• 1
  • 2
2021-12-24, 05:33
Medlem
JazzMees avatar
Hej!
Jag (man, 51 år) har sedan 3 mån tillbaka fått spasmer i magen som uppträder konstant. Ryckningarna är koncentrerade till maggropen, magens övre del utmed revbensbågarna - mest på höger sida.

Så här ser det ut:
https://www.youtube.com/watch?v=2vtUoHR5ydk

Kan tillägga fler av mina symptom:
- Magen är uppblåst och gasig.
- Muskelryckningar i benen
- Värk i ryggen vid skulderbladen
- Molande (lättare) värk i maggrop och utmed revbenskanterna

Jag har självfallet kontaktat läkare och påbörjat utredning, men vill gärna höra om någon varit med om liknande. Har du haft denna typ av spasmer i magen?
Senast redigerad av JazzMee 2021-12-24 kl. 05:43.
Citera
2021-12-24, 05:51
Citat:
Side effects of antipsychotics can include the following.
Uncontrollable movements of the jaw, lips and tongue. This is known as tardive dyskinesia. ...
Uncomfortable restlessness, known as akathisia.
Sexual problems due to hormonal changes.
Sedation. ...
Weight gain.
A higher risk of getting diabetes.
Tardiv dyskinesi eller andra motor-problem som satt sig där. Försvinner troligen aldrig. Medulla oblongata fucked up. Ät inga eller sluta ät mediciner som blockerar D.
Citera
2021-12-24, 05:54
Medlem
Kisiragis avatar
IBS, förstoppning ellr gasbildning utöver de vanliga kan orsaka spasmer. Värken kan vara allt från muskulärt till problem med Pancreas.. men ptja din läkare som du kontaktat får reda ut det där. Lycka till och god jul =)
Citera
2021-12-24, 05:57
Medlem
JazzMees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 95.214.235.160
Tardiv dyskinesi eller andra motor-problem som satt sig där. Försvinner troligen aldrig. Medulla oblongata fucked up. Ät inga eller sluta ät mediciner som blockerar D.

Vad menar du med blockerar "D"?

Har en historia med magproblem, bråck på magmun - och har även tidigare sökt för värk under revbensbågarna och svullen mage, men har aldrig tidigare haft dessa ryckningar i magen och benen.
Citera
2021-12-24, 06:00
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JazzMee
Vad menar du med blockerar "D"?

Har en historia med magproblem, bråck på magmun - och har även tidigare sökt för värk under revbensbågarna och svullen mage, men har aldrig tidigare haft dessa ryckningar i magen och benen.
Tar du någon ssri?
Citera
2021-12-24, 06:00
Medlem
JazzMees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kisiragi
IBS, förstoppning ellr gasbildning utöver de vanliga kan orsaka spasmer. Värken kan vara allt från muskulärt till problem med Pancreas.. men ptja din läkare som du kontaktat får reda ut det där. Lycka till och god jul =)

Ok, tror du det kan sitta i så länge som 3 mån, konstant?

God Jul!
Citera
2021-12-24, 06:01
Medlem
JazzMees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Tar du någon ssri?

Nej. Men jag har upplevt en del stress och ångest.
Citera
2021-12-24, 06:03
Medlem
constants avatar
Citat:
Nej. Men jag har upplevt en del stress och ångest.
Oki. ssri kan orsaka kramper, därför jag frågade.

Nervösa ryckningar?
Citera
2021-12-24, 06:28
Medlem
JazzMees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Oki. ssri kan orsaka kramper, därför jag frågade.

Nervösa ryckningar?

Ok.

Nej, inga andra ryckningar förutom de i magen och i bägge benen. Haft ett kraftigt sug i maggropen (så det värkte) i förra veckan men det har mildrats. Tror att jag då hade nån slags ångest över situationen som i sig skapade katarr-symptom.
Citera
2021-12-24, 07:04
Medlem
Lucianuss avatar
Citat:
Hej!
Jag (man, 51 år) har sedan 3 mån tillbaka fått spasmer i magen som uppträder konstant. Ryckningarna är koncentrerade till maggropen, magens övre del utmed revbensbågarna - mest på höger sida.

Så här ser det ut:

Jag har självfallet kontaktat läkare och påbörjat utredning, men vill gärna höra om någon varit med om liknande. Har du haft denna typ av spasmer i magen?

Får du extraslag på hjärtat också? Enstaka eller i serier?
Citera
2021-12-24, 07:10
Medlem
JazzMees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lucianus
Får du extraslag på hjärtat också? Enstaka eller i serier?

Nope, inget sådant.

Läkaren menade först att detta skulle vara stressrelaterat då jag även beskrev att jag hade spänningshuvudvärk, stickningar i armarna, ångest och sömnsvårigheter. Men jag är mer inne på att min stress kan vara en effekt av oro över muskelryckningarna i kombination med mina magproblem - och sedan en vecka tillbaka - även ryggvärk.
Citera
2021-12-24, 07:12
Medlem
Beckisbarnets avatar
Citat:
Hej!

Så här ser det ut:

Jag tror att grunden ligger i magproblem och annat relaterat till mag- och tarm. Om du är överviktig rekommenderar jag viktnedgång samt att se över din kost. Även ångest?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in