Citat:
Ursprungligen postat av
gigantiskmegakuk
Du verkar beskriva en rädsla för att bli avvisad.
Jag ska vara helt ärlig med dig gigantiskmegakuk. Jag har haft en fatalistisk syn på livet och min plats i kosmos.
Jag har haft en övertygelse sedan jag var 18 år att det finns en och endast en person därute för mig. Mitt relationsliv har styrts av en magkänsla som vägrat lämna mig.
Den känslan sattes på prov första gången 2010. Jag följde strömmen några veckor tills den aktuella tjejen började prata till mig som min flickvän och omfamna mig. Det uppstod kalla kårar genom hela kroppen och jag drog mig ut. Skyllde på att jag skulle hämta mer dricka. Hon börjar snacka med andra killar. Jag går till henne mot kvällens slut och omfamnar henne. Ambivalent var namnet.
Tiden går och jag saknar henne och bekräftelsen (ja, jag erkänner det) och vill göra rätt för mig.
Polarna säger att det är kört. Det måste vara kört. Jag tror inte på dem. Hon har inte släppt mig..än.
Jag fick rätt. Det plingar i luren två helger i följd, men hon svarar inte i den. Hon ville att jag skulle bevisa för henne att det var allvar och telefonen var inte rätt medium. Men hon skickade signalen.
Där och då visade jag anknytningsfittorna att jag kan visst det gå emot felaktig inlärning, och jag tog tåget. Till fester hon bör befinna sig på.
Hon var inte där. Varken första eller andra gången.
Jag tar tåget till hennes jobb den här gången. Nu kan jag väl ändå inte misslyckas. Då har hon lämnat för säsongen och åkt till sin hemstad. Vi ses aldrig igen.
Jag blir fullkomligt hjärtkrossad. Men jag har visat att jag kan, och jag får väl bära med mig det tills min tid är kommen.
Om inte den händelsen var en kosmisk konspiration, vad fan är det då? Hon ringer två gånger!! Jag åker in minst tre gånger!...Hon har sagt att hon vill träffa mig, inte bestämma något över telefon.
Den tjejen inspirerade ett arbete jag skrev i filosofi som de ansåg hade kunnat göras till film. Inte historien som sådan, men jag använde mig av henne som inspiration, referenspunkt. Jag sökte inom mig själv....
Ni får ursäkta utviket men vill bara visa på att det är inte svart och vitt. Jag är ett fuck-up men det finns en annan sida av mig också.
En normal person hade bara knullat.