• 1
  • 2
2021-12-29, 18:55
Medlem
Juristchefens avatar
Som rubriken lyder, vad kan det här bero på?
Jag är en stillasittande person som aldrig motionerar eller på andra sätt aktiverar mig.
Det är också mycket sällan jag använder klorin som duschtvål, för att inte säga aldrig.

Kan det bero på materialet i vissa kalsonger, eller vad säger FB:s samlade expertis?
Citera
2021-12-29, 18:59
Medlem
Kan vara svamp högst upp i ljumsken.
Citera
2021-12-29, 19:00
Medlem
Mingla101s avatar
Tror all skrevlukt är unik. Om det är nya otvättade kalsonger så prova tvätta dom alternativt använd sköljmedel med annan doft.

Hoppas det var till hjälp!
Citera
2021-12-29, 19:01
Medlem
YP4XQs avatar
Använder man parfymerad roll-on, tvättmedel och så vidare så minimerar det dålig lukt så är det ju. Testa o dra lite roll-on eller nån spray i skerevet.

Käkar du dåligt också har jag märkt kroppen lättare blir äcklig såsom lukter uppstår.
Citera
2021-12-29, 19:06
Medlem
Juristchefens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YP4XQ
Använder man parfymerad roll-on, tvättmedel och så vidare så minimerar det dålig lukt så är det ju. Testa o dra lite roll-on eller nån spray i skerevet.

Käkar du dåligt också har jag märkt kroppen lättare blir äcklig såsom lukter uppstår.

Ska man använda en särskild skrev-deo då?
Det kanske finns på apoteket under intimhygien-skylten, har aldrig tittat efter.
Citera
2021-12-29, 19:11
Medlem
YP4XQs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Juristchefen
Det kanske finns på apoteket under intimhygien-skylten, har aldrig tittat efter.

Vet ej. Testa Alun sten annars, googla det, kanske funkar om du inte vill använda vanlig deo.
Citera
2021-12-29, 19:14
Är detta något nytt?

Isåfall kanske du har någon slags inflammation som gör att du utsöndrar något.
Citera
2021-12-29, 19:27
Medlem
Juristchefens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YP4XQ
Vet ej. Testa Alun sten annars, googla det, kanske funkar om du inte vill använda vanlig deo.

Tack för tipset, men jag avfärdar alla naturläkemedel som inte kan drickas eller rökas som hokuspokus.

Citat:
Ursprungligen postat av priz
Är detta något nytt?

Isåfall kanske du har någon slags inflammation som gör att du utsöndrar något.

Nytt är det inte, det kommer och går. Det var därför som jag trodde att det kanske kan bero på materialet i mina gosstrosor.
Citera
2022-09-07, 16:23
Medlem
Sonny00s avatar
Detta är en mycket intressant frågeställning! Jag har också lagt märke till att min skrevsvett kan skifta i doft. Just Klorin tycker jag dock inte att jag kunnat förnimma. Anmärkningsvärt är att mitt så kallade rövsmör ofta har en en frisk och angenäm doft numera. Jag kan inte minnas att det var så i yngre år.
Citera
2022-09-07, 16:31
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:

Eftersom tråden blev bumpad så..

Ja, det finns intimdeo, både på fysiska apotek och köpa online.
Finns i en mängd olika dofter ex;

https://www.apotea.se/deodoc
Citera
2022-09-07, 16:41
Bannlyst
torka skrevet med vanlig alsolsprit i några dagar , så märker du skillnad sedan efter vanlig dusch , sommaren och värme ställer till det lätt i bland med svamp /exem

gå kalsonglös på kvällarna , ventilera
Citera
2022-09-07, 17:40
Medlem
baronvondumhufvuds avatar
Citat:
Som rubriken lyder, vad kan det här bero på?
Jag är en stillasittande person som aldrig motionerar eller på andra sätt aktiverar mig.
Det är också mycket sällan jag använder klorin som duschtvål, för att inte säga aldrig.

Kan det bero på materialet i vissa kalsonger, eller vad säger FB:s samlade expertis?

Jag googlade åt dej.

Citat:
Why do my sweat smell like chlorine?

High ketone levels cause your blood to become acidic and your body odor to be fruity. In the case of liver or kidney disease, your odor may give off a bleach-like smell due to toxin buildup in your body.

Dags att gå till doktorn?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in