2021-12-25, 00:56
Medlem
Sleepysuns avatar
Förut ikväll runt 19:20 la en användare under alias Mobbadneger upp en väldigt hotfull text mot forumets Admin. Det var hans första inlägg någonsin och inom 30minuter så var användaren avstängd men det fanns ingen avstängning att finna i delforumet Avstängningar. Jag kommenterade tråden tillsammans med flera men mitt inlägg går nu inte längre att hitta i min historik, tråden går inte att hitta i Papperskorgen och jag lyckas inte få fram Ts-profil på Flashback.

Jag lämnar det öppet för att jag inte har lyckats söka tillräckligt och att tråden kanske fortfarande existerar på vift. Om inte annat undrar jag, kan trådar raderas helt och hållet på Flashback? Är det något som sker kontinuerligt om innehållet inte passar forumet?
2021-12-25, 01:04
Medlem
argaangelicas avatar
Följ rutinen.

(FB) Jag vill klaga på en moderator/ett beslut av en moderator
2021-12-25, 01:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sleepysun
Förut ikväll runt 19:20 la en användare under alias Mobbadneger upp en väldigt hotfull text mot forumets Admin. Det var hans första inlägg någonsin och inom 30minuter så var användaren avstängd men det fanns ingen avstängning att finna i delforumet Avstängningar. Jag kommenterade tråden tillsammans med flera men mitt inlägg går nu inte längre att hitta i min historik, tråden går inte att hitta i Papperskorgen och jag lyckas inte få fram Ts-profil på Flashback.

Jag lämnar det öppet för att jag inte har lyckats söka tillräckligt och att tråden kanske fortfarande existerar på vift. Om inte annat undrar jag, kan trådar raderas helt och hållet på Flashback? Är det något som sker kontinuerligt om innehållet inte passar forumet?

Ja om en trådstart i sig bryter emot en allvarlig regel på Flashback och kan ligga till grund för avstängning eller bannlysning
då brukar hela diskussionstråden bli borttagen och raderad istället för att skickas till Papperskorgen
och då blir automatiskt alla andras inlägg i tråden också borttagna och raderade.

Det händer också ibland att en del användare kan bli direkt avstängda eller bannlysta utan att det annonseras
och det beror då oftast på brott emot regel 1.07, Alternativa Konton.

Den diskussionstråden du tänker på är alltså borttagen och raderad och den användaren du tänker på är
förmodligen någon som egentligen är avstängd eller bannlyst sedan tidigare.
2021-12-25, 01:09
Medlem
Sleepysuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av argaangelica
Följ rutinen.

(FB) Jag vill klaga på en moderator/ett beslut av en moderator
Jag är inte här för att klaga, min fråga och undring som beskrivs i trådstarten är om Flashback kan radera trådar och om det är något som sker kontinuerligt.

Under alla mina år på forumet så har jag levt i tanken om att trådar endast arkiveras eller slängs i papperskorgen, inte att de tas bort helt och hållet.
2021-12-25, 01:10
Medlem
Sleepysuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 12-12
Ja om en trådstart i sig bryter emot en allvarlig regel på Flashback och kan ligga till grund för avstängning eller bannlysning
då brukar hela diskussionstråden bli borttagen och raderad istället för att skickas till Papperskorgen
och då blir automatiskt alla andras inlägg i tråden också borttagna och raderade.

Det händer också ibland att en del användare kan bli direkt avstängda eller bannlysta utan att det annonseras
och det beror då oftast på brott emot regel 1.07, Alternativa Konton.

Den diskussionstråden du tänker på är alltså borttagen och raderad och den användaren du tänker på är
förmodligen någon som egentligen är avstängd eller bannlyst sedan tidigare.

Stort tack för ditt svar! Det förklarar saken.
2021-12-25, 10:25
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sleepysun

Det vore ju ganska märklgt om inlägg som bryter mot 1.01 - 1.12 skulle ligga kvar fullt synliga i papperskorgen, tycker du inte?
2021-12-25, 15:29
Medlem
najass avatar
Ja, om TS innehåller 1.xx-regelbrott. Detta har diskuterats och förklarats otaliga gånger. Nästa gång; sök innan du postar

Låst

/mod

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in