2021-12-29, 23:57
Medlem
Har gjort ett album på paddan för 2021 med 280 bilder och skulle vilja framkalla en fotobok med dessa bilder, men jag blir helt lost,. Har laddat hem följade appar och laddar upp mina bilder och det blir bara pankaka...

1.Önskefoto
2.Pixum
3.Once upon
4.Myfujufilms
5.Optimalprint
6.Popsa

Dessa appar är bara rent skit, nr 6 kommer jag inte ens förbi omslaget, men jag kan dock se omslaget i 3D...

Det måste väl finnas nån vettig app eller hemsida för detta?

Vill bara printa ut en fotobok och ha som minne, Det verkar kosta runt 1500:- för en fotobok i A4 format med 2 bilder på varje sida, känns sjukt dyrt då detta bör vara en väl konkuresutsatt buisness.
Citera
2021-12-30, 00:15
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LLFFILLFMD
Dessa appar är bara rent skit, nr 6 kommer jag inte ens förbi omslaget, men jag kan dock se omslaget i 3D...

Med tanke på att var och varannan har lyckats med att beställa fotoböcker nu till jul, så måste det handla om handhavandefel.
Citera
2021-12-30, 00:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Med tanke på att var och varannan har lyckats med att beställa fotoböcker nu till jul, så måste det handla om handhavandefel.

Mycket möjligt, tack för bra input.
Citera
2021-12-30, 00:31
Medlem
arnand-fejsplantiss avatar
Jag vet inget om detta men tycker inte det är helt otänkbart att det kostar 1500 att skriva ut 280 fotografier. Du kan antagligen göra samma sak hemma till ett marginellt högre pris men du har då kvar utrustningen hemma efteråt.
Citera
2021-12-30, 00:43
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arnand-fejsplantis
Jag vet inget om detta men tycker inte det är helt otänkbart att det kostar 1500 att skriva ut 280 fotografier. Du kan antagligen göra samma sak hemma till ett marginellt högre pris men du har då kvar utrustningen hemma efteråt.
Jag vet något om det och det är inte bara rena utskrifter på matt, billigt papper utan vi snackar snygga inbundna (nåja, limmade men hardcover i alla fall) med glansiga sidor och what not.

Jag har med gott resultat använt mig av Cewes fotobokstjänst.
Citera
2021-12-30, 00:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Jag vet något om det och det är inte bara rena utskrifter på matt, billigt papper utan vi snackar snygga inbundna (nåja, limmade men hardcover i alla fall) med glansiga sidor och what not.

Jag har med gott resultat använt mig av Cewes fotobokstjänst.
Bra! Jag tyckte bara att det var tråkigt att TS inte fick något svar alls därav min inlaga om att 1500 för 280 inte verkar helt uppåt väggarna.
Citera
2021-12-30, 00:49
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Bra! Jag tyckte bara att det var tråkigt att TS inte fick något svar alls därav min inlaga om att 1500 för 280 inte verkar helt uppåt väggarna.
Och du får ett resultat som du inte kan replikera hemma utan bokbindarutrustning.
Citera
2021-12-30, 00:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Och du får ett resultat som du inte kan replikera hemma utan bokbindarutrustning.
Lämnar man ett USB-minne med bilderna til Cewe (eller annan leverantör) och får ett fotoalbum eller hur fungerar det?
Citera
2021-12-30, 00:53
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Lämnar man ett USB-minne med bilderna til Cewe (eller annan leverantör) och får ett fotoalbum eller hur fungerar det?
Man laddar ner deras layoutprogram och sen så väljer man bilder, grafisk profil, texter och allt sånt där själv.
Citera
2021-12-30, 09:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LLFFILLFMD
Har gjort ett album på paddan för 2021 med 280 bilder och skulle vilja framkalla en fotobok med dessa bilder, men jag blir helt lost,. Har laddat hem följade appar och laddar upp mina bilder och det blir bara pankaka...

1.Önskefoto
2.Pixum
3.Once upon
4.Myfujufilms
5.Optimalprint
6.Popsa

Vill bara printa ut en fotobok och ha som minne, Det verkar kosta runt 1500:- för en fotobok i A4 format med 2 bilder på varje sida, känns sjukt dyrt då detta bör vara en väl konkuresutsatt buisness.

Testat Crimson? Labb med bra rykte. Har ej tetstat deras fotoböcker men de levererar kvalitet när det gäller andra fotoprodukter iaf.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in