2021-12-24, 13:22
Medlem
Jag anser att många använder Facebook som ett CV där man vill söka status för sina framgångar.

De ett är tydligt att en så stor majoritet av dem består av kvinnor som vill viss upp hur härligt det är att sitta med sin Mac dator och hash taggar allt slit för att få 100-200 likes

Jag gör tvärtom och noterar att många män sällan skriver sådär öht utan kanske tar en bild då de skall resa hem från en arbetsvecka i Gällivare eller Kiruna från LKAB.

Vad fan är det för fel på kvinnor? Varför denna bekräftelse?
Citera
2021-12-24, 13:28
Medlem
Varför sminkar dom sig? Är väl en allmän kunskap att många kvinnor söker bekräftelse? Finns givetvis men som gör det med men oftast under andra parametrar.
Citera
2021-12-24, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Plukke
Jag anser att många använder Facebook som ett CV där man vill söka status för sina framgångar.

De ett är tydligt att en så stor majoritet av dem består av kvinnor som vill viss upp hur härligt det är att sitta med sin Mac dator och hash taggar allt slit för att få 100-200 likes

Jag gör tvärtom och noterar att många män sällan skriver sådär öht utan kanske tar en bild då de skall resa hem från en arbetsvecka i Gällivare eller Kiruna från LKAB.

Vad fan är det för fel på kvinnor? Varför denna bekräftelse?

Själv använder man linkedin för jobb och fb för det privata och allmäna livet....
Citera
2021-12-24, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LifeAsAnEngineer
Själv använder man linkedin för jobb och fb för det privata och allmäna livet....

För jävligt ändå hur många missbrukar sociala medier för att framstå som något exceptionellt
Citera
2021-12-24, 20:03
Medlem
lalauries avatar
Känner inte igen det du beskriver och tycker att diskussionsunderlaget i dina frågor är rätt tunt.
Citera
2021-12-25, 10:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lalaurie
Känner inte igen det du beskriver och tycker att diskussionsunderlaget i dina frågor är rätt tunt.

Är det värt att lägga upp varje dag vad man gör på jobbet och spammar?
Citera
2021-12-25, 10:16
Medlem
lalauries avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plukke
Är det värt att lägga upp varje dag vad man gör på jobbet och spammar?

Har aldrig varit med om någon som gör det.
Du kanske ska avfölja denna människa som stör dig så det inte dyker upp i ditt flöde?
Citera
2021-12-25, 11:31
Medlem
Onan-erarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av neix
Varför sminkar dom sig? Är väl en allmän kunskap att många kvinnor söker bekräftelse? Finns givetvis men som gör det med men oftast under andra parametrar.

De sminkar sig för att vara attraktiva att se på, både arbetsmässigt å privat. Jag vill inte se en rugguggla när jag ska betala i kassan på Coop.
Citera
2021-12-25, 13:03
Medlem
Sedan ser vi korkade tjejer som har läst till polis och offentliggör sig enormt. Klart alla vet var hon bor och var hon tränar.

Riktiga poliser (framförallt män) höll käften att sprida information. Har en barndomsvän som jobbar i Norrbotten och är polis. Lägger ut enbart bilder från gymmet och sin familj men ingen jävla selfie som polis tack och lov
Citera
2021-12-26, 08:42
Bannlyst
Jag lämnade även linkedin (piss-sida det också) och lägger aldrig upp arbets-relaterat på Facebook. Jag vill men det är skryt och jag har gjort det några gånger och ångrat varje tillfälle.
Citera
2021-12-26, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mertillen
Jag lämnade även linkedin (piss-sida det också) och lägger aldrig upp arbets-relaterat på Facebook. Jag vill men det är skryt och jag har gjort det några gånger och ångrat varje tillfälle.

Det tragiska är att ju mer fasad man skapar desto sjukare arbetsmarknad får vi. Påminner lite inom idrottsbranschen där de med flest följare får mer uppmärksamhet oavsett prestation och vad man har åstadkommit.

Jag uppfattar LinkedIn som en kanal där man vill påvisa hur duktig man är inom branschen. Finns inget som heter nätverkande där.

Om man skickar om till varandra säger jag ingenting i denna fråga
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in