Flashback bygger pepparkakshus!
  • 2
  • 3
2022-01-03, 07:54
Medlem
lemmy124s avatar
med överbefolkningen på planeten samt mansöverskott i sverige e det väl bra med lite homosexualitet?
knappast så att mänskligheten kommer gå under. dagens normalisering betyder bara att fler testar på, men att det skulle vara mer bögar tror ja inte. smygbögig moralpanik att påstå nått annat.
Citera
2022-01-03, 09:40
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LKKINGEN
Vet inte om detta kan hjälpa dig i dina funderingar men..
Har forskats på får med anledning av homosexualitet då de som föder upp avelsfår går minus på varje hane som är bög.
Det visade sig att dom har en avvikande gen vilket skulle gå att fixa med genmodifiering.
Ehuru vida detta görs eller fortfarande bara är på forskningsstadiet vet jag ej men sannolikt ligger det nära till hands att människor kan ha en liknande defekt.

Dock är det en evolutionär fördel med homosexualitet som vi tyvärr har börjat trasa sönder.
Tanke är att vi skall reducera antalet individer skulle jag tro men nu kör vi på med adoptioner och inseminationer så vi blåser naturen, igen.

Fast varför skulle naturen gå en sådan omväg, för det? Det är väl enklare att göra sexualdriften lite svagare? Eller fertiliteten lite sämre?
Citera
2022-10-08, 20:37
Medlem
Generalanderssons avatar
Jag har ingen aning om ämnet. Men minns att jag läste en artikel på Daily Mail en gång för några år sen där en man som ”alltid” hade ansett sig själv som bög, och som aldrig ens hade haft ngn sexuell relation med tjejer/kvinnor tidigare, innan han som 38-åring plötsligt förälskade sig i en kvinna. I denne artikeln så förklarade denna snubben att han äntligen hade hittat ”sig själv” och att då ansåg sig som en normal man.

Känner även till en kvinna som hade varit ”lesbisk” hela livet fram tills hon blev typ 30 år gammal, hon är i dag gift har barn. Intressant nog, så förklarade denna kvinna att hon som barn ”kraschade” med ansiktet rakt in i hennes pappa’s penis efter han hade kommit utav duschen, och att detta gav henne en ”ångest” för det manliga könsorganet. Detta gjorde att denna kvinna drogs MIT tjejer/kvinnor istället för män, i dag så säger hon att hon ”älskar” penis, att hon har inte varit med ngn kvinna sedan 2004 och hon kan inte föreställa sig att ha en sexuell relation med en kvinna igen.

Är ingen professor, psykolog e.l. Men homosexualitet är uppenbarligen allt annat än naturligt, och jag tycker det märkligt att vissa folk kan attraheras av samma kön, och hur en kan plötsligt bli ”straight” igen. Men vad vet jag, jag låter säkert naiv för många.
Citera
2022-10-10, 17:35
Medlem
Kvalitetssnuss avatar
Personligen så tror jag att det är ett inbyggt ”fel” i könsdriften, det som får oss att tända på det motsatta könet har blivit felkopplat i den som är homosexuell. Tror är dock vad jag gör, jag har inga belägg för det.

Men i slutet av dagen så vad spelar det för roll? Homosexualitet i sig skadar ju ingen förutom den som störs av det.
Citera
2022-10-23, 00:30
Medlem
enlevandemans avatar
Homosexualitet är mer sjukdom än läggning. Pefofili är dock mer naturligt.
Citera
2022-10-23, 00:34
Medlem
Per definition är det ju ingen sjukdom enligt vårt regelverk i Sverige. Personligen är det ju någon form av defekt anser jag. Inget någon kan råda eller styra över dock så det får vara som det är med den saken.
Citera
2022-10-23, 00:36
Medlem
Katastrofen1s avatar
Det är en defekt såklart.
Citera
2022-10-23, 04:05
Medlem
plsdontbanmeagains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eliass10
Homosexualitet betraktas inte som en sjukdom idag och just varför/varför inte det är en sjukdom är ett rätt kontroversiellt ämne och många väljer därför att undvika detta ämne. Jag har försökt leta information kring hur man kom fram till att det inte är en sjukdom men det mesta jag hittar är att man genom demonstrationer som hade känslor som största argument lyckades ändra sjukdoms stämpeln. Jag har stor förståelse för att det är ett känsligt ämne och är inte särskilt insatt i ämnet men jag skulle gärna höra vad det finns för argument för att homosexualitet inte är en sjukdom.

Om man instället vänder på det, vilka argument finns det för att klassa homosexualitet som en sjukdom?
Citera
2023-06-23, 00:31
Medlem
StudiumValors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DonniDarko
Tänk er att ringa till jobbet på morgonen "Jag kan inte komma idag, känner mig lite bög"
Å chefen svarar
- jag visste det, jag visste det! Ta nästa svan till stan genast lilla gubben
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här