Citat:
Ursprungligen postat av
Luluchan2
Uppdatering:
Tack för alla svar. Jag försökte på med banken och det gick inget vidare. Dock har jag goda nyheter.
Nu har min sambo fått fast jobb i Stockholm. Vi förmodar att vi båda kan stå på lånet för denna nyproduktionslägenhet, men kommer ha möte med banken om lånelöfte för säkerhetens skull.
Jag har lite andra funderingar kring bostäder i allmänhet. Vi bor ju som tidigare nämnt i en 30 kvm och vill så fort som möjligt flytta ut. Dock i och med att min sambo har fast jobb har vi möjligheten att vänta med lägenhet tills vi tillsammans samlat upp tillräckligt med kontantinsats. Det lär ta cirka 1 år till, har ej gjort kalkyl på det ännu. Jämfört med denna nyproduktionslägenhet vi har tittat på, blir inflyttningsdatum förhoppningsvis lite närmare (nyproduktion inflyttning mitten av 2024).
Frågan är då, ska man gå på denna nyproduktionslägenhet som har fast köppris, eller ska man satsa på att vänta något år tills vi samlat på kontantinsats och köpa lägenhet då?
Hur tror ni bostadsmarknaden kommer se ut om 1-2 år? Kommer det gå upp/ner eller plana av?
Lär nog inte vara någon direkt skillnad om några år.