2021-12-28, 00:14
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlobLobb
Jag lade märke till att de la mina röstsedlar i ett stort kuvert med mitt namn på 2006 och så har det varit vid varje val sedan dess !
Samma hände min farsa och bror de två senaste valen.

Många tänker tydligen inte på detta !

Jag är helt säker på att detta inte stämmer. Kan inte finnas någon familj i landet som inte vet att detta strider mot valhemligheten. Kan verkligen två bröder och deras far vara så oinsatta och dessutom råka ut för detta alla tre?
Helt orimligt.

Du får hitta på en bättre lögn.
Citera
2021-12-28, 00:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Jag är helt säker på att detta inte stämmer. Kan inte finnas någon familj i landet som inte vet att detta strider mot valhemligheten. Kan verkligen två bröder och deras far vara så oinsatta och dessutom råka ut för detta alla tre?
Helt orimligt.

Du får hitta på en bättre lögn.

Detta är sant och du får tro precis vad du vill för detta har hänt !
När jag var med farsan och brorsan när de röstade så påpekade jag just detta men den ensamma kvinnan på biblioteket sade att de följer bara instruktionerna de fått !

Du låter som den stereotypiska hjärntvättade sossen som inte har förmågan att varken tänka av egen kraft, fatta egna beslut eller ifrågasätta något som helst !

Du kan ju tänka på detta när du röstar den 11 September nästa år !
Då kan du tacka mig också
Citera
2021-12-28, 00:23
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
När jag var med farsan och brorsan när de röstade så påpekade jag just detta men den ensamma kvinnan på biblioteket sade att de följer bara instruktionerna de fått !

Du låter som den stereotypiska hjärntvättade sossen som inte har förmågan att varken tänka av egen kraft, fatta egna beslut eller ifrågasätta något som helst !

Varför skulle de skriva era namn på kuvertet? I vilket syfte?

Sluta hitta på saker, ni kan inte vara så dumma i huvudet att ni tillät detta. Och varför har ingen annan varit med om det?

Rent trams.
Citera
2021-12-28, 00:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Varför skulle de skriva era namn på kuvertet? I vilket syfte?

Sluta hitta på saker, ni kan inte vara så dumma i huvudet att ni tillät detta. Och varför har ingen annan varit med om det?

Rent trams.

Nu låter du som en riktig Svennebanan igen !
Du ska kanske vara lite vaken nästa gång du går och röstar !

Hur tror du de kan veta vem som röstat på vad i olika stadsdelar i hela landet ?

Är du någorlunda intelligent går det kanske upp ett Liljeholmens !

https://valresultat.svt.se/2018/11280.html
Senast redigerad av BlobLobb 2021-12-28 kl. 01:33.
Citera
2021-12-28, 00:37
Medlem
Jagersros avatar
Har arbetat som rösträknare vid ett val. Inga konstigheter alls.
Citera
2021-12-28, 01:41
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Nu låter du som en riktig Svennebanan igen !
Du ska kanske vara lite vaken nästa gång du går och röstar !

Hur tror du de kan veta vem som röstat på vad i olika stadsdelar i hela landet ?

Är du någorlunda intelligent går det kanske upp ett Liljeholmens !

https://valresultat.svt.se/2018/11280.html

Det vet de inte. De vet bara att du röstat, när du lämnar in kuvertet så visar du leg och valförrättaren kryssar av dig i vallängden.

Om man ska fuska är ditt namn fullständigt ointressant, det som är intressant är vad du röstat på. Vilket de inte vet eftersom du förslutit kuvertet.
Din historia är fullständigt ologisk. Och osann.

Låter som att du är helt oinsatt i hur val går till, om du vetat hade du haft en mer logisk berättelse.
Citera
2021-12-28, 02:48
Medlem
Drooids avatar
Citat:

Du röstade på ett bibliotek! Kan det ha varit så att du förtidsröstade?
Jag orkar inte utbilda dig om hur svenska val utförs. Det borde du lärt dig i grundskolan!
Länk: https://www.val.se/att-rosta/var-ros...tidsrosta.html
Citat:
Vad händer efter att jag röstat?
Ditt röstkort och valkuvert skickas till din vallokal
I en lokal för förtidsröstning finns det ingen röstlängd att pricka av att du har röstat. Dina valkuvert skickas därför tillsammans med röstkortet till din vallokal på valdagen.

I vallokalen prickas du av i röstlängden och röstkortet skiljs från valkuvertet eller valkuverten.

Det innebär att dina valkuvert inte kan kopplas ihop med ditt röstkort när rösterna räknas.
Om du inte litar på det så kan du besöka valfri röstningslokal och övervaka rösträkningen. Jag uppmanar alla som misstänker att det förekommer fusk att göra det.
Citera
2021-12-28, 03:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drooid
Du röstade på ett bibliotek! Kan det ha varit så att du förtidsröstade?
Jag orkar inte utbilda dig om hur svenska val utförs. Det borde du lärt dig i grundskolan!
Länk: https://www.val.se/att-rosta/var-ros...tidsrosta.html

Om du inte litar på det så kan du besöka valfri röstningslokal och övervaka rösträkningen. Jag uppmanar alla som misstänker att det förekommer fusk att göra det.

Givetvis förtidsröstade jag !
Det gör väl alla intelligenta människor !

Allt jag skrivit i denna tråd har inträffat !
Jag noterade det första gången 2006 och sedan dess har det hänt varje gång inklusive gången med farsan och brorsan !
Jag har slutat ifrågasätta det när jag röstar !
Citera
2021-12-28, 03:36
Medlem
Drooids avatar
Citat:
Givetvis förtidsröstade jag !
Det gör väl alla intelligenta människor !

Allt jag skrivit i denna tråd har inträffat !
Jag noterade det första gången 2006 och sedan dess har det hänt varje gång inklusive gången med farsan och brorsan !
Jag har slutat ifrågasätta det när jag röstar !
Då borde du förstå varför ditt namn måste stå på kuvertet........................
Det är för att säkra att det inte förekommer fusk och samtidigt ge möjlighet att lämna din röst på valdagen om du ångrar dig.
Läs länken jag gav dig och bli klokare.
Citera
2021-12-28, 03:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DragonOnWall8
Ok,
Då ska det vara ett minimum krav på att vid samtliga 'box-öppnaden' ut på borden med sortering utaf valsedlar, så ska det finnas representanter ifrån samtliga riksdagspartier 24/7.
Se upp nu, många så kallade "tolkar" är inget annat betalade 'partipushare'.
Varför då?
Kameraövervakning av det där innebär möjlighet att uppnå samma kontroll på ett mycket effektivare sätt. Vem som helst kan kontrollera, även i efterhand.
Citera
2021-12-28, 04:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 31G350125
Det sjuka är att i Sverige folk bli politiker som saknar blod och jord koppling i flera generationer till Sverige. Detta är en farlig väg att gå.

1) För att man skall kunna bli politiker måste bevisa att man har jord och blod koppling till Sverige.
2) Inför ett enklare test i samhällets kunskap för den som vill rösta, klara man inte av testet så får man inte rösta.
3) Sedan bör grupper ur socailgrupp 3 inte ha rösträtt överhuvudtaget. Lite som när vi hade stånds riksdag i Sverige, då Sverige inte gangster skjutningar.
4) Fängelse dömda eller kommunister skall inte alls ha rösträtt.
Socialgrupp 3 används inte längre.https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Grupp_(sociologi)
Kommunister ska inte få rösta. Fins inget Komunistiskt Parti i Svetiges Riksdag.
Vem ska skapa testfrågorna.
Ståndsriksdagen....du har bra koll.
Vad menar du med "Jord och blod"?
Citera
2021-12-28, 04:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sonicguide
Jag kan upplysa dig om att man måste logga in först innan man röstar annars skulle ju all valhemlighet vara röjd redan från början...
På vilket sätt skulle det bli mindre möjligt att röja valhemligheten om man loggar in före eller samtidigt som röstningen?

För du kan ju knappast mena att man ska logga in efter att man väl röstat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in