2021-12-25, 07:30
Under en tid när jag ställde om tangentbordet till svenska, som fortfarande är svenska, så fick jag rättstavning på Flashback. Jag vet inte vilken knapp jag råkade trycka på och sen trycka på igen så att det försvann. Vad hände...?
Nu får jag korrekturläsa så att det inte blir stavfel, och ser jag något fel redigera vilket stör mig. Ett onödigt jobb och det ser varken bra eller "kliniskt rent" ut.

Jag kan säkert leta upp det på Youtube men säg det här ni som vet. Var hittar jag inställningen eller knappen?
2021-12-25, 07:44
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalixkillen
Jag kan säkert leta upp det på Youtube men säg det här ni som vet. Var hittar jag inställningen eller knappen?
Youtube är filmer, Testa Google istället.
2021-12-25, 10:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalixkillen
Under en tid när jag ställde om tangentbordet till svenska, som fortfarande är svenska, så fick jag rättstavning på Flashback. Jag vet inte vilken knapp jag råkade trycka på och sen trycka på igen så att det försvann. Vad hände...?
Nu får jag korrekturläsa så att det inte blir stavfel, och ser jag något fel redigera vilket stör mig. Ett onödigt jobb och det ser varken bra eller "kliniskt rent" ut.

Lite osäker på om du kan "koppla" rättstavning i webbläsaren men i office trycker du F7 knappen.
2021-12-25, 10:17
Citat:
Ursprungligen postat av wuxi
Lite osäker på om du kan "koppla" rättstavning i webbläsaren men i office trycker du F7 knappen.
Det första alternativet fungerade inte, det var redan inställt så, men om man högerklickar på ett ord efter att måhända först ha tryckt på F7 så kommer språk och stavningskontroll upp i menylistan. Nu funkar det. Tack.
2021-12-25, 15:51
Moderator
Protons avatar
Ta det i aktuell webläsartråd nästa gång.

Tråd låst/Moderator

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in