dig rätt har du själv injicerat dig med sterilt vatten? Varför? Sterilt vatten gör ont som fan att injicera, något värre än ett getingstick. Jag har själv provat. Den enda användningen jag känner till är som smärtstillning vid förlossningar (efter den intensiva smärtan blir det domnat).

Om något skall injiceras utan att det gör ont måste man ha en fysiologisk saltlösning. Men man bör givetvis inte injicera något utan att ha en mycket bra anledning och att ha mycket bra koll på vad man gör.
Citera
2022-01-11, 05:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SkepticViking
Det finns att köpa sterilt vatten som är lämpligt för injektion här.

Att denna produkt är lämplig för injektion kan du se på FASS.se
inte samma
Citera
2022-01-31, 21:39
Medlem
Behöver du bakteriostatiskt vatten / natriumklorid vatten eller Destillerad vatten eller kan du bara använda vanligt vatten från en kran? Jag antar att de tidigare vattentyperna bara erbjuder bakterieskydd?
Senast redigerad av HackForums 2022-01-31 kl. 21:41.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in